Anky: "Hong Kong heeft echt de strengste regels ooit!"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Anky: "Hong Kong heeft echt de strengste regels ooit!"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 06:50

www.telegraaf.nl

Afbeelding
Anky en Nelson

"Zelfs het eten van mijn kleine kinderen moet in quarantaine"

Dit is een ongelofelijk spannende tijd. De olympische paarden gaan overmorgen voor één week in quarantaine. Volgende week vrijdag vliegen we dan met alle Nederlandse ruiters en amazones naar Hongkong, waar onze Olympische Spelen worden georganiseerd. We hebben met de strengste voorzorgsmaatregelen ooit te maken.

Ik kan me niet herinneren dat het voorheen zo heftig was. Voor de Spelen van Sydney moesten de paarden weliswaar langer in quarantaine, om precies te zijn twee weken. Maar de regelgeving voor Hongkong is, zeker wat de paarden betreft, veel strenger dan acht jaar geleden. Zo krijgen de paarden deze week nog heel wat inentingen en bloedtesten te verwerken.

Bij aankomst op de quarantaineplek wordt voor het eerst ook een neusswap bij de paarden afgenomen. Daarmee kunnen de dierenartsen, in de paardensport beter bekend als veterinairen, meteen zien of ze drager zijn van het zogenaamde influenzavirus. Een positieve test betekent direct einde olympiade. Uit voorzorg vervoer ik donderdag daarom mijn twee paarden, IPS Salinero en IPS Painted Black, in twee aparte vrachtwagens naar de quarantainestal.

In eerste instantie was ik van plan me alleen op Salinero te richten, maar de regels zijn zo scherp, dat we voor de zekerheid Painted ook in quarantaine nemen. Om elk risico uit te sluiten, vervoer ik ze afzonderlijk. Stel dat één van de twee het influenzavirus heeft, dan zijn ze alle twee gelijk uit competitie. Naast de paarden, moeten ook alle spullen die met de paarden meereizen, in quarantaine.

Ik en mijn groom Willeke zijn dus alles aan het pakken wat meegaat naar Hongkong. Hoofdstellen, zadels, teugels, poetsspullen, laarzen, hoeden, magneetdekens, de koelmachine voor de paardenbenen, ja, zelfs het eten voor mijn kleine kinderen moet deze week in totale afzondering. Natuurlijk zijn er ook dingen bij die alle ruiters straks in Hongkong nodig hebben, maar die we niet alle drie plus reserve, bij ons hoeven hebben. Eén koelmachine is te weinig, maar vier is te veel. We kunnen het straks in Hongkong met twee wel af.

We hebben in aanloop naar deze Spelen daarom vele uren overleg gevoerd over hoe we het gaan doen en wie waar verantwoordelijk voor is. Zelfs afgelopen zaterdag en gisteren zaten we nog bij elkaar om de laatste details door te spreken. Zo nauwkeurig als de voorbereiding op de Spelen deze keer is gegaan, heb ik het nog nooit meegemaakt. Maar het moet wel in de paardensport. Je ziet nu ook weer bij de springruiters hoe kwetsbaar onze sport is. Wat een pech hebben zij momenteel, zeg! Albert Zoer breekt zijn been. Dat heb ik zelf ook meegemaakt, maar nooit zo vlak voor een Olympische Spelen. Dat is toch zuur.

Ik vind het echt verschrikkelijk voor die jongen. En Jeroen Dubbeldam is net terug van een beenblessure, maar nu is zijn paard Up and Down niet fit. Gerco Schröder viel met Eurocommerce Berlin lelijk tijdens Aken. En ik zag afgelopen weekeinde tijdens het CSI Twente op Geesteren het paard van Angelique Hoorn, Blauwendraad's O'Brien, ook dingen doen die ik nog nooit van hen gezien heb. Het zijn ineens zware tijden voor de springruiters.

En bondscoach Rob Ehrens heeft ineens een ongelofelijk lastige taak. Want wie neemt hij mee? Nu weet ik wel dat het in andere sporten niet anders is. Ook daar hebben atleten met blessures te maken. Maar het is toch anders. Bij ons is het dubbelop. De buitenwacht denkt wel eens dat je zo even een ander paard uit de kast trekt en daar dan mee verdergaat, maar zo is het helaas niet. Je moet heel hard aan werken om zowel ruiter als paard fit aan de streep te krijgen. En heb je alles op orde, dan is het nog maar de vraag of je de quarantaine-eisen voor Hongkong overleeft... Ik heb gewoon de zenuwen over deze week en zal blij zijn als we vrijdag in het vliegtuig richting de Spelen zitten.

