Mensen in angst door dode vogels bij Olympische stallen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Mensen in angst door dode vogels bij Olympische stallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 08:12

www.horsetalk.co.nz

Mogelijke vogelgriep kan einde betekenen Olympische paardensport.

De ontdekking van twee dode vogels bij het Olympische paardencomplex doet bij mensen het akelige vermoeden rijzen dat er een uitbraak van vogelgriep in aantocht zou kunnen zijn.

De vogels zijn meegenomen voor tests, welke zullen moeten uitwijzen of het ook daadwerkelijk om het gevreesde virus gaat.
Vogelgriep heeft geen effect op paarden, maar heeft wel invloed op mensen. De laatste paar jaren heeft Azie al miljoenen vogels afgemaakt om het risico op deze ziekte te minimaliseren.

De ergste uitbraak van vogelgriep in Hong Kong vond plaats in 1997, toen 6 mensen stierven.

Het is nog niet duidelijk wanneer de uitslagen van de tests bekend zullen worden gemaakt.
Mocht er daadwerkelijk vogelgriep worden geconstateerd, dan zal dat waarschijnlijk het einde betekenen voor het hippische gedeelte van de Spelen.

Ondertussen hebben de ruim 200 paarden met meer problemen te maken dan alleen maar zinderende hitte. De hoeveelheid luchtvervuiling in het gebied is de afgelopen weken helaas toch weer gestegen.

De stallen zijn echter met voldoende faciliteiten uitgerust om een gezonde omgeving te bieden. Er is airconditioning en een constante temperatuur van 23 graden.

Dela

Re: Mensen in angst door dode vogels bij Olympisch paardencomple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:14

ai....
dat is minder nieuws,
Maar hopen dat het geen vogelgriep is..

_Kimmm

Re: Mensen in angst door dode vogels bij Olympische stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:15

Aiii dat is echt geen goed nieuws hoop dat het niet de vogelgriep is nee

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:16

Oei dat is niet dat zo mooi.
Inderdaad hopen dat he geen vogelgriep blijkt te zijn!

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:16

Ik hoop dat ze snel een uitslag hebben, en dat het niet de vogelgriep is zeg! Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als het wel vogelgriep is. Verdrietig

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:18

aiaiai, die Spelen naar China halen, heeft imo al meer problemen dan wat anders veroorzaakt. Ik hoop dat het geen vogelgriep is, zou niet leuk zijn, moeten al die paarden & mensen terug naar huis zonder ook maar iets te hebben kunnen doen.

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:20

Hopelijk hebben die beesten het loodje gelegd door de warmte.
Uitbraak van vogelgriep.. Pff Hopelijk niet!!

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:23

Er is weinig nodig he, om de mensen die met de olympische spelen te doen hebben in paniek te krijgen.

2 dode vogels.........

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:27

Vanessa schreef:
Er is weinig nodig he, om de mensen die met de olympische spelen te doen hebben in paniek te krijgen.

2 dode vogels.........

Dat was ook het eerste wat ik dacht.
Vogels gaan nou eenmaal dood, net als de rest van de wereld..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:27

Ik hoop voor ze dat het meevalt.
China heeft zich een hoop ellende op de hals gehaald door de spelen naar China te halen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:30

Goed dat het onderzocht wordt. Hopelijk is het vals alarm.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:30

Ik snap nog steeds niet waarom ze gekozen hebben voor China als Olympisch land voor de Spelen 2008. Ik zou er als topsporter niet meteen blij van worden denk ik, als je alleen al kijkt naar de vervuiling en smog. Ik hoop maar de de atleten alsook de paarden er niet al te veel last van zullen hebben. Maar ik hoop nog meer dat iedereen weer heelhuids terug komt.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:32

ik vind dat de ruiters nogal risico's nemen om toch koste wat kost daar te kunnen rijden. Ik snap best dat het de olympische spelen zijn, maar ik vraag me dan toch altijd af of het ze dan waard is om zo'n groot risico te lopen. Voor hetzelfde geld krijgen ze de paarden voorlopig niet meer mee terug als ze een vreemd virus oplopen (ervan uitgaande dat de paarden er zelf niet ziek van worden) en dan heb je ze daar staan. Fantastisch! Bloos
Of ze bezwijken van de vreemde omstandigheden en heb je uberhaupt geen paard meer. Ik ben absoluut niet op zulk niveau, maar ik weet niet wat ik zou hebben gedaan hoor. Lijkt me alles behalve bevorderlijk voor mijn paard, dus zou ik serieus overwegen maar niet te gaan...maar das mijn mening. Ik snap heus wel dat er veel vanaf hangt (onder andere roem en geld)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:42

