Man dumpt prikkeldraad in weiland met paarden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Man dumpt prikkeldraad in weiland met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 12:04

RTV Noord

Een oudere man heeft woensdag stukken prikkeldraad gegooid in een weiland met paarden in Oude Pekela.

Het weiland ligt aan de Kerklaan, in de buurt van het Emergobos. De eigenaar van de paarden, die toevallig in de buurt aan het grasmaaien was, zag de man het prikkeldraad dumpen. Hij haalde het draad uit zijn weiland en wist zo te voorkomen dat zijn paarden gewond raakten.

De politie is op zoek naar de man van 60 à 70 jaar met grijs haar. Hij zou zijn weggereden in een kleine rode auto, vermoedelijk een Toyota. De man wandelt wel vaker in de omgeving. Getuigen kunnen bellen naar 0900-8844.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Man dumpt prikkeldraad in weiland met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:47

ON -> VN

Bedankt voor het plaatsen, Karin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:47

Nouja! Wat een mafkees zeg! Boos! Hopelijk word hij gevonden...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:48

Jemig, dan ben je ook niet goed bij je hoofd.
Hopelijk sporen ze hem op en geven ze hem een flinke boete...

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:50

Gelukkig is op tijd dat prikkeldraad er uit gehaald, moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren....
Ook ik hoop dat hij snel gevonden wordt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:50

whoops... afval dumpen is al "not done" maar dan ook nog op deze manier?

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:51

Raar dat mensen zo iets kunnen doen!

Gelukkig dat het er optijd is uitgehaald, en hopelijk pakken ze die griezel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 12:56

grrr wat kunnen mens soms dom doen. Hopen dat ze die vent vinden en een taakstraf geven om 1 jaar lang paardepoep op te ruimen met zijn handen!!!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:43

lijkt wel opzet...hij had t ook gewoon ergens aan de kant v.d. weg kunnen dumpen!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:44

Ja lijkt inderdaad wel opzet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:44

chelly12 schreef:
grrr wat kunnen mens soms dom doen. Hopen dat ze die vent vinden en een taakstraf geven om 1 jaar lang paardepoep op te ruimen met zijn handen!!!

Rustig aan Knipoog .

Het gaat hier om een oudere man. Niet om een stel snotapen van 16 jaar die dit met het volle verstand en met het doel schade aan te richten doen. Misschien is deze man dement. Ik kan me ook nog voorstellen uit oude (oorlogse) zuinigheids redenen dat hij dit met de juiste bedoelingen in de wei heeft gegooid. Zo van; dit kan de eigenaar wellicht nog goed gebruiken.

Niet zomaar oordelen dus!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:47

Idiote vent, hopelijk achterhalen em en krijgt ie een flinke boete zodat ie het
wel uit z'n kop laat de volgende keer.......

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:50

als ie dement zou zijn, zou ie ook niet meer autorijden.en zou hij ook niet nadenken over t feit dat iemand het gebruiken kan, in de auto stappen en wegbrengen.die handelingen is ie dan niet meer toe in staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:59

spicegirl schreef:
als ie dement zou zijn, zou ie ook niet meer autorijden.en zou hij ook niet nadenken over t feit dat iemand het gebruiken kan, in de auto stappen en wegbrengen.die handelingen is ie dan niet meer toe in staat.

Mensen die dement zijn, zijn niet meteen achterlijk en rijden (helaas) nog wel vaak gewoon auto.

Maar ik bedoelde: of hij is dement of hij bedoelde het eigenlijk wel goed, dus niet alle twee.

Oudere mensen zijn soms gewoon niet meer zo helder. Zo heeft het boertje (oudere varkensboer) waar mijn pony's destijds stonden ooit met alle goede bedoelingen het lange gras en onkruid uit zijn achtertuin met een zeis omgehaald en in het paddock gegooid, omdat hij het zielig vond dat ze geen gras hadden. Maar ik stond een paar uur later wel met een pony met koliek, omdat er spullen tussen zaten die niet goed zijn. Ondanks het feit dat hij boer is en dit wel behoorde te weten is het toch fout gegaan en dit speet hem ook heel erg. De jaren daarna liet hij schapen in de tuin lopen en wat er dan over bleef spoot hij kapot.

