Dressuurstaf neemt Duits jurylid stevig op de korrel

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Dressuurstaf neemt Duits jurylid stevig op de korrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 06:44

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=11720&pC ... ID=&CatID=
knhs.nl

Afbeelding
Sjef Janssen aan de zijlijn tijdens een training van Anky


Mariëtte Sanders en Sjef Janssen flink boos op laag puntend Duits jurylid.

Teammanager Mariëtte Sanders en dressuurcoach Sjef Janssen, de technische staf van de Nederlandse olympische equipe, hebben tijdens het CHIO juryvoorzitter Gothilff Riexinger stevig op de korrel genomen. De Duitser, straks op de Olympische Spelen ook de baas tot aan de veterinaire keuringen aan toe, beoordeelde de proeven (Grand Prix) van de Nederlandse combinaties donderdag in de landenwedstrijd steevast veel lager dan zijn collega's.

Imke Schellekens-Bartels scoorde in dat onderlinge vergelijk der juryleden zelfs bijna 4 procent minder. Riexinger was zich in het Kralingse Bos van geen kwaad bewust. Volgens hem waren de verschillen te verwaarlozen en had hij slechts gewetensvol de minpuntjes aangekruist. ,,Zijn antwoord slaat nergens op. Het is toch duidelijk dat hij iedere Nederlandse ruiter lager rangschikte'', reageerde Janssen. ,,Maar hij heeft wel lef om dat hier te doen.''

De toon voor Hongkong, waar de Duitse equipe tijdens de Olympische Spelen de grootste rivaal is van Oranje, is dus gezet. Janssen, trainer en echtgenoot van Anky van Grunsven, is wel wat gewend op het gebied van jurering. ,,Per definitie al redelijk subjectief''. Dat de internationale hippische federatie FEI Riexinger aanwees als opvolger van de Belgische Mariëtte Witthages, die de Spelen van Sydney en Athene deed, bevreemdt hem zeer.

,,Niet zo slim van de FEI. Een blunder. Maar ook voor hem sneu. Hij kan het namelijk nooit goed doen. Er is niks verkeerd aan die man als jurylid. Hij is best wel competent. Maar je moet elke schijn vermijden. Dan neem je niet iemand van een titelkandidaat. Als ik hem was, was ik er nooit aan begonnen. Als hij het verkeerd doet voor de Duitsers dan hoeft-ie zijn returnticket niet te gebruiken.''

Raiza

Berichten: 1608
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: In het mooie zuiden

Re: Dressuurstaf neemt Duits jurylid stevig op de korrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 07:57

Het valt ook wel op. Clown
Bij de Nederlandse deelnemers is hij het jurylid met het laagste resultaat (muv Adelinde) en bij de nrs. 5 t/m 8 heeft hij het hoogste van alle juryleden gegeven.
Misschien moet hij eens gaan praten met Van Basten... kan hij nog wat leren mbt sportiviteit t.o.v. je tegenstanders.

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Re: Dressuurstaf neemt Duits jurylid stevig op de korrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 08:24

Het is niks nieuws dat Janssen juryleden op de korrel neemt. Zo is Anky groot geworden. Alleen beetje dom dat hij zichzelf in het artikel alweer tegenspreekt: hij zou het niet goed gedaan hebben omdat hij de Nederlanders te lage percenteages geeft en vervolgens zegt hij: Er is niks verkeerd aan die man als jurylid. Hij is best wel competent. En dan die uitspraak van als hij het verkeerd doet voor de Duitsers hoeft hij zijn returnticket niet te gebruiken...fijn dat er toch altijd mensen zijn die van te voren al de suggesties geven!

Janssen kan er gewoon niet tegen als de Nederlanders niet met grote verschillen winnen! Dat is altijd al zo geweest in het geval van Anky.

Volgens hem weet alleen hij het en heeft zelfs de FEI geen verstand anders hadden ze geen Duitser gekozen. Nou Lette kon ook niks goed doen in hun ogen en is zelfs door Anky voor gek uitgemaakt (reminder: toen moest Jan Peters haar gezicht nog redden!) Was natuurlijk wel fijner geweest als de FEI Janssen had gebeld met de vraag wie ze dan hadden moeten vragen als opvolger van Withagens. Maar ja hoe opjectief is dat dan weer!?