Gatverdarrie.!! Tis inderdaad te hopen dat het vals alarm is maar ik vind het aardig verontrustend!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:50

Ze hadden nooit China de spelen moeten laten organiseren...... Maar goed dat is mijn mening en ondertussen zitten de sporters er al wel met alle nodige voorbereidingen en aanpassingen

Laten we van het positieve uitgaan en het erbij laten dat deze vogels gewoon op normale wijze het loodje gelegd hebben Haha!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:51

Duhuh, 2 dode vogels! Nou ja, ik snap best dat ze daar in China bang zijn geworden. Ik hoop dat het niks bijzonders is iig.
En ook ik vind China een 'eng' land, sorry dat ik het zeg maar ik vrees dat dat de komende tientallen jaren nog duidelijker zal worden. Maar goed daar gaat het hier niet over.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:56

hopelijk is het niet de vogelgriep...

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:12

oei, hopen dat het allemaal meevalt en gewoon een ander virus onder vogels is... maar ben dr bang voor!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 09:13

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:19

Liezel1 schreef:
Ik hoop voor ze dat het meevalt.
China heeft zich een hoop ellende op de hals gehaald door de spelen naar China te halen.

Of het IOC door de spelen toe te wijzen aan China...
Echt als ik alle heibel van de afgelopen maanden t/m nu bekijk snap ik niet dat het in China gehouden wordt Scheve mond

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:21

Vanessa schreef:

2 dode vogels.........

2 dode vogels in een land waar de afgelopen jaren uitbraken zijn geweest van vogelgriep, dat kan muteren tot een virus dat zeer dodelijk kan zijn voor mensen. Knipoog
Ik ben blij dat ze het controleren. Maar ik stel me even voor hoe het verder moet als het vogelgriep blijkt te zijn. Dan gaat het namelijk niet om 2 vogels maar om een héleboel.
Grootste probleem is dan denk ik niet dat de Spelen, voor zover in Hongkong, afgelast worden, maar dat al die sporters met paarden naar huis toe gaan en dus allemaal het vogelgriepvirus meenemen naar hun eigen land. Hebben we het in één klap wereldwijd.

Maar goed, laten we er voorlopig maar vanuit gaan dat het vals alarm is. Fijn dat ze het in ieder geval controleren. Heb ook al gelezen over maatregelen als de smog 48 uur voor aanvang van de Spelen niet acceptabel is: dat zal ook wel het geval zijn, de smog die daar hangt is ongelooflijk... De hitte, sja, in Sydney was het ook heet. Maar smog vind ik een ander verhaal, niet eens alleen voor de paarden: ik stel me even voor dat je daar gaat proberen een hardloopwedstrijd te rennen?

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:26

Jawel Hanmar, er zijn daar inderdaad meerdere uitbraken geweest. Maar er zullen nog altijd meer vogels sterven aan een andere oorzaak dan de vogelgriep.
2 dode vogels... goed dat ze het onderzoeken, maar geen rede tot paniek en ook zeker geen groot nieuws!

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:34

hopelijk is het geen vogelgriep. ik vind het ook geen fantastische beslissing om de spelen in china te houden er zitten zoveel risicos en moeilijke dingen aan. maargoed laten we hopen dat alles goed gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:35

Suzanne F. schreef:
Ja inderdaad, ik las ergens dat Sjef Janssen zich niet kon vinden in het besluit van de zwitserse ploeg maar ergens begrijp ik het wel. Ik vind het ook een groot iets om helemaal naar China te vliegen met paard en alles eromheen.

Is het IOC er niet al een tijdje op uit om de hippische sporten uit het olympisch programma te krijgen omdat het zo duur is? Een paar dode vogels komt dan natuurlijk wel van pas.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:37

wat ik niet begrijp is dat die vogelgriep het einde betekend voor de paardensport daa'r, terwijl het niet gevaarlijk is voor de paarden
waarom betekend het dan niet het einde van heel de OS
toch niet alleen de ruiters lopen dan gevaar? maar iedereen