Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Vaduz_02 schreef:Het hoef niet aan het hekwerk te liggen hoor. Mijn pony (mini shet) is jaren geleden door mensen los gelaten. Ketting om het hek was door geknipt en het hek ging naar binnen open (kon de pony niet open krijgen), daarna was het hek weer dicht geklapt. Ook liepen er 2 geiten in de wei en die waren er nog. Ik kwam terug van caroussel rijden en toen bleek dat mijn pony de snelweg was opgelopen. Deze is met volle snelheid aangereden en was op slag dood, gelukkig hadden de mensen niks. Ons hek was prima in orde en er zat een heel goed slot op. Dus het hoeft niet altijd zo te zijn dat het hek niet in orde is
Huertecilla schreef:Inderdaad, wat is dat toch met loplopende paarden in het verkeer???
Ongeacht de reden/oorzaak: de samenleving loopt er potentieel levensbedreigende risicos door. Is dat acceptabel?
hc
Socio schreef:Vaduz_02 schreef:Het hoef niet aan het hekwerk te liggen hoor. Mijn pony (mini shet) is jaren geleden door mensen los gelaten. Ketting om het hek was door geknipt en het hek ging naar binnen open (kon de pony niet open krijgen), daarna was het hek weer dicht geklapt. Ook liepen er 2 geiten in de wei en die waren er nog. Ik kwam terug van caroussel rijden en toen bleek dat mijn pony de snelweg was opgelopen. Deze is met volle snelheid aangereden en was op slag dood, gelukkig hadden de mensen niks. Ons hek was prima in orde en er zat een heel goed slot op. Dus het hoeft niet altijd zo te zijn dat het hek niet in orde is
Dat is echt triest echter het gebeurt veel erg vaak loslopende paarden/pony's die zelf vaak de dupe zijn. En ik zie afrasteringen waar ik mijn paarden niet achter zou willen zetten. wellicht handig dat je afrastering aan bepaalde hoogte moet voldoen zeker als ze aan de weg staan. En laagte weet van een paard die onder lint is doorgerold doordat het lint aan onderkant te hoog was. Kwam ook op de weg terecht. Zijn soms niet zo slim die viervoeters.
Nikka schreef:Huertecilla schreef:Inderdaad, wat is dat toch met loplopende paarden in het verkeer???
Ongeacht de reden/oorzaak: de samenleving loopt er potentieel levensbedreigende risicos door. Is dat acceptabel?
hc
Ach HC, je denkt: ik ga het hier maar weer eens proberen