81 zwaar verwaarloosde paarden ontdekt in Engeland

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

81 zwaar verwaarloosde paarden ontdekt in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 10:51

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/wale ... 464242.stm
bbc.co.uk


Een paardeneigenaresse uit Engeland heeft toegegeven 81 paarden zwaar te hebben verwaarloosd. De dieren waren uitgedroogd, uitgehongerd, hadden bloedarmoede, inwendige parasieten, en sommige dieren hadden open wonden met maden erin. Een van de paarden werd dood gevonden in het prikkeldraad.

De paarden stonden in een kaal weiland vol met prikkeldraad en oud roestig metaal. De eigenaresse (72 jaar) gaf toe dat zij onnodig lijden heeft veroorzaakt. De straf werd tot op heden verdaagd.

De vrouw bekende ook dat zij het onderzoek had belemmerd.

Volgens het gerechtshof waren er al 45 van de 81 paarden gered door de RSPCA, afgelopen December.
De vrouw stond bekend als een dierenverzamelaar, en kon niet meer voor alle dieren zorgen. Ze bleef echter nieuwe paarden aanschaffen.

Nadat er een dood paard werd aangetroffen op 3 December vorig jaar, kreeg zij een waarschuwing dat er verbetering moest komen.

Een paar dagen later kwam er een dierenarts langs op de boerderij om de paarden met wormen te behandelen, en hij vertelde de vrouw dat er verschillende paarden zouden worden weggehaald.

Toen de RSPCA-medewerkers een paar dagen later de verwaarloosde paarden kwamen halen, had de eigenaresse de dieren snel verplaatst.
De vrouw had de paarden tot diep in de nacht in aangrenzende weilanden verborgen weten te houden.

O'Leary (eigenaresse) geeft toe dat zij tenminste 8 paarden onnodig heeft laten lijden, 2 paarden geen zorg heeft gegeven terwijl zij dit nodig hadden, en dat zij het onderzoek heeft tegen gewerkt.

De paarden zijn ondergebracht bij vrijwilligers en hulporganisaties. De meeste dieren zullen er weer bovenop komen, maar 2 dieren zullen waarschijnlijk moeten worden afgemaakt.

De reddingsoperatie heeft bij elkaar meer dan 136,000 euro gekost. Hierbij zitten de onderzoekskosten, transport, voer en veterinaire zorg. En dan komt er natuurlijk nog meer bij totdat er een gepaste straf is opgelegd.

Klik hier voor 2 foto's.

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: 81 zwaar verwaarloosde paarden ontdekt in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:54

Ik hoop dat ze er een zware straf voor krijgt! Schandalig om die paarden zo te verwaarlozen.

LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Re: 81 zwaar verwaarloosde paarden ontdekt in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:54

Het is natuurlijk nooit goed om zoiets te doen, maar ik zie veel liever een oudere vrouw haar probleem onder ogen zien en dit durven toe te geven dan zoals je op tv bij de aspca wel eens ziet dat ze ontkennen wat ze doen. Ik vind het vreselijk voor de paarden, maar toch heel goed van de vrouw dat ze haar probleem heeft weten te vertellen, en zo toch een beetje kon laten zien dat haar hart er nog wel zit. Al is het niet goed te praten.

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Re: 81 zwaar verwaarloosde paarden ontdekt in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:43

Ik hoop iinderdaad ook dat ze een gepaste straf krijgt.... Echt niet normaal gewoon echt zielig dit.

Joliess
Berichten: 594
Geregistreerd: 31-10-07
Woonplaats: Nootdorp, Zuid-Holland

Re: 81 zwaar verwaarloosde paarden ontdekt in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:49

Echt ziek, heb hier geen woorden voor.

brendaa

Berichten: 522
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Renesse

Re: 81 zwaar verwaarloosde paarden ontdekt in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:50

Snap ook niet dat ze na de vorige keer haar niet verboden hebben om nog meer paarden aan te schaffen.. 81 paarden jezus! Hoop dat het allemaal goed komt met de arme beestjes Ach gut

RiannevD
Berichten: 35
Geregistreerd: 05-01-07
Woonplaats: Ermelo

Re: 81 zwaar verwaarloosde paarden ontdekt in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:20

Huilen Huilen dit is toch niet normaal meer!

