Paard verdronken na ongeval met koets

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Paard verdronken na ongeval met koets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 23:56

http://www.brandongevallen.nl/site/news ... k82TkCkQ1z
brandongevallen.nl

In Drongelen is zaterdagavond omstreeks 19.40 uur een op hol geslagen paard de Bergsche Maas in gelopen. Het paard is verdronken. De brandweer heeft het paard uit het water gehaald. Ook politie was aanwezig.
Het paard nam zaterdag deel aan een toertocht van paarden met antieke rijtuigen van Drongelen naar Elshout en terug. Bij thuiskomst aan de Eindsestraat in Drongelen, toen er niemand meer in het rijtuig zat, ging het paard er in gestrekte draf vandoor. Hij liep daarbij een vrouw omver. Zij is met nog onbekende verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.

Het paard vervolgde zijn tocht richting Drongelen, waar hij via de Achterstraat en de Kruisstraat de weg naar de veerpont naar Waalwijk bereikte. Pogingen om het paard te stoppen hadden geen enkel resultaat, het paard was compleet op hol geslagen. Bij de pont zette een automobilist zijn auto dwars op de weg, met de nodige schade tot gevolg. Het paard liep vervolgens, op volle snelheid, schuin het water in om de naderende veerpont te ontwijken. Door het gewicht van het rijtuig had het dier geen schijn van kans, en het verdronk dan ook meteen.
De brandweer van Genderen rukte snel uit en ook een duikersteam kwam ter plaatse.

Let op! Sommige foto's kunnen als schokkend worden ervaren!
Klik hier voor een foto's.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 15-06-08 09:38, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: foto toegevoegd

TanteSabien

Re: Paard verdronken na ongeval met koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:01

och jee!!

had niemand dat paard vast dan?????

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:04

wat een triest ongeluk... arm beestje

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:04

jeetje heftig Huilen
tja erg sneu zo'n dood..
tja een opholgeslagen paard is idd moeilijk te stoppen (en wij hebben het geweten met een 4 span shetlander..)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:06

ahw, 't arme beest..

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:11

Ik heb het gezien en namelijk ook Sjoerd ingelicht. Op www.omroepbrabant.nl staat echter een heel ander verhaal. Er is nog een vrouw in het water geweest om een poging te doen het friese paard te redden. Op www.brandongevallen.nl staan ook foto´s maar kunnen als schokkend worden ervaren.

Ilsjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:15

jeetje wat sneu voor het dier en de eigenaars!

@ justahorse: Dat tuig krijg je idd niet snel genoeg los en al helemaal niet met zo veel druk op je!

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:19

Ilsjah schreef:
jeetje wat sneu voor het dier en de eigenaars!

@ justahorse: Dat tuig krijg je idd niet snel genoeg los en al helemaal niet met zo veel druk op je!

Nee dat begrijp ik, helaas hadden ze geen tuig die in noodgevallen loslaat en die dingen. (weet zo niet meer hoe het heet zo'n tuig)

Je staat er ook zo machteloos aan de kant natuurlijk. Je kan helemaal niks doen.
(Toen ik aankwam was het dier al overleden voor het geval dat jullie denken dat ik erbij was toen het gebeurde.)

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:22

Jeetje wat erg zeg!

Je hoort de laatste tijd veel meer verhalen van 'ongelukken' met ingespannen paarden

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:43

Only_Kiekie schreef:
Jeetje wat erg zeg!

Je hoort de laatste tijd veel meer verhalen van 'ongelukken' met ingespannen paarden

Waarom die ongelukken tussen aanhalingstekens? Verward

Weer een perfect voorbeeld van enorme pech, zo zie je maar weer dat paarden nog altijd dieren zijn en daarmee nog altijd een onvoorspelbare factor hebben..

Heel sneu voor de eigenaren en voor het beestje..

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 01:17

Het blijven inderdaad dieren. Iedereen is denk ik wel eens op hol geslagen, alleen aangespannen heeft het gelijk gevolgen omdat het meestal op de weg met verkeer plaats vind. En een stuiterende koets achter je zal ook niet rustgevend werken.
Maar ik moet er niet aan denken dat je paardje zo aan zijn eind komt. arm dier.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 02:46

sabine1985 schreef:
och jee!!

had niemand dat paard vast dan?????

dat staat nergens, er staat dus dat er niemand op de koets zat, het kan prima dat er iemand bij het paard stond, maar dan nog hou je een paard wat wil gaan niet altijd tegen.

enorm triest, zo te lezen is er genoeg geprobeerd om het dier te stoppen, een naar ongeluk...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 02:58

Enorm jammer...Wat moeten die eigenaren gehoopt hebben dat hij toch nog zou ademen als hij eruit kwam... Verdrietig Het lijkt er inderdaad op dat er enorm veel pogingen gedaan zijn om het dier te stoppen...Maar daar hebben de eigenaren natuurlijk niets aan Ach gut
Erg jammer...

