Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Joto schreef:Ongelukjes buiten de auto's om zijn natuurlijk zo gebeurd, ook ik heb geregeld in de sloot gezeten door vogel, bloemtje o.i.d. Tuurlijk moeten automobilisten rekening met paard en overige dieren houden, Maar het wekt ook ergenis voor de niet paarden mensen. En ook omdat er steeds meer paarden komen, steeds meer ruiters/amazone's. Ik weet nog wel een paar jaar geleden als je toen een paard tegen kwam, ik keek mn ogen uit. In het weekend alleen al kom ik 5 verschillende tegen. En daarbij aangezien wij niet meer langs het fietspad mogen en je daar een boete voor kan krijgen, en wij massaal (Niet dus!) op de 80 km weg gaan rijden. Vraag ik me af, hoe je dan ongelukken wil gaan verkomen..
petraaken schreef:Als het het clipje is dat ik sedert dit weekend op tv heb gezien met dat weigerend springpaard ben ik wel bang dat het niet veel zal uithalen. Geen autobestuurder die de link legt tussen een weigerend springpaard en eentje op de openbare weg. Zelfs ik snapte niet wat de bedoeling ervan was. Nu ik bovenstaand artikel lees snap ik het wel. Maar wel fijn dat meneer De Croo zich ervoor wilt inzetten.
Lieke_M schreef:Ja ik merk ook dat motorrijders het beter doen dan autobestuurders. De 2e keer dat ik op buitenrit ging kwamen we een motorbende tegen (tegengestelde richting) van zeker 100 motoren - één of andere tocht die ze deden. Ik was zooooooooooooo bang, en toen gingen ze allemaal stapvoets passeren, sommige stopten zelfs en enkele legden zelfs hun motor stil (niet dat dat nog veel uitmaakte want ze waren met zoveel).
Die hadden toch wel mijn respect hoor.
Lieke_M schreef:Ja ik merk ook dat motorrijders het beter doen dan autobestuurders. De 2e keer dat ik op buitenrit ging kwamen we een motorbende tegen (tegengestelde richting) van zeker 100 motoren - één of andere tocht die ze deden. Ik was zooooooooooooo bang, en toen gingen ze allemaal stapvoets passeren, sommige stopten zelfs en enkele legden zelfs hun motor stil (niet dat dat nog veel uitmaakte want ze waren met zoveel).
Die hadden toch wel mijn respect hoor.
tantjeuh schreef:SUPER vind ik dat, daar zouden veel chauffeurs van kunnen leren!
Huertecilla schreef:tantjeuh schreef:SUPER vind ik dat, daar zouden veel chauffeurs van kunnen leren!
Mijns inziens zouden ruiters moeten leren dat zo´n paard niet op de openbare weg hoort: je bent een gevaar voor de samenleving.
Huertecilla schreef:tantjeuh schreef:SUPER vind ik dat, daar zouden veel chauffeurs van kunnen leren!
Mijns inziens zouden ruiters moeten leren dat zo´n paard niet op de openbare weg hoort: je bent een gevaar voor de samenleving.
Ook paarden die naar huis rennen na een val van de ruiter horen mijns inziens niet op de openbare weg. Dat is een ongeleid projectiel van 500+ kilo wat op de samenleving losgelaten wordt.
Elke verkeersdeelnemer moet ervan uit kunnen gaan dat iedereen het voertuig veilig en betrouwbaar beheerst.
Het ergste wat de ruiterij kan overkomen is dat een paard een uitzonderingspositie krijgt en niet als voertuig dus de ruiter niet volwaardig verkeersdeelnemer gezien wordt.
Zorg dat je een volwaardig verkeersdeelnemer BENT; beheers je voertuig en ken de regels.
hc