Betrapte ponyverkrachter ontspringt de dans

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Betrapte ponyverkrachter ontspringt de dans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 09:09

www.telegraaf.nl

De beruchte Friese serieverkrachter van dieren D.P., die zich negen maanden lang naar schatting 45 maal aan een pony zou hebben vergrepen, lijkt de dans te ontspringen.

Henk ten Napel, voorzitter van de stichting Zinloos Geweld tegen Dieren, is diep verontwaardigd. Het openbaar ministerie in Leeuwarden heeft onlangs besloten de 29-jarige zedendelinquent niet strafrechtelijk te vervolgen voor de bestialiteiten. De landelijke stichting Zinloos Geweld tegen Dieren heeft daarop een advocaat in de arm genomen in een poging de ponyverkrachter alsnog voor de rechter te krijgen.

Nadat de pony van een inwoner van het Friese Marssum al maandenlang werd misbruikt, besloot de eigenaar te posten in zijn weiland. De verdachte werd daarop in april vorig jaar letterlijk met de broek op de enkels betrapt.

Desondanks heeft het OM Leeuwarden laten weten geen strafvervolging in te stellen voor dit feit. Seks met dieren is pas strafbaar als kan worden aangetoond dat het dier onder de praktijken lijdt. Juridisch gezien ligt dit echter uiterst complex. Daarop werd D.P. slechts de diefstal van een stel mistlampen en 'het zich onrechtmatig ophouden in een weiland' ten laste gelegd. Hiervoor werd hij door de politierechter veroordeeld tot een geldboete van 550 euro. De stichting Zinloos Geweld tegen Dieren is diep verontwaardigd: "Wat voor bewijzen moet je als justitie nog meer hebben dan een verdachte op heterdaad betrappen?", zo vraagt voorzitter Henk ten Napel zich af. De stichting heeft nu advocaat mr. Robert Speijdel ingeschakeld in een poging strafvervolging af te dwingen. "Ik ga nu een zogeheten artikel 12-procedure aanspannen bij het gerechtshof. Dat kan vervolgens de rechtbank alsnog opdracht geven deze verdachte te vervolgen", aldus mr. Speijdel.Wetsvoorstel

Naar aanleiding van de Friese affaire stuurde de stichting Zinloos Geweld tegen Dieren vorig jaar een brandbrief naar minister Hirsch Ballin om seks met dieren strafbaar te stellen. Dit voorjaar heeft de Tweede Kamer een wetsvoorstel, dat hierin voorziet, aangenomen, maar de wet is nog niet van kracht.

Niettemin zegt strafpleiter mr. Speijdel toch mogelijkheden te zien alsnog strafvervolging af te dwingen: "Het wetsvoorstel is immers aangenomen en moet alleen nog formeel worden geratificeerd. Rechters willen daarin nog wel eens meegaan door in hun vonnis vooruit te lopen op nieuwe wetgeving." De eigenaar van de pony was sprakeloos toen hij hoorde dat het OM besloot niet te vervolgen. Vooral het argument dat het OM vreesde de bewijsvoering niet rond te krijgen, wil er bij hem niet in. De eigenaar betrapte D. immers op heterdaad: "Hij bond het dier telkens vast en ging zelf op een cementkuip, die dienst deed als waterbak, staan."

Anoniem

Re: Ponyverkrachter ontspringt de dans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:13

typies nederland... niets doen tot er ECHT wat goed mis is gegaan... en wat is posten (a) ?

Joto

Re: Betrapte ponyverkrachter ontspringt de dans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:15

Posten, is dus in de gaten houden..Zelf op wacht gaan zitten.. Ik vind het belachelijk maar inderdaad dit is Nl.. scheve mensen scheve regeltjes.. Snap er niks van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:16

Joto schreef:
Posten, is dus in de gaten houden..Zelf op wacht gaan zitten.. Ik vind het belachelijk maar inderdaad dit is Nl.. scheve mensen scheve regeltjes.. Snap er niks van..

oke dankje Lachen

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:17

Wat zijn de lui toch gek!!
En dan ook nog zeggen dat er niet genoeg bewijs is...nou laat me niet lachen!! Ik hoop dat dit verhaal nog goed afloopt.

