Gerco Schröder en Eurocommerce Berlin tijdens een eerder concours foto door http://www.verography.nl
Gerco Schröder en Eurocommerce Berlin hebben zojuist tijdens de Grote Prijs van Aken een zware val gemaakt.
Op de dubbelsprong met water kwam het duo niet goed uit, waarna de imposante schimmelhengst middenin de tweede hindernis belandde en het tweetal samen een koprol maakte dwars door de balken heen. Gerco werd van de hengst af gelanceerd, en leek in eerste instantie duizelig. Gelukkig stond hij wel weer snel op. Ook Berlin stond snel weer op de benen.
Gerco stapte zichtbaar aangeslagen weer op en samen verlieten ze het parcours. Voor zover bekend zijn er geen blessures.
klinkt heftig en dit is al de tweede ruiter die een zware val maakt, niet? laatst nog een braziliaan meen ik mij te herinneren...
Ja klopt. Maar goed er zullen vast wel meer vliegles gekregen hebben, alleen dan de vorm van vallen en weer opstaan. Aken is nou eenmaal een zwaar parcours.
Tenmisnte dat was andere jaren zo, gingen ze daar op de WDR compilaties van maken van alle valpartijen van dat jaar
Was niet zo'n fijn zicht nee, maar via internet bleef gelijk het beeld op een afstand staan dus van het opstappen enzo heb ik een stuk gemist, zag ze nog net de ring uit stappen. Is inderdaad wel een moeilijk parcours, maar het is ook voor de beste van de beste.
Ik heb het op tv gezien, was een heftige val, leek of Gerco mijn zijn gezicht over de grond sleepte. Berlin is ook flink op zijn knieen gevallen, dat zag je achteraf nog dat ze die aan het onderzoeken waren. Ik hoop dat het allemaal meevalt voor beide.
Het is zeker een heel pittig parcours, maar ik vond Berlin toch wat anders als anders ... direct bij de 1e sprong al, beetje stram en stijf. Ook t.o.v. de meeste andere paarden... Wat natuurlijk niets veranderd aan de pech en ernst van deze val, hopelijk houden ze er beide niets aan over (zowel lichamelijk als qua vertrouwen)