Ikdeliefsteh
Berichten: 287
Geregistreerd: 30-12-07

Re: 81 zwaar verwaarloosde paarden ontdekt in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:39

Ik hoop niet dat mijn pony erbij zat die naar Engeland is verkocht door haar nieuwe baasje Huilen

ladolcevita
Berichten: 310
Geregistreerd: 18-01-05

Re: 81 zwaar verwaarloosde paarden ontdekt in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:44

om te huilen... Weer zo'n hoarder. Iemand die denkt dat dieren beter af zijn bij zichzelf zonder eten dan bij een ander. Want, denkt zo iemand; die houdt vast niet zoveel van dat dier als ik. Je ziet ook veel van die kattenvrouwtjes die zo zijn. Denken dat 50 katten in je huis gelukkiger zijn dan bij een ander of als zwerver en dus alles maar in huis nemen terwijl ze er zelf niet voor kunnen zorgen. Dit is een echte ziekte maar tevens geen excuus om dieren zo te mishandelen of te verwaarlozen. jammer dat het altijd zo ver moet komen voor er iemand in kan/mag grijpen.... Ik zie het ook op kleine schaal gebeuren. Wijffies met 4 knollen in de stront, die maar eens per week bij godsgratie buiten komen, regelmatig een dag geen vrete krijgen. Zelf niet voor ze willen of kunnen zorgen maar wel denken dat het paard zielig is als ze hem zou verkopen.... En daar echt van overtuigd zijn. Ik ken er ook zo eentje, die paarden zijn zo zielig. Broodmager, weven, rotte stralen, wormen, haken aan de kiezen, eentje met oorontsteking. Maar lekker alles aanhouden en zelfs praten over paarden er bij nemen.... En dan praat ik nog over een heeeeel leuk meisje, wat je echt niet zou aanzien voor een ziek iemand maar dat dus wel is. Sterker nog; ze denkt dat ik mijn paarden verwen terwijl die een heel normaal leven leiden.

Ik hoop zo dat de wet veranderd.....

ladolcevita
Berichten: 310
Geregistreerd: 18-01-05

Re: 81 zwaar verwaarloosde paarden ontdekt in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:46

kimhaflinger schreef:
Ik hoop niet dat mijn pony erbij zat die naar Engeland is verkocht door haar nieuwe baasje Huilen


meis, maak je geen zorgen, Engeland is zo groot. daar staan 1,000,000 paarden.

ladolcevita
Berichten: 310
Geregistreerd: 18-01-05

Re: 81 zwaar verwaarloosde paarden ontdekt in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:50

brendaa schreef:
Snap ook niet dat ze na de vorige keer haar niet verboden hebben om nog meer paarden aan te schaffen.. 81 paarden jezus! Hoop dat het allemaal goed komt met de arme beestjes Ach gut



Ik heb op een manege gewerkt met 80 paarden. Ik probeer me dan ook voor te stellen hoeveel werk je daaraan hebt als je alles alleen zou moeten doen.... Dat kan helemaal niet! Dan stopt het echt bij 10 paarden per dag en dan nog is het eigenlijk voor 1 persoon veel werk. Heb je nog niet eens gereden! In mijn hoogtij dagen had ik er 16 op stal. Nou, geloof me, om 23:00 uur savonds was ik zo moe dat ik wel eens heb zitten janken op een baal stro. Gewoon, van oververmoeidheid. Ik was altijd weer blij als het einde van het seizoen in zicht kwam.

Je moet dus wel heeeeel ziek zijn wil je zoveel paarden in bezit hebben.
Deze mevrouw moet echt opgenomen worden en in therapie.
Maar ik moet nog eens goed lezen want ze zou zelf hebben aangegeven dat het niet zo verder kon? Begrijp ik dat goed?