Posten is als je met een groep mensen op de wacht staat om de daders van een misdrijf te betrappen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:17

belachelijk.

en daarbij te bedenken dat mensen die zich aan dieren vergrijpen later vaak de overstap maken naar mensen....

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:18

eg waar, hebben ze bewijs doen ze er niks mee :S!!
posten is volgens mij in het weiland gaan zitten (zodat niemand je ontdekt Knipoog) en w8en totdat er iets gebeurd

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:19

da's toch te gek om los te lopen, jee die vent is notabene betrapt ! Ik wou dat die pony eens goed zijn achterbenen had uitgeslagen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:21

Te zot voor woorden weer! Nu komt die engerd en straks nog mee weg ook omdat de pony niet zelf kan vertellen dat hij er onder heeft geleden Verward Wat een belachelijk gedoe zeg No Cheer

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:23

Rolleyes echt onvoorstelbaar weer!!!!
Hup opsluiten die hap!
Ziek figuur

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:26

Zo moedig je mensen wel aan om het recht in eigen hand te nemen.

Of is het eigenlijk meer dwingen?

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:27

Jeetje dat kan toch niet... Bloos!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:27

Tjonge jong dat rechtsysteem in dit land daar moest ook eens een gigantische bom op.
Zo'n kerel die tot zo iets in staat is, tikt niet en dat loopt gewoon los rond.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:30

Eens een dief.. Altijd een dief.. Als je hem weer op vrije voeten laat, dan heeft hij het zo weer gedaan.. Arme pony's...

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:32

Die kerel is ziek in in zijn hoofd. Moet er nu echt eerst iets heel ernstigs gebeuren (bv kindjes ipv ponietjes?) vooral men deze kerel opsluit?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:35

Niet normaal dit!!! Ik had hem wat aangedaan...... wat een ziek persoon, arm dier! Hoezo het dier heeft er niet onder te lijden????

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:37

Dit bewijst maar weer eens hoe soft dit land is, bah!
En dan ook nog zeggen dat ze niet kunnen bewijzen of die pony er onder lijdt, echt waar, ziek volkje!

noellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:52

Iel, opsluiten die vent! Misselijk
Hoe triest kunnen mensen zijn om zoiets te doen, en hoe triest kan NL zijn om er niets aan te doen Hamer

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:54

Ik snap eigenlijk niet waar het probleem ligt? Misschien heeft de pony geen verwondingen die o het eerste oog gezien kunnen worden, maar het lijkt me nogal onnatuurlijk om een pony te verkrachten. Is voor mij al genoeg bewijs om iemand achter slot en grendel te zetten.

Daarbij komt toch weer kijken, dat als ze hem achter slot en grendel krijgen, voor hoeveel jaar dit weer niet zal zijn. Zal wel weer een jaartje of 5 zijn...

Zoals al eerder gezegd is, ben benieuwd wanneer deze zieke geest zich los gaat laten op mensen. Kijken of er dan wel wat gebeurt. 'T is maar goed dat ik niet in de politiek zit.

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:54

Misschien toch eens een merrie met losse achterbeentjes in dat weiland gooien? Die een gevaar voor dekhengsten is Haha! . Of nee.... dan wordt dat paard misschien WEL vervolgd.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:55

Ik zou die kerel eigenhandig een lesje leren als de Nederlandse wet er niets aan kan/wil doen.. Nagelbijten / Gniffelen

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:56

Gatver! Die kerel moet hetzelfde eens voelen.... Dan weet hij vanzelf of het pijn doet of niet Boos!

Arme pony, belachelijke regels hier in NL.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:03

Echt belachelijk!
Die kerel moeten ze opsluiten, nooit meer vrijlaten en hetzelfde laten voelen als wat ie die dieren heb aangedaan! Boos!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:05

Sosha schreef:
Zo moedig je mensen wel aan om het recht in eigen hand te nemen.

Of is het eigenlijk meer dwingen?

Alhoewel dit ook weer tot heftige situaties kan lijden (lynchpartijen uit de middeleeuwen bijvoorbeeld), is dit ook mijn gedachte.

Huilen Het is gewoon dieptriest dat deze meneer er weer makkelijk vanaf komt door de trage werking van de overheid...

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:08

Onverstelbaar Boos! Die zouden ze juist moeten opsluiten en de sleutel weg moeten gooien !!! Zo iemand is niet alleen ziek maar ook gevaarlijk !!!