Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Teigetje schreef:Klopt inderdaad wel dat ze op een rustige plek staan. Hoogtepunt van de kermis zit op de Grote Markt zelf en zij zitten praktisch onder de Sint Romboutstoren zelf.
Toen we vroeger nog naar de kermis gingen, ging ik er altijd een kijkje nemen. Toen hadden de meeste pony'tjes zelfs geen hoofdstel aan, maar gewoon een halster. Ik droomde dan altijd dat ik daar op een dag kon toekomen met een portefeuille vol geld en minstens één pony kon kopen
Arabesk schreef:Tja als dat niet meer mag kunnen maneges ook wel afgeschaft worden: elke dag hetzelfde saaie rondje in de bak
savath schreef:weer zulk gezieur,wat doen de grote jumping paarden evenementen dan,daar is zoals in jumping mechelen toch ook vaak luide museiek,en dat voor veel paarden het hele jaar rond op wedstrijden.
De kermis ponys zien er vaak beter uit dan veel manege pony's.Die werken dan het hele jaar rond.
Neen ,ik ken ook een kermis man,en die isecht goed voor zijn pony's,ze werken met halster,goed passend zadel,en de paarden komen in de weide echt naar hem gelopen,
ze moeten dan wel rondjes stappen,maar veel mensen bv reining trainen hun paard ook vaak in rondjes ,en dan met snelheid,de kermis pony's zweten zeer zelden,dus zulk zwaar werk is het niet.
Ook de vrachtwagens waar deze rusten zijn ruimer dan de vele stands in maneges.
Nog een wonder dat gaia er niet op springt