Sjef: "Let maar op, ze laat mij een nieuw paard betalen"

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Sjef: "Let maar op, ze laat mij een nieuw paard betalen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 15:20

www.knhs.nl

Als ik een ander toppaard op stal heb staan, wil ik best aan de volgende Spelen denken. Maar wie zorgt er voor dat ik straks zo'n duur beest in huis heb?''

Anky van Grunsven ontwaakte woensdag in het fraaie Harbour Hotel van Hongkong en zag op het bureau naast zich de gouden medaille liggen. "Dat gaf een geruststellend gevoel. Voor het eerst in de drie weken dat ik nu hier ben.''

De dressuuramazone uit Erp was bij dat "alle ellende'' achter de rug was. "Het mooiste was het moment dat ik op het podium stapte. Dit is het dan, dacht ik. Hier doe je het voor. Dat was echt genieten.''

Het besef van wat ze had gepresteerd was er een dag later wel. "Het is nu tot me doorgedrongen. Tot de wedstrijd heeft alleen maar het idee in mijn hoofd gezeten dat het niet kan, wat ik wilde. Drie keer goud winnen? Dat kan toch echt niet.''

Het kon dus wel. Van Grunsven: "Ja. Toen ik de ring ik reed viel er toch wel spanning van me af. Toen wist ik dat ik het kon. Ik ben helemaal vergeten af te groeten naar de jury. Ik zat al te juichen op mijn paard. Ik dacht, ja hoor, het is binnen.''

"The day after'' begon woensdag voor Anky rustig. Af en toe een felicitatie van een toevallig passerende hotelgast die haar herkent. Een klein wandelingetje op de boulevard met Sjef en de kinderen. "Ik vind het wel mooi zo.''

"Dit nooit meer'', was het eerste wat ze zei toen ze dinsdagavond in Shatin na haar gouden rit van het paard stapte. Nu lacht ze om die reactie. "Maar ik sta er nog wel achter.'' Sjef Janssen denkt er anders over. "Als dat beest zo blijft lopen, gaan we gewoon door!''

Eerst maar eens de Wereldruiterspelen van 2010, vindt Anky. "Dan is het mooi geweest voor Salinero. Als ik dan een ander toppaard op stal heb staan, wil ik best aan de volgende Spelen denken. Maar wie zorgt er voor dat ik straks zo'n duur beest in huis heb?'' Sjef: "Let maar op, ze laat mij straks betalen.''

Van Grunsven zegt dat het destijds een zware opgave was Salinero te kopen. "Ik heb er geen seconde spijt van gehad, maar zo'n mega-investering doe ik nooit weer. Ik heb nu twee kinderen en dan ga je anders over dergelijke zaken denken. Ik investeer liever in hen.''

Drie keer goud in acht jaar. Aan de rand van de rivier kijkt ze terug. "De medaille van 2000 in Sydney was voor Bonfire, mijn paard van toen. Hij had het verdiend op zijn afscheidswedstrijd. In Athene 2004 had ik andere dingen aan mijn hoofd. Mijn vader was overleden. Hier in Hongkong kreeg ik ineens het gevoel dat ik me moest bewijzen. Nooit was de druk zo groot. Goed, ik heb het bewezen.''

In Sydney maakte ze op dag één te veel fouten. "Wat maakt dat goud nu uit, hield ik mezelf voor. Dan pak je toch zilver. Nu denk ik daar wel anders over. Goud maakt iets uit. Jij doet iets wat iemand anders niet gelukt is. Ik ben opgelucht dat het achter de rug is en gelukkig met mijn medaille. Ik denk dat ik mijn gevoel op die manier het beste weergeef.''

Sassieja

Re: Sjef: "Let maar op, ze laat mij een nieuw paard betalen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:25

Mooi stukje!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:25

Grappig toch. Veel mensen hebben het erover dat Anky zo'n harde vrouw is, maar in elk interview en dit soort stukjes vind ik haar reeel en geeft ze haar gevoelens toch wel een beetje bloot.

Mooi stuk, zeker weten. Maarre.....De Anky-lijn brengt vast wel een hoop centjes binnen, daarvoor kunnen ze toch wel een mooi paardje kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:26

Haha, mooi stukje weer Lachen

joopiexxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:28

Leuk stukje inderdaad!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:28

Yinari schreef:
Grappig toch. Veel mensen hebben het erover dat Anky zo'n harde vrouw is, maar in elk interview en dit soort stukjes vind ik haar reeel en geeft ze haar gevoelens toch wel een beetje bloot.

Mooi stuk, zeker weten. Maarre.....De Anky-lijn brengt vast wel een hoop centjes binnen, daarvoor kunnen ze toch wel een mooi paardje kopen?

Inderdaad, ik kan me niet voorstellen dat het voor haar moeilijk is om aan een paard van een tonnetje of twee te komen... Verward

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:29

Mwaaaah, als wij nou met zijn alleen een zootje ankypads kopen, dan staat ze er over 4 jaar weer met een toppertje Haha!

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:30

Tallie_Ho schreef:
Mwaaaah, als wij nou met zijn alleen een zootje ankypads kopen, dan staat ze er over 4 jaar weer met een toppertje Haha!

Haha ja, dat was wel hetgene wat ik meteen dacht ja.