Anky van Grunsven

janouk

Re: Anky: "Hong Kong heeft echt de strengste regels ooit!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 06:54

WOW, geen idee dat er nog zoveel meer bij komt kijken. Als zelfs het eten van de kinderen in quarantaine moet.
Nu maar hopen dat je niets vergeet in te pakken.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 07:55

Ik wist ook niet dat er zoveel bij kwam kijken janouk!! Bloos! Het is niet te geloven, het eten van haar kinderen hoeft geloof ik normaal niet eens?!

Ik wens Anky en haar paarden superveel succes Haha!

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:44

Ongekend, zulke veiligheidseisen!

Moeten we in Europa ook maar gaan doen met alles wat uit China komt.......

Sterkte Olympisch Team met de laatste voorbereidingen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:52

En wij maar zenuwachtig zijn voor ons landelijke concoursje op de hoek Tong uitsteken
Als je dit zo leest, jee wat een gedoe zeg Lachen

Wat een mooie foto van nelson overigens Lachen

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:58

sterre2007 schreef:

Best wel ironisch, ja.

Zij exporteren kinderspeelgoed met kankerverwekkende stoffen wat óók nog 's in elkaar wordt gezet door 5 jarige kindjes.
En 'ons' zeer verantwoorde en sterk gecontroleerde voedsel moet dáár in quarantaine.

China probeert heel hard om mooi weer te spelen. Als de spelen zijn afgelopen gaan ze weer over tot de orde van de dag... Bevolking onderdrukken...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:14

jeetje wat een gedoe... het zal wel ergens goed voor zijn. Ik ben blij dat wij deze keer niet geselecteerd zijn en mijn paardje lekker in de wei mag blijven Haha!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:20

Wow wat een strenge regels, id je zal maar iets vergeten te pakken Gestoord

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:31

Tsjongejonge, daar komt indd wel heel veel bij kijken! Bloos!

Ik hoop trouwens dat ze bij de springruiters ook nog een goed team bij elkaar kunnen krijgen!

Zet hem op allemaal! OK dan!

Trouwens, inderdaad een hele mooie foto van Anky en Nelson!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:32

In strenge regels zijn ze daar wel goed, kwa import....
maar helaas export kan het licht niet vaak verdragen......jammer, ook voor
de bevolking die heeft moeten wijken voor alle OS stadions, en maar mooi weer spelen.

Hopelijk komen alle paarden er goed door heen en gaat de reis voorbeeldig, alle deelnemers
veel Succes........

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:14

Equinecoach schreef:
sterre2007 schreef:

Best wel ironisch, ja.

Zij exporteren kinderspeelgoed met kankerverwekkende stoffen wat óók nog 's in elkaar wordt gezet door 5 jarige kindjes.
En 'ons' zeer verantwoorde en sterk gecontroleerde voedsel moet dáár in quarantaine.

China probeert heel hard om mooi weer te spelen. Als de spelen zijn afgelopen gaan ze weer over tot de orde van de dag... Bevolking onderdrukken...

Verschrikkelijk gewoon! Boos!

Crocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:16

Cayenne schreef:
Ik en mijn groom Willeke zijn dus alles aan het pakken wat meegaat naar Hongkong. Hoofdstellen, zadels, teugels, poetsspullen, laarzen, hoeden, magneetdekens,

Wat is een magneetdeken ?? Verward

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:22

Equinecoach schreef:
sterre2007 schreef:

Best wel ironisch, ja.

Je haalt mijn gedachte uit mijn hoofd Haha!

p.s. china blijft maar een raar landje... Ze hebben zooo veel in de OS gestoken wat beter naar de bevolking had kunnen gaan. Echt baas boven baas... En dat niet alleen china heeft hele fabriken laten sluiten voor de OS zodat het niet zou stinken.. Ondertussen hebben al die families geen inkomen en worden ze uit hun huizen gegooid omdat ze de huur niet kunnen betalen Verdrietig En dan ga ik nog niet eens beginnen over die 1 kind politiek en de gevolgen daarvan! Want daar gaat het nu over maar tsjonge...