Ik wil wat deze man heeft gedaan met dat prikkeldraad geenszins goedpraten maar om hem nu publiekelijk af te branden vind ik wat te ver gaan. Er kunnen simpelweg nog andere zaken meespelen.

shirley_jady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:13

ik ben het eens met juliette ^

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:29

ik heb t niet over achterlijk gehad, of iemand afgebrand.
dement zijn is niet achterlijk zijn. het is, wat ik al zei; bepaalde conclusies en daaropvolgende handelingen niet meer kunnen uitvoeren. b.v. wel de jas aantrekken, maar niet meer weten wat te doen.gas aandoen, vergeten eten te koken.
als ie in een vlaag van dementie (in de beginperiode van de ziekte)het prikkeldraad zou verzamelen, om bij iemand te brengen, zou ie algauw vergeten om het ook daadwerkelijk weg te brengen.bij vordering van de ziekte, is ie hier al helemaal niet aan toe!
en iemand dement noemen, is ook niet vriendelijk!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:41

spicegirl schreef:
ik heb t niet over achterlijk gehad, of iemand afgebrand.
dement zijn is niet achterlijk zijn. het is, wat ik al zei; bepaalde conclusies en daaropvolgende handelingen niet meer kunnen uitvoeren. b.v. wel de jas aantrekken, maar niet meer weten wat te doen.gas aandoen, vergeten eten te koken.
als ie in een vlaag van dementie (in de beginperiode van de ziekte)het prikkeldraad zou verzamelen, om bij iemand te brengen, zou ie algauw vergeten om het ook daadwerkelijk weg te brengen.bij vordering van de ziekte, is ie hier al helemaal niet aan toe!
en iemand dement noemen, is ook niet vriendelijk!!!

Jij hebt hem ook niet afgebrand of achterlijk genoemd. Maar helaas gaan veel posts wel die kant op. Mijn quote was er meer op gericht dat ik het demente en goede bedoelingen apart van elkaar bedoelde. En iemand dement noemen is zeker niet vriendelijk. Maar het gaat over een ziekte waar hij geen invloed op heeft. Je kan hem zijn fouten dan in ieder geval niet meer op de persoon aanvallen. Zo is Blond af en toe ook heel erg handig Bloos

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:57

of als excuus gebruikt....

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:03

Je staat er soms van verstelt dat oude mensen gekke dingen doen. En dan hebben mensen wat over de jeugd te zeggen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:06

tuurlijk! gekke dingen doen is van alle leeftijden. kinderen beseffen niet wat ze doen, ouderen niet meer.
vraag is; is er kwade opzet??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:16

[quote="spicegirl"]tuurlijk! gekke dingen doen is van alle leeftijden. kinderen beseffen niet wat ze doen, ouderen niet meer.
vraag is; is er kwade opzet??[/quote]

Helemaal mijn punt Ja

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:21

we zijn het eens Go jij! Go jij! Ja

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:29

Waarom zou je dat in godsnaam willen doen, of alleen maar in je hoofd kunnen halen! Boos!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:31

Dus ondertussen wordt er vergeten waar het om draait. Kijken wie die man is zodat ze er achter kunnen komen waarom hij dit gedaan heeft en zorgen dat dit niet meer gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:50

Zirano schreef:
Dus ondertussen wordt er vergeten waar het om draait. Kijken wie die man is zodat ze er achter kunnen komen waarom hij dit gedaan heeft en zorgen dat dit niet meer gebeurt.

Sorry was inderdaad even off-topic maar wilde toch graag sommige reacties afzwakken en nuanceren.