Lijkt me toch niet dat het voor haar een lastige investering is?!

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:31

Adil18 schreef:
Yinari schreef:

Inderdaad, ik kan me niet voorstellen dat het voor haar moeilijk is om aan een paard van een tonnetje of twee te komen... Verward

Ik denk dat een echt toppaard dat zo mee kan naar de OS wel wat meer kost als een tonnetje of twee..
Maar goed, ik geef haar groot gelijk als ze het geld liever in haar kinderen investeert Ja

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:31

haha mooi stukje Lachen
weet wel zeker dat tie héél veel centen binnen brengen haha Tong uitsteken

nu ik het lees, dat ze vergat te groeten,, ik dacht al groete ze nouw niet of licht het aan mij Koe haha ROFL

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:32

Tallie_Ho schreef:

Ha, dan is het inderdaad ook "onze" medaille Haha!
Maar mooi stukje, en ze heeft t verdiend.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:35

Nu ken ik niks van protocollen, maar staat het afgroeten daar niet op? Heeft ze daar dan een 0 op gescoord, omdat het niet getoond is? Clown

Ach, we zullen wel zien en horen wat ze nog gaat doen. Vier jaar is lang en op die tijd kan er veel gebeuren.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:35

Tallie_Ho schreef:

Ja, zijn we allemaal aandeelhouder ! Haha!

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:36

ik vond haar er gister ook super moe er uit zien en dacht volgens mij is ze blij als het allemaal achter de rug is. en weet ik niet of we haar nog terug zien bij de volgende spelen.
gister viel me ook op dat ze niet groete was helemaal verbaast, wordt daarvoor niet ook -punten voor gegeven.
we zullen zien, misschien over boel jaartjes dat we dan yanniek op een duur paard zien rondrijden op de olympische spelen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:43

Sentido schreef:
Ik denk dat een echt toppaard dat zo mee kan naar de OS wel wat meer kost als een tonnetje of twee..
Maar goed, ik geef haar groot gelijk als ze het geld liever in haar kinderen investeert Ja

Das waar, maar als ze er nu een koopt en nast Salinero opleidt...Dan heeft ze tegen de tijd dat Salinero 'niet meer kan' een ander paard klaar staan... Lachen

Oh ja, nu weet ik ook weer waarom ik geen kinderen wil Huilen van het lachen
Nog een reden... Knipoog

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:43

Leuk!

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:45

volgens mij kan ze zelf ook wel een nieuw paard betalen :
even googelen en je komt hier op uit :

However, four equestrian riders are also mentioned in the list with Anky van Grunsven leading as richest equestrian athlete. She covers the 12th place of this Top 100 with an estimated annual income of 3.6 million euro. Van Grunsven is also the best earning female Dutch athlete of the year.
bron: quote

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:46

Adil18 schreef:
Sentido schreef:

Das waar, maar als ze er nu een koopt en nast Salinero opleidt...Dan heeft ze tegen de tijd dat Salinero 'niet meer kan' een ander paard klaar staan... Lachen

Oh ja, nu weet ik ook weer waarom ik geen kinderen wil Huilen van het lachen
Nog een reden... Knipoog

Ze gaf toch aan dat ze dat niet meer wou.. Of ben ik nou blind
Nouja maakt ook niet uit natuurlijk, het is haar keuze en ik kan me goed voorstellen dat je er toch een keer mee op houdt Tong uitsteken

Haha tjah paarden en kinderen hebben gaan niet altijd even goed samen, helaas..

Ps. En van die 3,6 miljoen.. Daar gaat (even rekenen) 1,8 en een beetje miljoen naar de Belastingdienst!
Laatst bijgewerkt door Sentido op 20-08-08 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:46

postbodesiem schreef:

However, four equestrian riders are also mentioned in the list with Anky van Grunsven leading as richest equestrian athlete. She covers the 12th place of this Top 100 with an estimated annual income of 3.6 million euro. Van Grunsven is also the best earning female Dutch athlete of the year.

Katjing!!!! Geld, geld!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:47

postbodesiem schreef:
...annual income of 3.6 million euro....

...

Ze kan ook gewoon die Ankypads aan ons cadeau doen en een eigen nieuw paard kopen Haha! Clown

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:50

postbodesiem schreef:

OMG Clown

Wat wil ze dan in die kinderen investeren zodat ze geen paarden meer kan kopen...?

Of bedoeld ze meer TIJD in haar kinderen investeren? Bloos

Mizoan

Leuk stukje

Tallie1979

Nou, ik heb ooit eens gehoord dat er per olympische medaille ook een fiks geldbedrag word betaald door de overheid.

Dus een nieuwe topper zal ze ongetwijfeld wel kunnen betalen Haha!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:51

Sentido schreef:
Ps. En van die 3,6 miljoen.. Daar gaat (even rekenen) 1,8 en een beetje miljoen naar de Belastingdienst!

Dan nog Dromen
Heel veel huishoudens moeten het met heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel minder doen hoor... Vork

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:52

Nu ben ik eigenlijk heel benieuwd of dat inderdaad haar jaar-inkomen is of haar (geschat) vermogen. Er staat "jaarlijks inkomen", maar dat zou wel heul veul geld zijn... (toch nog eens wat meer trainen met mijn Tinkermerrie Haha! )