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:26

Jemig, dat is ook geen lolletje meer zeg Nagelbijten / Gniffelen

Ik wens Anky en haar hele team ontzettend veel succes toe! Dat ze maar weer met een DIKKE VETTE GOUDEN PLAK thuis mogen komen Go jij! Go jij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:29

Man dat is idd erg streng!

Ik kan echt niet wachten tot de OS, ik hoop dat het Nederlandse team het geweldig gaat doen en een aantal mooie plakken mee naar huis gaan nemen *LOL* Aan alle sporters: SUCCES!!! Haha!

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:36

het gaat nu opschieten!!
Hopelijk loopt alles voorspoedig!!

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:22

Het valt niet mee om hoog in de paardensport te staan he Anky!

Wat een hypocriete toestand zeg. Overigens vraag ik me af of al die ellende en stress die je een paard aan moet doen het allemaal wel waard is.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:39

Mijn god ik neem al veel mee als ik met 1 paard en de vrachtwagen ga, ik wil niet weten wat ik allemaal mee zou moeten nemen als ik naar China ga Huilen van het lachen

Maaaaarrr we gaan voor goud Go jij! Go jij!

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:15

Woowii snap dat het streng is voor ziektes en dergelijke, mara ZOO Streng.. Bloos!
Zelf het eten voor de kinderen!! Naja als we maar een goede prestatie neer kunnen zetten!!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:33

Jeetje wat een zooit geregel en gedoe. Ik wist niet dat Gerco met Berlin was gevallen....
Heeft Berlin wat? Is Gerco oke?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 19:06

Had eigenlijk wel verwacht dat China zo streng zou zijn qua eisen. Wel absurd maar tja Nagelbijten / Gniffelen

joke20 schreef:
Jeetje wat een zooit geregel en gedoe. Ik wist niet dat Gerco met Berlin was gevallen....
Heeft Berlin wat? Is Gerco oke?

Nee mankeren niets. Al zullen ze wel flink geschrokken zijn was een nare val.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 19:20

Gelukkig maar Lachen

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:09

Crocus schreef:
Cayenne schreef:
Ik en mijn groom Willeke zijn dus alles aan het pakken wat meegaat naar Hongkong. Hoofdstellen, zadels, teugels, poetsspullen, laarzen, hoeden, magneetdekens,

Wat is een magneetdeken ?? Verward

Volgens mij van het merk Centurion om de doorbloeding van bv. de rug te stimuleren.

sukidayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 02:15

Ik moet even mijn ei kwijt. n.a.v. negatieve beeld over China.
Vergeet a.u.b. niet dat China een heel ander land is. Mensen zijn daar ander omgeving opgegroeid, hebben andere normen en waarden.
Deze zijn voor in onze ogen onbegrijpgelijk en onmenselijk.
Maar het is wel een land met 17 miljard mensen die nooit een eigen mening hebben gehad. Als je deze nu ineens vrijheid geeft. Wat gaat er dan gebeuren, iemand daar aan gedacht? Er hoeft maar 1 gek iets te roepen en te leiden en je hebt gelijk halve land in opstand. Chinezen zijn op dit moment nog niet klaar voor zoveel vrijheid van meningsuiting. Geloof mij, ik heb er 3 jaar gewoond. En zo slecht hebben de mensen het daar ook weer niet. Het zijn de extreme gevallen die je hier in de media voorgeschoteld krijgt. Het is een land van contrast. Verschil tussen arm en rijk is zeer groot maar de armen klagen echt niet, iedereen doet zijn best om hogerop te komen, overal zie je kleine shops waar drinken en versnaperingen worden aangeboden, en de hele familie woont achterin de winkel..in mijn ogen zeer armoedig..maar geloof mij..zij zijn zeer tevreden, ze weten immers niet beter, hele familie is bij elkaar, oma/opa/kids/ouders. en Elke avond eten ze gezellig met elkaar.
Vergeet niet dat de media een bepaald beeld kan creeren, wat niet altijd de reatliteit is.
Zoals ELKE chinees een babymeisje op straat mikt, en dat ELKE chinees hond en kat eet..dat is toch zo'n verkeerd beeld.
Het is misschien erg off topic. sorry mods!
Ik ben mijn ei kwijt, trutsen bokkers.

en over de Tibet kwestie, daar vindt ik wel dat ze onderdrukt worden. Wat daar gebeurd kan echt niet.

sukidayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:35

correctie 1.3 miljard mensen in China Knipoog