Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
randalinpony schreef:En als ze op recept zijn dan blijven de stoffen niet meer in het vlees achter?![]()
Gaat vast vooral meer geld kosten.
Bron: http://www.cbg-meb.nl/CBG/nl/animals/pr ... efault.htmCitaat:Welke diergeneesmiddelen wel/niet onder de receptplicht vallen staat vermeld in een nieuwsbericht van 8 juni 2007. Dit is een statische lijst. Ontbrekende producten kunt u op de website in de diergeneesmiddeleninformatiebank terugvinden.
beantsje schreef:nou, daar is over nagedacht zeg....
Als ik een middel in grote hoeveelheden op recept insla voor een heel jaar, met een wachttijd van laten we zeggen 14 dagen,
hoe moeten ze bij een evt. slacht dan controleren of mijn paard dit de laatste 14 dagen nog gekregen heeft?
Vonnie84 schreef:Dat was toch al oud nieuws dat b.v. Imaverol en Tranquigel ook op recept moesten per 1 juli?Bron: http://www.cbg-meb.nl/CBG/nl/animals/pr ... efault.htmCitaat:Welke diergeneesmiddelen wel/niet onder de receptplicht vallen staat vermeld in een nieuwsbericht van 8 juni 2007. Dit is een statische lijst. Ontbrekende producten kunt u op de website in de diergeneesmiddeleninformatiebank terugvinden.
Horse_ schreef:Voor varkens, runderen, geiten, schapen en pluimvee gelden soortgelijke maatregelen. Medicijnen voor huisdieren hoeven niet op recept.
Waarom word een paard dan niet automatisch huisdier als je in je paspoort laat bijschrijven dat het dier niet bestemd is voor de slacht???????? Klopt echt van geen kanten maar goed melkkoetje erbij...
Karin schreef:Ook producten als Imaverol zijn straks alleen nog via de DA te verkrijgen, werd me vorige week bij de Welkoop verteld toen ik daar een flesje ging halen. Ze hebben daar een mooie folder voor laten maken - die ik vergeten ben mee te nemen.
Ik ben het vervolgens gaan vragen bij de DA-praktijk (met apotheek) hier om de hoek waar ik met mijn kat kom: dingen als Imaverol kan ik daar gewoon komen halen, ook voor mijn paard. Hoef ik niet speciaal voor naar mijn paarden-DA die 15 km verderop zit, al is het officieel zo dat de DA de patiènt eerst moet zien (k-tsjing, consult - terwijl ik al minstens tien jaar probleemloos Imaverol als 'zelfzorgmedicijn' gebruik en prima weet hoe en wanneer ik het mag gebruiken). Maar niet iedereen is zo gelukkig.
Nee, ik denk echt dat er dieren de dupe van gaan worden nu de drempel om 'zelfzorgmedicijnen' aan te schaffen wordt verhoogd.