Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
KiWiKo schreef:hihi paardrijden is niet veilig![]()
Citaat:RAALTE - Miss Overijssel Maaike Heethaar is gistermiddag ontslagen uit het Twenteborg-ziekenhuis in Almelo. Daarin belandde de 23-jarige Raaltese zaterdagmiddag na een zware valpartij tijdens een springwedstrijd met paarden in Geesteren.
Zie ook:
Maaike Heethaar: 'Ik heb veel geluk gehad'
Heethaar liep bij de crash ondermeer inwendige bloedingen en een gekneusde nier op.
De springwedstrijd was een voortvloeisel uit het programma Toppers te Paard van de regionale omroep RTVOost. Hierin leren prominenten paardrijden. Willie Oosterhuis presenteert het programma. Vorig jaar raakte de bekende jurist Robert Speijdel ook behoorlijk geblesseerd na een valpartij van een paard tijdens opnames van dezelfde tv-serie.
De climax van het programma is een springwedstrijd voor de volle tribunes van het internationale springconcours in Geesteren. Deze wedstrijd, twee weken geleden, verliep zonder incidenten. Drie enthousiaste Toppers konden er niet genoeg van krijgen, onder wie de Sallandse blondine Maaike Heethaar.
Voor het programma had Heethaar nog nooit paard gereden. Na de val werd zij direct per ambulance naar het ziekenhuis in Almelo vervoerd. Na foto's en echo's bleek dat Heethaar pittige verwondingen had opgelopen: nekpijn, bloeduitstortingen, inwendige bloedingen en een gekneusde nier. ,,Ik dacht dat het gebeurd was met mijn kansen op Miss Nederland'', zegt Heethaar.
KiWiKo schreef:Citaat:RAALTE - Miss Overijssel Maaike Heethaar is gistermiddag ontslagen uit het Twenteborg-ziekenhuis in Almelo. Daarin belandde de 23-jarige Raaltese zaterdagmiddag na een zware valpartij tijdens een springwedstrijd met paarden in Geesteren.
Zie ook:
Maaike Heethaar: 'Ik heb veel geluk gehad'
Heethaar liep bij de crash ondermeer inwendige bloedingen en een gekneusde nier op.
De springwedstrijd was een voortvloeisel uit het programma Toppers te Paard van de regionale omroep RTVOost. Hierin leren prominenten paardrijden. Willie Oosterhuis presenteert het programma. Vorig jaar raakte de bekende jurist Robert Speijdel ook behoorlijk geblesseerd na een valpartij van een paard tijdens opnames van dezelfde tv-serie.
De climax van het programma is een springwedstrijd voor de volle tribunes van het internationale springconcours in Geesteren. Deze wedstrijd, twee weken geleden, verliep zonder incidenten. Drie enthousiaste Toppers konden er niet genoeg van krijgen, onder wie de Sallandse blondine Maaike Heethaar.
Voor het programma had Heethaar nog nooit paard gereden. Na de val werd zij direct per ambulance naar het ziekenhuis in Almelo vervoerd. Na foto's en echo's bleek dat Heethaar pittige verwondingen had opgelopen: nekpijn, bloeduitstortingen, inwendige bloedingen en een gekneusde nier. ,,Ik dacht dat het gebeurd was met mijn kansen op Miss Nederland'', zegt Heethaar.
Citaat:De springwedstrijd was een voortvloeisel uit het programma Toppers te Paard
Marley schreef:ik zou me ook wel druk maken om mezelf maar op een andere manier. Ik zou kijken of ik nog enigszins heel ben en dan gelijk kijken naar me paard.
Zodra je merkt dat je niks gebroken hebt of niet leeg bloedt dan ga je je toch druk maken om je paard? niet of je gezichtje nog wel mooi genoeg is en of je die avond nog wel kunt stappen
runningkawa schreef:daarom is zo'n programma ook al zo belachelijk dat het gemaakt wordt...
Paarden zijn geen machines...