Een veulen van wilde Konikspaarden in de Stadswaard is gisteren vertrapt door de op hol gejaagde kudde. De paarden raakten in paniek door een jongen op een brommer. De knul reed dwars door het afgesloten natuurgebied, wat strikt verboden is.
Het veulen lag waarschijnlijk te slapen en werd vertrapt. Het liep een behoorlijk wond op rechts op de schouder. Wandelaars belden de Stichting Free Nature, de beheerder van het terrein, en de Dierenambulance. Nadat de wond was gehecht bleek de lichte narcose voor het veulen fataal. Volgens een woordvoerder van Free Nature verkeerde het zeven maande oude dier in shocktoestand. De vader van de jongen op de brommer meldde zich op het strand en betuigde zijn spijt over het gebeurde.
Wandelaars deden aangifte bij de politie. Volgens een van hen wordt het Waalstrand regelmatig geteisterd door jongeren op brommers en motoren.
Free Nature bevestigt dat de paarden vaker worden opgejaagd. "We controleren geregeld, maar dit soort lui vindt het kennelijk interessant achter de kudde aan te gaan. Dat kun je niet voorkomen." Afsluiting van het Waalstrand is niet aan de orde, aldus de woordvoerder. "Het gáát er juist om dat mensen hier kunnen wandelen."
een schoolgenoot van mij rijd ook regelmatig door die gebieden heen en het is bij het waalstrant vlak bij ons dus zou er niet van opkijken als hij het is. en hoop ook echt dat hij gepakt word.
Gadver idd wat Jori_X zegt wat een naar verhaal, trieste figuren hoop dat hij goed gestraft wordt maar Nederland kennende zal dat wel meevallen. Wel netjes van de vader dat hij zich kwam melden beetje jammer dat je er niet uit kunt halen dat zijn zoon ook spijt heeft. Heel sneu van zulke figuren ik hoop dat zn brommer op de schroothoop beland!
wij waren gister ook lekker rondje door het bos aan het rijden. waren er ook 2 met een crossmotor door het bos heen aan t gaan en dat is echt niet fijn met die knetter dingen!!!!!! paardjes waren er ook erg opgefokt door!! vind dat ze gewoon uit het bos moeten blijven, verstoren ook nog eens de rust!!
Echt niet normaal, ze komen dan voorbij met een lekke uitlaat en weet ik veel wat voor herrie!! Ze komen ook bij ons vaak langs met van die cross-brommers. Gelukkig is de mijne er al aardig gewent aan. Snap niet dat ze niet weten dat paarden daar van schrikken??? Hoop dat hij zelf zijn spijt betuigd!!
Och t arme diertje... Mijn paard gaat al flink over de zijk als ze met crossmotoren langskomen, en zij is 100% verkeersmak... Wat moeten ze bang zijn geweest
Ik vind het wel jammer dat er in het bericht inderdaad niets staat over wat er met de jongen gebeurt verder. Ik mag toch hopen dat er, behalve door de ouders, ook verdere straf op staat. Als de vader zich gemeld heeft dan weet de politie dus wie de dader is. Oppakken die hap.
Ja, idd daar ben ik ook wel benieuwd naar! Vind het een belachelijke actie, maarja...het Nederlandse recht zal hier zoals gewoonlijk wel weer niks aan kunnen doen...