By the way, als deze man niet goed genoeg zou zijn had hij het nooit zo ver geschopt als jurylid. Ennehh het valt ook nooit op dat Nederlandse juryleden de Nederlanse combinaties hogere scores geven Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Dressuurstaf neemt Duits jurylid stevig op de korrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 08:26

@Insider, dat valt op zich wel mee hoor. Ik kan me ook nog herinneren dat pas geleden nog een bekend Nederlands jurylid een van de Nederlandse Olympische combinaties lager had gezet dan alle andere juryleden Clown

En ik denk dat Anky vooral groot geworden is door het rijden, en niet door het klagen van Sjef Haha!

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Dressuurstaf neemt Duits jurylid stevig op de korrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:20

Vindt jij het dan logisch Insider dat deze man alle nederlandse combinaties lager beoordeelde dan zijn collega's en alle anderen hoger?
Vind jij het een logische keuze voor de Olympische spelen om iemand van één van de medaillekandidaten aan te wijzen als FEI?
Ik denk dat er bijv. in Engeland ook hele competente juryleden zijn die daar gezien de strijd Duitsland-Nederland een stuk beter op hun plaats zouden zijn geweest.

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Re: Dressuurstaf neemt Duits jurylid stevig op de korrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:28

horseyfries schreef:
Ik denk dat er bijv. in Engeland ook hele competente juryleden zijn die daar gezien de strijd Duitsland-Nederland een stuk beter op hun plaats zouden zijn geweest.


Tuurlijk had het "iemand" uit Engeland moeten worden dat was Nederland wel even goed uitgekomen. En dan wel 1 specifiek jurylid natuurlijk anders had dat Janssen nog niet geholpen.
En zoals ik al eerder zei, Nederlandse juryleden doen ook wel hun best om de Nederlandse combinaties "goed" te beoordelen. Ik vind het zo wie zo belachelijk dat er soms abnormaal hoge scores worden gegeven voor paarden die nogal wat tactfouten laten zien in een proef maar ja wie ben ik Clown

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Re: Dressuurstaf neemt Duits jurylid stevig op de korrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:29

Cayenne schreef:
En ik denk dat Anky vooral groot geworden is door het rijden, en niet door het klagen van Sjef Haha!


Hoe vaak ben jij daar bij geweest dat dat gebeurde Cayenne? Blijkbaar nooit anders had je wel beter geweten!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Dressuurstaf neemt Duits jurylid stevig op de korrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 09:34

Insider schreef:
Cayenne schreef:
En ik denk dat Anky vooral groot geworden is door het rijden, en niet door het klagen van Sjef Haha!


Hoe vaak ben jij daar bij geweest dat dat gebeurde Cayenne? Blijkbaar nooit anders had je wel beter geweten!


Ik ben er verschillende malen geweest, Insider. Niet te snel oordelen Lachen
Ik snap je probleem niet precies? Het klagen is namelijk achteraf. Het punten is on the spot, en het rijden ook.

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Re: Dressuurstaf neemt Duits jurylid stevig op de korrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:34

Dat alle NL laag gepunt werden muv Adelinde vind ik heel grappig. Zij is namelijk de enige die nog niet zo lang bij Sjef traint en daardoor nog enigzins in een ontspannen harmonie met haar paard is.

Die duitse jury heeft groot gelijk vind ik.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Dressuurstaf neemt Duits jurylid stevig op de korrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:45

Insider schreef:
horseyfries schreef:
Ik denk dat er bijv. in Engeland ook hele competente juryleden zijn die daar gezien de strijd Duitsland-Nederland een stuk beter op hun plaats zouden zijn geweest.


Tuurlijk had het "iemand" uit Engeland moeten worden dat was Nederland wel even goed uitgekomen. En dan wel 1 specifiek jurylid natuurlijk anders had dat Janssen nog niet geholpen.
En zoals ik al eerder zei, Nederlandse juryleden doen ook wel hun best om de Nederlandse combinaties "goed" te beoordelen. Ik vind het zo wie zo belachelijk dat er soms abnormaal hoge scores worden gegeven voor paarden die nogal wat tactfouten laten zien in een proef maar ja wie ben ik Clown


Dus jij vind het een volkomen logische keuze van de FEI om een Duitser te kiezen?
En nu graag een gewoon antwoord in plaats van nieuwe sneren aan het adres van Janssen, dat leest iets fijner en doet iets minder het idee geven dat je een persoonlijke hetze voert.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Dressuurstaf neemt Duits jurylid stevig op de korrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:47

Mindfields schreef:
Dat alle NL laag gepunt werden muv Adelinde vind ik heel grappig. Zij is namelijk de enige die nog niet zo lang bij Sjef traint en daardoor nog enigzins in een ontspannen harmonie met haar paard is.

Die duitse jury heeft groot gelijk vind ik.