En sabine: een paard dat wil gaan, dat gaat hoor...Of je'm vast hebt of niet.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 07:41

Vreselijk om op die manier je paard te verliezen. Heel veel sterkte voor de eigenaren.

Wij hebben hier op Texel eens iets soortgelijks gehad, een paard verdronken in de haven. Het ringsteken werd hier altijd op de haven gehouden, en deze combinatie kwam de dijk af, toen het wat glad was en de wagen de achterbenen van het paard raakte. Het dier was volledig in paniek, en is zo de haven ingerend. Vreselijk, sindsdien is het ringsteken ook nooit meer op de haven gehouden. (ik was daar sowieso al geen voorstander van)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 08:19

walgelijk zeg! En je kunt zo´n paard echt niet remmen. Een paar weken geleden is mijn merrie op holgeslagen terwijl ik naast de wagen stond en haar vast had, ik kreeg haar niet gestopt, de vader van een vriendin heeft haar op een superhandige manier overgenomen, ik werd omver gereden door de koets omdat het zo hard ging, gelukkig niet eronder. En Rosa mepte ondertussen met die man 4 paaltjes uit de grond. Hij heeft haar kunnen stoppen maar het had zo mis kunnen gaan, en we hadden het echt niet verwacht.

"Destiny, ik denk, dat dat de veearts van mijn opa is geweest, die had dacht ik wel een tweespan? Maar die zijn inderdaad verdronken op textel, die rende inderdaad zo het water in. Ik geloof dat deze man met mennen gestopt is

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 08:24

Raar he dat paarden zo op hol zijn, zo blind zijn dat ze zo het water inrennen??? Echt zo iets vreemd vind ik dit. (zie altijd die scene uit The Ring voor me, dat paard wat in paniek van de boot afspringt)

Heel schokkend voor de omstanders, ik zou er wekenlang van slag van zijn als ik het zag denk ik.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 08:29

Vreselijk, een nachtmerrie Bloos! !

En die man met die auto, die heeft ook echt zijn uiterste best gedaan om hem ervoor te parkeren. Verschrikkelijk om je paard zo te zien, brrrr.

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 08:38

wat een vreselijk verhaal zeg, arm dier.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 08:44

In één woord afschuwlijk!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 08:45

precies, wat een naar ongeval!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 08:47

Alexx schreef:
walgelijk zeg! En je kunt zo´n paard echt niet remmen. Een paar weken geleden is mijn merrie op holgeslagen terwijl ik naast de wagen stond en haar vast had, ik kreeg haar niet gestopt, de vader van een vriendin heeft haar op een superhandige manier overgenomen, ik werd omver gereden door de koets omdat het zo hard ging, gelukkig niet eronder. En Rosa mepte ondertussen met die man 4 paaltjes uit de grond. Hij heeft haar kunnen stoppen maar het had zo mis kunnen gaan, en we hadden het echt niet verwacht.

"Destiny, ik denk, dat dat de veearts van mijn opa is geweest, die had dacht ik wel een tweespan? Maar die zijn inderdaad verdronken op textel, die rende inderdaad zo het water in. Ik geloof dat deze man met mennen gestopt is

Nee, dit ging om 1 paard, een schimmeltje als ik het me goed kan herinneren.
Maar wat vreselijk voor de DA van je opa, ik kan me voorstellen dat je na zo'n gebeurtenis stopt met mennen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 08:49

He bah wat een sneu en triest ongeval Verdrietig

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 08:56

Wat zielig zeg! En op dat moment kan je ook echt helemaal niks doen! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 09:35

Ach staat gelijk weer zo'n flauwe reactie onder het nieuwsbericht op omroep brabant.

Vreselijk om zo je paard te verliezen. Er staat dat de 70 jariige man en de 65 jarige vrouw(de inzittenden) zich nog hebben kunnen redden. Die vrouw is afgevoerd naar het ziekenhuis. Zaten ze nog wel in de koets, ik dacht ergens te lezen van niet?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 09:38

Even een betere link met meer foto's toegevoegd.

Pff, vreselijk zeg. Het zou je maar overkomen.
Als een paard gaat rennen, dan is er inderdaad geen houden meer aan.