Tropische cycloon bedreigt hippische sport in Hongkong

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Tropische cycloon bedreigt hippische sport in Hongkong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 14:21

www.horses.nl

„Hongkong wordt wellicht getroffen door een tropische cycloon”, vertelt Wang Jianjie, adjunct-directeur van het Meteorologisch Bureau in Peking. In de laatste dagen voor de start van de Spelen zijn de voorspellingen van het weer verslechterd. Er wordt niet alleen langdurige regen voorspeld tijdens de openingsceremonie, maar ze waarschuwt ook voor tropische cyclonen in Hongkong.

Qiao Lin, hoofd van de nationale omroep Weer Centrum, zegt: „Van juni tot september is er een tyfoonperiode in de steden bij de kust. Volgens onze voorspellingen zullen er in augustus twee of drie tyfoons landen in deze steden. Ook Hongkong wordt waarschijnlijk getroffen. De tyfoon zal echter niet de hele Spelen beïnvloeden, de stormen zullen waarschijnlijk slechts een of twee dagen aanhouden.

De temperatuur tijdens de openingsceremonie op 8 augustus ligt volgens de voorspellingen rond de 30 graden met 41 procent kans op regen.

Cyntje

Re: Cycloon bedreigt hippische sport in Hongkong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:23

No Cheer please no...

Pikeur

Re: Tropische cycloon bedreigt hippische sport in Hongkong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:25

't Zit ook niet mee he... Scheve mond

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:30

Blond Als dat ieder jaar zo is...is het dan niet onnozel om de Spelen daar te organiseren?

Manieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:30

Hmm vogelgriep, cyclonen... tja ach, wat zullen we er van zeggen?
Zullen we de hippische spelen verplaatsen naar 2009? Dan kunnen Albert, Okidoki, Berlin en de anderen die ik zo snel vergeten ben ook gewoon meedoen Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:31

Ik begin me eigen steeds meer af te vragen wáarom ze de Spelen daar willen/gaan houden Nagelbijten / Gniffelen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:31

Zou wel errug zonde zijn als de openingsceremonie en wedstrijdn van de paarden gaan verregenen. Maar aan de andere kant is dat wel het risico van de OS organiseren in dat soort landen. Zo is het weer daar nou eenmaal...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:32

En het klimaat niet te vergeten Manieki Tong uitsteken.

Ik ben het helemaal met je eens Kendra, niet zo heel handig nee. Laten we hopen dat het allemaal meevalt Ja

kneisell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:34

het zit niet mee hoor:S

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:10

Voor mij is het een raadsel, dat hij in China gehouden wordt. Dit kun je allemaal van tevoren bedenken, als het elk jaar gebeurd. Daarnaast weer dat "grapje" met die twee dode vogels.

Ik werk hier samen met mensen uit China. Zij komen aldoor voor een maand over en gaan dan weer terug naar China. Wij hebben een bedrijfwoning en bij stuk voor stuk ziet de woning er daarna uit, alsof er dieren in gewoond hebben. De badkamer wordt een maand niet gebruikt (jullie kunnen je voorstellen hoe mijn collega's ruiken) , op het beddengoed wordt een maand geslapen, vuilnis wordt niet buiten gezet, eten ligt te rotten in de koelkast, zij lopen een maand in dezelfde kleren en ga zo maar door. Dan is het niet raar, dat er aldoor ziektes uitbreken.

Maar dan doen ze heel erg overdreven met de quarantaine van de paarden. Nee, het spijt me, maar ik ben anti China wat de spelen aangaat!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:15

Tja dat was toch van te voren te verwachten. In deze periode komen die dingen daar vaker voor. Agja als ze twee dagen duren dan lijkt mij niet dat het de hele spelen gaat bederven hoor hooguit dat er wat geschoven gaat worden met dagen.