Wat gek dat Adelinde dan toch duidelijk verbeterd is (ook volgens haarzelf) met die trainingen.... Dat vind ik pas grappig!

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Dressuurstaf neemt Duits jurylid stevig op de korrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:50

De proef van Adelinde heb ik net niet gezien (toiletbreak Bloos ) maar qua Duitsers was er niet bepaald de creme de la creme naar Rotterdam gekomen. Dus ja, ook al waren de proeven van de Nederlanders verder niet zoals ze op de OS moeten gaan zijn, ook de proeven van de Duitsers waren niet zoals ze moeten zijn. Ze stonden ook niet voor niets derde, nog achter de Britten. Over het algemeen gezien was het niveau gisteren gewoon lager, van bijna alle ruiters.

Ik ben het wel eens dat het vreemd is om een Duits jurylid aan te stellen voor de OS. Of hij nu de Nederlanders voorop zet, of de Duitsers, of voor mijn part de Amerikanen of Britten, hij zal het inderdaad nooit goed doen. Een zeer precaire situatie.

Aangezien ik geloof in de goedheid van de mens, geloof ik ook zonder meer dat er naar beste weten gepunt is. Er werden veel fouten gemaakt, aan alle kanten. Het ligt er maar net aan, waar zo'n jurylid naar heeft gekeken. Wellicht dus voor de OS nog maar eens met alle juryleden om de tafel.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Dressuurstaf neemt Duits jurylid stevig op de korrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:51

Ook mijn idee, je zet die man in een onmogelijke positie!

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Re: Dressuurstaf neemt Duits jurylid stevig op de korrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:59

horseyfries schreef:
Mindfields schreef:
Dat alle NL laag gepunt werden muv Adelinde vind ik heel grappig. Zij is namelijk de enige die nog niet zo lang bij Sjef traint en daardoor nog enigzins in een ontspannen harmonie met haar paard is.

Die duitse jury heeft groot gelijk vind ik.


Wat gek dat Adelinde dan toch duidelijk verbeterd is (ook volgens haarzelf) met die trainingen.... Dat vind ik pas grappig!


Verbeterd als in: wat de jury's willen zien en dus meer punten geven of verbeterd als in: Harmonie, lichtheid, ontspannen gaande paard, losgelatenheid, oftewel het originele scala van de africhting, wat tegenwoordig niets meer te maken heeft met wedstrijddressuur.

Het is tijd dat we daar we daar weer naar teruggaan en van die getruukte nepbewegingen af komen die niets met losgelatenheid te maken hebben. Maargoed dat is mijn bescheiden mening.

comtesse
Berichten: 147
Geregistreerd: 13-10-07

Re: Dressuurstaf neemt Duits jurylid stevig op de korrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:01

Insider,

Janssen kan er gewoon niet tegen als de Nederlanders niet met grote verschillen winnen! Dat is altijd al zo geweest in het geval van Anky.


Ik denk dat "Jansen" zn passie en zijn kennis en emotie hem regelmatig parten heeft gespeeld!

Maar als je ziet wat de ontwikkeling en resultaten zijn van onze huidige A kader, dan laat "jansen" zien dat hij ook voor anderen dan Anky, wil en kan knokken, ach "Jansen" alle credits hiervoor geven gaat erg ver, maar als trainer, stimulator speelt hij in het huidige team zeker een positieve rol.

Als je dan kijkt naar de punten met de verschillen erbij, gegeven door deze jury mijnheer, dan geeft Sjef Jansen daar terecht commentaar op, dat deze mijnheer ook nog eens uit duitsland komt maakt de factor "toevallig" jammerlijk genoeg discutabel.

Als Sjef Jansen hier niet op zou reageren, zou hij zijn huidige functie niet waard zijn.

En Sjef Jansen zou Sjef Jansen niet meer wezen als dit niet gepaard ging met passie, kennis en emotie.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Dressuurstaf neemt Duits jurylid stevig op de korrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:12

Mindfields schreef:
Verbeterd als in: wat de jury's willen zien en dus meer punten geven of verbeterd als in: Harmonie, lichtheid, ontspannen gaande paard, losgelatenheid, oftewel het originele scala van de africhting, wat tegenwoordig niets meer te maken heeft met wedstrijddressuur.

Het is tijd dat we daar we daar weer naar teruggaan en van die getruukte nepbewegingen af komen die niets met losgelatenheid te maken hebben. Maargoed dat is mijn bescheiden mening.


Heb je Adelinde de laatste tijd nog live gezien?

