Een 41-jarige man uit Haarsteeg heeft van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) drie processen-verbaal gekregen voor illegale hondenhandel en de slechte huisvesting van honden, pony's en konijnen.
Er zijn geen dieren in beslag genomen; de man heeft twee weken de tijd gekregen om de situatie te verbeteren. Dat heeft de LID gisteren bekend gemaakt. Uit een vorige week gehouden controle bleek de man 23 honden te houden in schuren, waarin een laag beschimmelde uitwerpselen op de vloer lag. De man had voor het fokken van honden voor de handel bovendien geen vergunning. In een andere schuur trof de inspectiedienst 170 vleeskonijnen aan, die in te kleine hokjes zaten. Buiten liepen maar liefst 25 pony's die alleen maar een zeer natte, modderige ondergrond tot hun beschikking hadden. Bij het onderzoek in Haarsteeg heeft het LID samengewerkt met de politie.
Tsja.. hoe vaak hoor je dit nu tegenwoordig ? Ze hebben de tijd om de situatie te gaan verbeteren, en als ze dan komen voor de 2e inspectie zijn er al een tal aan dieren bezweken aan de omstandigheden.. Iedereen kan bedenken dat dit alles behalve goed is, waarom dan nog uitstel om de dieren erbij weg te halen ?
Hij krijgt 2 weken de tijd??? Als ik zie (lees) hoeveel beesten er armoedig bij staan, hoe kun je dat in hemelsnaam in 2 weken ineens compleet veranderen?? Ik ben benieuwd wat de conclusie word van de inspectie over 2 weken...alhoewel ik die al wel raden kan....arme dieren...
ah bah, en die mensen denken echt dat die man opeens weet; Ooh ja zo moet ik ze eigenlijk verzorgen, en ik zou meer liefde moeten hebben etc. etc. Nou reken er maar op dat het binnen paar maanden weer slecht gaat ..
ik geloof daar dus niet in....zorgen voor dieren doe je gewoon,als dat er niet in zit ,zit het er niet in,een waarschuwing verandert daar niets aan. Kiwiko je hebt uiteraard(zoals altijd)gelijk,maar daar zijn die dieren op dit moment niet erg mee geholpen....
zolang er vraag is.... deze man moet gewoon zijn verantwoording nemen voor wat hij doet. het is te gemakkelijk om het op de eventuele kopers te schuiven (en dan heb je het alleen nog maar over de hondenfok).
saskia 9: nou idd ik snap niet dat mensen zo met beesten kunnen omgaan. Achja nederland is maar een vreemd land hopen dat die man zijn dieren maar af worden genomen.