Daarbij eerst maar zien en dan geloven. Heb niet zo veel vertrouwen in weersvoorspellingen.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:17

Nou nou, het zit ze niet mee daar he. Wat kunnen we nog verwachten?
Idd een risico, maar die hebben ze nu genomen. Misschien waait het wel over joh, weervoorspellers hebben het niet áltijd goed (:

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:21

Tja China is dan ook een geweldig land met een ideaal klimaat om topsport te beoefenen, vooral als je er niet aan gewend bent - en er ook nog dieren in het spel zijn - . Ja echt heel tactisch gekozen. Ja

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:23

En ook ik zit nog steeds met de vraag waarom... Ik snap er helemaal niets van!

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:25

Kendra schreef:
Blond Als dat ieder jaar zo is...is het dan niet onnozel om de Spelen daar te organiseren?

Het is nog veel onnozeler om daar met zulke goede paarden naar af te reizen om straks misschien te moeten toezien hoe ruiter of paard dood gaat aan de smog, oftuwel een astma aanval. Boos!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:30

hilden1971 schreef:
Kendra schreef:

Het is nog veel onnozeler om daar met zulke goede paarden naar af te reizen om straks misschien te moeten toezien hoe ruiter of paard dood gaat aan de smog, oftuwel een astma aanval. Boos!

Ik weet niet of jij die andere berichten hebt gelezen?
Maar de paardengedeelte ligt dus zo'n 100 km ofso van die andere sporten af, omdat de lucht daar veel schoner is. En het lijkt me, dat als ze zien dat het paard moeite heeft met het weer daar, ze er geen wedstrijden mee gaan rijden. Daar is echt wel over nagedacht hoor (:

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:35

En ach in welke landen heb je nou geen risico op iets... Het weer, aanslagen, godzilla of what else... Als de risico's echt te groot waren waren ze vast niet aan de spelen begonnen. Nu maar hopen dat ze goede paraplu's mee hebben Haha!
Moet voor de NL-ers niet zo'n groot probleem zijn

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:37

malloesje schreef:
En ach in welke landen heb je nou geen risico op iets... Het weer, aanslagen, godzilla of what else... Als de risico's echt te groot waren waren ze vast niet aan de spelen begonnen. Nu maar hopen dat ze goede paraplu's mee hebben Haha!
Moet voor de NL-ers niet zo'n groot probleem zijn

Jaa idd. Er zal altijd wel iets zijn. Ik vind dat ieder land wel een kans mag hebben [Ik weet niet precies hoe dat zit met de land keuze enz.]. Misschien is China niet het ideaalste land, maar gun hun ook een kans Ach gut

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:38

Een beetje regen zijn iig onze paarden gewend Haha! dat mag dan ook wel na alle pech

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:40

Dat het klimaat verre van ideaal is voor alle sporters, dus niet alleen voor ruiter en paard, wisten ze bij voorbaat al. Ik vind dat ze net zoveel kansen moeten hebben als alle andere landen.

Het zal achteraf vast allemaal mee vallen!!!

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:42

Hahaha mogen wel superparaplu's dan zijn Knipoog

Hopelijk ondervinden ze niet al te veel last ervan, want een proefje rijden of springwedstrijd in stromende regen is niet echt ideaal....tenzij ze een mogelijkheid hebben om het evt. naar binnen te verplaatsen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:46

Mirr84 schreef:
Hahaha mogen wel superparaplu's dan zijn Knipoog

Hopelijk ondervinden ze niet al te veel last ervan, want een proefje rijden of springwedstrijd in stromende regen is niet echt ideaal....tenzij ze een mogelijkheid hebben om het evt. naar binnen te verplaatsen

Kunnen ze ook meteen de airco opzetten. Ja

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:48

Ach als het te erg wordt zulllen de wedstrijden wel verplaatst worden. Naar binnen kan vast niet, ook ivm toeschouwers etc.. Volgens mij is er maar 1 binnenpiste.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:49

Ja klopt en daar is amper tot geen plek voor publiek geloof ik. K heb eerlijk gezegd ook geen idee hoeveel man er op de buitentribunes kunnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:49

Kendra schreef:

dit was het eerste wat ik ook dacht.