Bonita_Bon

Berichten: 3243
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Re: Dressuurstaf neemt Duits jurylid stevig op de korrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:20

Citaat:
Verbeterd als in: wat de jury's willen zien en dus meer punten geven of verbeterd als in: Harmonie, lichtheid, ontspannen gaande paard, losgelatenheid, oftewel het originele scala van de africhting, wat tegenwoordig niets meer te maken heeft met wedstrijddressuur.

Het is tijd dat we daar we daar weer naar teruggaan en van die getruukte nepbewegingen af komen die niets met losgelatenheid te maken hebben. Maargoed dat is mijn bescheiden mening.


Durchlassigkeit. Net je instructeursexamen achter de rug? Hou eens op zeg, geen enkel paard in de allerhoogste klasses loop lekker relaxed en makkelijk in de wedstrijden. Die paarden lopen in een bomvol stadion de allermoeilijkste 'trucs' uit te voeren. heb jij wel eens een atleet gezien die vrolijk huppelend met een ontspannen glimlach, probeerd 8 meter ver te springen? Juist. het is topsport, niet iets waar de paarden voor gekozen hebben, maar dat is de discussie niet. Sjef is een goede trainer die zijn 'studenten' motiveerd, ze aanpakt en ze het beste uit hun dier laat halen, wat jij er ook van vind, de resultaten mogen er zijn. Als hij vind dat zijn 'pupillen' ondergewaardeerd worden kan ik me best indenken dat ie dan tegen schenen wil schoppen, niet heel proffesioneel maar ja, emoties he!
Ik sta niet 100% achter hun trainingsmethode, zo valt er op iedereen wel wat aan te merken. Maar heb respect voor iemands werkwijze.

Jasmijn76

Berichten: 3236
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Dressuurstaf neemt Duits jurylid stevig op de korrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:26

comtesse schreef:
Insider,

Janssen kan er gewoon niet tegen als de Nederlanders niet met grote verschillen winnen! Dat is altijd al zo geweest in het geval van Anky.


Ik denk dat "Jansen" zn passie en zijn kennis en emotie hem regelmatig parten heeft gespeeld!

Maar als je ziet wat de ontwikkeling en resultaten zijn van onze huidige A kader, dan laat "jansen" zien dat hij ook voor anderen dan Anky, wil en kan knokken, ach "Jansen" alle credits hiervoor geven gaat erg ver, maar als trainer, stimulator speelt hij in het huidige team zeker een positieve rol.

Als je dan kijkt naar de punten met de verschillen erbij, gegeven door deze jury mijnheer, dan geeft Sjef Jansen daar terecht commentaar op, dat deze mijnheer ook nog eens uit duitsland komt maakt de factor "toevallig" jammerlijk genoeg discutabel.

Als Sjef Jansen hier niet op zou reageren, zou hij zijn huidige functie niet waard zijn.

En Sjef Jansen zou Sjef Jansen niet meer wezen als dit niet gepaard ging met passie, kennis en emotie.


ben het helemaal met je eens..

en daarbij kunnen we wel off topic gaan met swung en lossigheid en noem maar op..daar gaat het nu niet om..het gaat er om dat sjef tegen de schenen van de jury aan het trappen is en naar mijn mening kan dat geen kwaad, zeker niet voor de OS...iedereen moet op scherp staan, dus de jury ook

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Re: Dressuurstaf neemt Duits jurylid stevig op de korrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:51

Bonita_Bon schreef:
Durchlassigkeit. Net je instructeursexamen achter de rug?


Hahaha nee hoor, dat was 11 jaar geleden al.

Ik heb het niet over ring/wedstrijdspanning, maar over verkrampte bewegingen die piaffe en passage zouden moeten voorstellen, uitgestrekte draf zonder achterhand maar wel met 'fantastisch' voorbeen, disbalans dus en disharmonie.

Dat heeft niets te maken met happy athlete, dat is getrukeerd.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Dressuurstaf neemt Duits jurylid stevig op de korrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:06

Mindfields schreef:
Bonita_Bon schreef:
Durchlassigkeit. Net je instructeursexamen achter de rug?


Hahaha nee hoor, dat was 11 jaar geleden al.

Ik heb het niet over ring/wedstrijdspanning, maar over verkrampte bewegingen die piaffe en passage zouden moeten voorstellen, uitgestrekte draf zonder achterhand maar wel met 'fantastisch' voorbeen, disbalans dus en disharmonie.

Dat heeft niets te maken met happy athlete, dat is getrukeerd.