FrankavdT
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-01-06

Re: 81 zwaar verwaarloosde paarden ontdekt in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:04

Nou ja zeg, waar lijkt dit nu op... Waar ben je dan toch mee bezig?! Bij mij rijst de vraag dan weer: waarom... waarom trekt zo'n vrouwtje van 75 niet eerder aan de bel dat ze het niet meer kan?

Anoniem

Re: 81 zwaar verwaarloosde paarden ontdekt in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:04

Rotmens

guenivere
Berichten: 1950
Geregistreerd: 01-12-06
Woonplaats: Hijum

Re: 81 zwaar verwaarloosde paarden ontdekt in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:22

Ze geeft zelf toe dat ze ze verwaarloosd heeft... als ze nou dement was en niet wist waar ze mee bezig was dan was het nog een drama.... maar had ik er in kunnen komen. Van mij mag ze een hoge straf krijgen! Mensen die dit doen zijn beesten, en zijn geen dieren waard! Boos!

_Question

Berichten: 2392
Geregistreerd: 13-04-06

Re: 81 zwaar verwaarloosde paarden ontdekt in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:50

Dat deze mensen niet eerder aan de bel trekken, uit zichzelf zeg..
Vreselijk gewoon

wwr

Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-08-07

Re: 81 zwaar verwaarloosde paarden ontdekt in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:05

Hoe kun je in vredesnaam zoiets doen?!
Sommige mensen zijn gewoon echt niet te begrijpen...

Falko_
Berichten: 42
Geregistreerd: 18-10-07

Re: 81 zwaar verwaarloosde paarden ontdekt in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:36

hopen dat ze een grote straf krijgt

sannepakito

Berichten: 171
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: zwolle

Re: 81 zwaar verwaarloosde paarden ontdekt in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:43

Echt heel erg zielig:(

kally
Berichten: 5268
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: 81 zwaar verwaarloosde paarden ontdekt in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:43

Heel triest zoiets.....aan de ene kant wil ze misschien goed doen maar aan de andere
kant kunnen ze het gewoon niet of niet meer....
Volgens mij is dit gewoon een soort ziekte die deze mensen hebben (het verzamelen dan)
en had deze vrouw in december al een verbod moeten
krijgen op houden van paarden. Het heeft wee eens te lang geduurt en wederom zijn weerloze
dieren de dupe......Hopelijk komen ze er weer bovenop.....
Laatst bijgewerkt door kally op 20-06-08 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

jua32

Berichten: 147
Geregistreerd: 07-07-07
Woonplaats: Amsterdam-Noord

Re: 81 zwaar verwaarloosde paarden ontdekt in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:48

Ik kan zoiets niet begrijpen.
Hoe kunnen mensen dieren zo laten lijden.
Ik hoop dat ze haar verdiende loon krijgt.

paars

Berichten: 5656
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: 81 zwaar verwaarloosde paarden ontdekt in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:52

Hoe lang heeft dit wel niet geduurd.....geen buren, kinderen, kennissen, voorbijgangers, buurtgenoten.....iedereen blind??? Arme arme paarden. Gelukkig is dit nu aangepakt.
En wat moet je nou nog met zo'n oude vrouw....opsluiten in de cel en land en huis openbaar verkopen om de kosten te nog een beetje te dekken? Vreselijk. Maar ik denk dat dat toch maar moet gebeuren.

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: 81 zwaar verwaarloosde paarden ontdekt in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:55

Hoe stom is zo iemand... Lips are sealed hoop dat ze goed gestraft wordt Scheve mond Arme paarden, hopelijk zijn ze nog te redden en krijgen ze een leuker leven..

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: 81 zwaar verwaarloosde paarden ontdekt in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:51

Wat een zieke mensen heb je!

FEST
Berichten: 109
Geregistreerd: 19-06-08

Re: 81 zwaar verwaarloosde paarden ontdekt in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:54

rot dat de politie niet gelijk ALLE paarden in beslag heef genomen..

JasmijntJ
Berichten: 45
Geregistreerd: 20-06-08

Re: 81 zwaar verwaarloosde paarden ontdekt in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:02

Vreselijk, arme paarden!
Die vrouw moet eeuwig in n cel hoe oud ze ook is !!