Het ongeval dat zaterdag kort voor 9 uur het leven kostte aan Stefan Lecomte, de 35-jarige ruiter en instructeur van paardenmanege Domein Leiedal uit Bissegem, was te wijten aan een stuurfout begaan door de bestuurder van de bestelwagen. Dat bevestigde gisteravond de Kortrijkse parketwoordvoerder Tom Janssens. Aanvankelijk werd niet uitgesloten dat de kleine bestelwagen, die op de Kortrijkse ring R8 door de vangrail ging en op het fietspad belandde waar op dat moment Stefan Lecomte voorbijfietste, een klapband kreeg.
'Die thesis werd door de technische vaststellingen tenietgedaan', zegt Janssens. 'Het ongeval was niet te wijten aan een technisch defect maar aan een stuurfout door de chauffeur, als gevolg van drankmisbruik. Om die reden werd het rijbewijs van de man uit Waregem voor vijftien dagen ingetrokken. De man werkte in de horeca in Ieper. Er mag worden aangenomen dat hij achter het stuur in slaap was gevallen en zo de controle over het voertuig verloor', aldus Tom Janssens.
Stefan Lecomte, gehuwd met Anja Duquesnoy en vader van twee kinderen, wordt zaterdagmorgen om 10 uur in de parochiekerk van Bissegem begraven. Aan de uitvaart nemen acht ruiters deel, evenals het paard van de overleden lesgever. Op de plaats van het ongeval, vlakbij de terreinen van de firma Van De Wiele, herinneren bloemen en een kruisje aan het tragische ongeval.
bah zulke mensen worden weer onschuldige leven weg genomen door zo`n vent die weer zonodig moet drinken rijbewijs afpakken voor de rest van zijn leven en hoop dat hij een goed schuld gevoel heeft en heel erg voor de manege en vrowu en kinderen van hem
afschuwelijk, daarom drink ik geen druppel als ik nog moet rijden. Jezelf tegen een boom rijden als je drank op hebt, is daaraantoe. Maar je bent een gevaar in het verkeer, ook voor anderen.
afschuwelijk voor de nabestaande.
petraaken
Jeetje, Heb daar nog wedstrijd gereden. Complex was al aardig gerenoveerd maar ze waren duidelijk nog bezig met dingen te verbouwen en te vernieuwen. Arm gezin zeg. Zal wel nog een proces van komen hoor. Die dronken chauffeur zal zijn straf niet ontlopen. 15 dagen zonder rijbewijs is pas het begin ervan.
Dat zal nog zeker een staartje krijgen... Iemand die ik kenis met teveel tegen ene lanterenpaar gereden en die moest na een proces verbaal 1,5 jaar zijn rijbewijs inleveren. Deze man zal denk ik ook nog een schadevergoeding moeten betalen en zal zijn rijbewijs nog langenrkwijt zijn.
verschrikkelijk.. hoeveel moeten er nog komen voordat er niemand meer met drank op rijd?? heel veel sterkte voor zijn vrouw, kinderen en de rest van de familie en vrienden..
Afschuwelijk hoe door zo'n stomme fout van iemand anders een leven weggenomen wordt! Echt verschrikkelijk voor alle nabestaanden. En dan maar 15 dagen het rijbewijs ingenomen!! Niet te geloven. Dit soort mensen mogen ze van mij keihard aanpakken!
Lijkt me niet dat dit de definitieve straf is. Deze man zal heus nog wel berecht worden, maar daarvoor zal eerst onderzoek gedaan moeten worden naar wat er nu precies is gebeurd.
15 dagen wat een straf voor zo'n delict, want iets anders is het niet....... Bewust met teveel alcohol achter stuur gaan zitten en rijden, het is een misdaad erg jammer dat de straffen niet hoger liggen.......
Nogmaals: voordat iemand berecht kan worden zal er eerst onderzoek gedaan moeten worden. Die 15 dagen rijontzegging zal een eerste actie zijn, NIET de definitieve straf.
Neemt niet weg dat het verschrikkelijk stom is wat deze chauffeur heeft gedaan.
echt vreselijk zoiets. de straf zal wel meevallen.. nederland kennende...... eigenlijk zouden ze die mensen een paar jaar achter de trailies moeten doen, en het rijbewijs voorgoed afnemen. drank en rijden gaat gewoon niet samen.