Nu nog antwoord op mijn vraag: heb je Adelinde de laatste tijd nog live aan het werk gezien?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18071
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Dressuurstaf neemt Duits jurylid stevig op de korrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:08

Wat mij opvalt, is dat dit jurylid lagere punten gaf dan zijn collega's. Wat nergens bevestigd word, is of hij ook specifiek lager gaf bij enkel de Nederlanders, of dat hij in het geheel consequent lagere punten gaf dan zijn collega's!! Zou daar ook naar gekeken zijn?

Ik denk inderdaad dat het van de FEI niet handig is een duitser in deze functie te zetten. Het draait toch altijd tussen Nederland en Duitsland, dus vanaf nu heb je altijd problemen. Wint nederland, dan klagen de duitsers dat hij de nederlanders hoger heeft gepunt om te voorkomen dat hij duitsland voortrekt. Wint duitsland, dan klaagt nederland dat hij duitsland voortrekt..... Geen handige positie, zelfs niet als hij zo objectief als een computer zou zijn.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Dressuurstaf neemt Duits jurylid stevig op de korrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:13

Lalidan schreef:
Wat mij opvalt, is dat dit jurylid lagere punten gaf dan zijn collega's. Wat nergens bevestigd word, is of hij ook specifiek lager gaf bij enkel de Nederlanders, of dat hij in het geheel consequent lagere punten gaf dan zijn collega's!! Zou daar ook naar gekeken zijn?

Ik denk inderdaad dat het van de FEI niet handig is een duitser in deze functie te zetten. Het draait toch altijd tussen Nederland en Duitsland, dus vanaf nu heb je altijd problemen. Wint nederland, dan klagen de duitsers dat hij de nederlanders hoger heeft gepunt om te voorkomen dat hij duitsland voortrekt. Wint duitsland, dan klaagt nederland dat hij duitsland voortrekt..... Geen handige positie, zelfs niet als hij zo objectief als een computer zou zijn.


Inderdaad. En dat probleem zou je bijv. bij een Engelse jury absoluut vermijden.

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Re: Dressuurstaf neemt Duits jurylid stevig op de korrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:19

horseyfries schreef:
Mindfields schreef:
Hahaha nee hoor, dat was 11 jaar geleden al.

Ik heb het niet over ring/wedstrijdspanning, maar over verkrampte bewegingen die piaffe en passage zouden moeten voorstellen, uitgestrekte draf zonder achterhand maar wel met 'fantastisch' voorbeen, disbalans dus en disharmonie.

Dat heeft niets te maken met happy athlete, dat is getrukeerd.


Nu nog antwoord op mijn vraag: heb je Adelinde de laatste tijd nog live aan het werk gezien?


Niet live maar op Youtube is genoeg te vinden. Ik vond haar veel lekkerder en vriendelijker rijden toen ze nog niet bij Sjef trainde. En ik ken haar nog van vroeger toen ze met Parcival nog Z2 reed.

adnil35

Berichten: 1639
Geregistreerd: 12-04-05
Woonplaats: Veldhoven

Re: Dressuurstaf neemt Duits jurylid stevig op de korrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:19

Ik heb de proef van Imke gezien en ik kan heel goed begrijpen, waarom zij mindere punten heeft gekregen.
Ik heb Sunrise ook meerdere malen haar tong buiten boord (over het bit?) zien gooien en dit kan worden gezien als verzet/ongemak of wat dan ook.
Het probleem hiermee is dat niet iedere jury dit gedrag hetzelfde beoordeeld (de een trekt er wel punten voor af en de ander niet). Dit gebeurt ook vaak op de 'gewone' wedstrijden binnen de basissport.
Dit heeft mijns inziens dus helemaal niks te maken met of de jury nu Duits is (belangenverstrengelingen), maar meer met interpretatie. Ik ga er gewoon van uit dat deze man voldoende professioneel is om hier op de juiste wijze mee om te gaan.

tamary

Berichten: 29325
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Dressuurstaf neemt Duits jurylid stevig op de korrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:33

Mindfields schreef:
Bonita_Bon schreef:
Durchlassigkeit. Net je instructeursexamen achter de rug?


Hahaha nee hoor, dat was 11 jaar geleden al.

Ik heb het niet over ring/wedstrijdspanning, maar over verkrampte bewegingen die piaffe en passage zouden moeten voorstellen, uitgestrekte draf zonder achterhand maar wel met 'fantastisch' voorbeen, disbalans dus en disharmonie.

Dat heeft niets te maken met happy athlete, dat is getrukeerd.

Inderdaad. Toen ik met mijn vader een paar jaar geleden naar een stuk dressuur keken waren we het eens dat we liever naar Freddy Knie keken. Ook voornamelijk spectaculair voorbeen en nauwelijks achterhand, maar zonder de pretenties.