Anky wint kür, maar Sisther de Jeu steelt de show

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Anky wint kür, maar Sisther de Jeu steelt de show

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 08:32

http://www.bokt.nl
Nieuwsredactie

Afbeelding
Edward Gal en Sisther de Jeu

Juryleden het oneens over scores van Edward Gal en Sisther de Jeu.

Anky van Grunsven heeft gisteravond ook de Kür gewonnen tijdens Outdoor Gelderland. Eerder deze week won zij al de Grand Prix en de Special met IPS Salinero. Dit keer was het de beurt aan Painted Black. Op de klanken van de welbekende tango-kür wist het tweetal de overwinning te behalen. De amazone is zeer tevreden met de verrichting van haar hengst. De piaffe was hier en daar iets te veel naar voren, en tijdens een appuyement naar rechts probeerde de hengst het hoofd wat te kantelen, maar voor de rest ging het nagenoeg foutloos. 78,25% was genoeg voor de eerste plek.

Hans Peter Minderhoud met Exquis Nadine kwamen terecht op de tweede plaats met 77,05%. Dit gehele concours laat deze combinatie al zien helemaal klaar te zijn voor de Olympische Spelen, en ook nu weer danste de merrie vederlicht door de baan zonder fouten te maken. Verschillende mensen hadden het tweetal graag op de eerste plaats zien staan in plaats van Anky van Grunsven. De jury heeft het echter voor het zeggen.

De Belgische combinatie Stefan van Ingelgem en de pas 9-jarige hengst Withney van 't Waaihof reden een verrassend goede kür, en kwamen hiermee dan ook op een verdiende derde plek te staan met 71.55%.

De ster van de avond was echter de merrie Sisther de Jeu, gereden door Edward Gal. Dat de merrie zo heet was dat het leek alsof ze ieder moment als een raket de lucht in kon schieten, leek niemand te deren. De combinatie kreeg het publiek op de banken tijdens de uitgestrekte draf, en het boe-geroep was ook niet van de lucht nadat de scores bekend werden gemaakt. 67,65% was hun deel. Mede dankzij een aantal cruciale storingen, waaronder een aantal flinke fouten in de changementen. Hiermee kwamen zij uit op een zevende plaats.

Toch was de jury het hier niet geheel met elkaar eens. Een jurylid had de combinatie namelijk op de tweede plek gezet met een score van boven de 70%, terwijl een ander jurylid het tweetal op de laatste plaats had staan.

Klik hier voor alle resultaten.

Jnien

Re: Anky wint kür, maar Sisther de Jeu steelt de show

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 08:45

Uitslag is volgens mij wel reeel, hoewel het idd stuivertje wisselen was tussen ANKY en Hans Peter.
SISTHER DE JEU.. wat een enorm geweldig paard. Nietemin waren de punten reeel.
Maar.. ik denk dat we daar nog veel van gaan horen.

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 08:46

Ja Edward was mooi om te zien wat dat paard atletisch is. Maar ik kan er niet bij dat dit een goede proef was. Het was vol spanning en vele foutjes doordat de merrie zo heet was. Nee ik vond de uiteindelijke score zeer terecht, misschien zelfs nog wel aan de hoge kant. Die 70% was in ieder geval niet te volgen!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 09:23

Op naar londen met Sisther.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 09:24

Die merrie is echt geweldig.. Ik geniet elke keer weer als ik haar zie. Vooral tijdens de prijsuitreiking.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 09:26

Terecht is terecht toch, voorkeuren kun je hebben.
Dat het publiek Jeu/Gal als lieveling ziet dat is leuk maar je moet
wel eerlijk blijven als ze niet optimaal presteren en niet gaan joelen als
de punten er zijn, ze hebben niet meer verdiend en volgende keer beter......
Ze komen er wel, denk ik zo......

sowieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 09:35

sister heeft idd geweldige potentie voor de toekomst. wat ik gisteren echt vreselijk jammer vond is dat de meeste mensen zich blijkbaar nog niet realisteren wat hun gedrag tijdens de proef met zo'n paard doet. Vooral het flitsen, laten we nou proberen om dit geweldige paard met rust aan zo'n ambiance te laten wennen. En haar zo een goede ervaring in de ring te geven. Want ik denk inderdaad ook stiekem aan London!
Het is nog ver weg, maar ja dromen mag...

sowieso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 09:37

kally schreef:
Terecht is terecht toch, voorkeuren kun je hebben.
Dat het publiek Jeu/Gal als lieveling ziet dat is leuk maar je moet
wel eerlijk blijven als ze niet optimaal presteren en niet gaan joelen als
de punten er zijn, ze hebben niet meer verdiend en volgende keer beter......
Ze komen er wel, denk ik zo......

sluit ik me helemaal bij aan, waar die 70% vandaan kwam......
kippevel absoluut, maar technisch teveel fouten. als de spanning verdwijnt komen die monsterscores vanzelf

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 09:38

Sister de jeu is echt een fantastisch paard, heb har een keer in het echt mogen bewonderen en het is echt een super paard. Helaas is het zo dat storingen nu eenmaal terug te zien zijn in je punten. Volgende keer beter!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 09:44

Ze hadden ontzettend veel fouten,geen gelijkmatige uitgestrekte draf,geen meter normaal gestapt,geen uitgestrekte stap,storingen met inzetten pirouttes en storingen en fouten in de wissels inderdaad.Piaffe en passage overgang was ook vaak niet vloeiend,indrukwekkend ja,maar het blijft dressuur en geen show.Vond het boegeroep ook nogal stom eigenlijk.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:08

Nou idd. Het was gewoon geen goeie proef imo. Helaas. Ze komen er wel. Maar meer hadden ze deze keer niet verdiend.
Zo jammer dat mensen liever spectakel zien als een mooie harmonieuse proef.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:19

Haar tijd komt nog wel!!!!!! Go jij! Go jij!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:36

Needje schreef:
Nou idd. Het was gewoon geen goeie proef imo. Helaas. Ze komen er wel. Maar meer hadden ze deze keer niet verdiend.

Ja het is geen show wie de benen er het verst uit kan gooien.. Clown

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:40

wat een geweldige knol die sisther de jeu Vingers aflikken

nu idd nog die spanning weg, en dan zullen we nog heel veel van haar gaan horen denk ik!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:47

Ben benieuwd of er nog filmpjes online komen van de kürren die gereden zijn tijdens OG.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:50

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 10:59

wát een kippenvel van dat paard Bloos!
hij had idd een paar fouten en dergelijken, maar 67 is toch wel een beetje aan de lage kant.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 11:01

Score vond ik ook terecht.
Het was idd een show, maar met heel veel fouten.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 11:02

Zo, wat heb ik weer genoten van Sister, maar idd erg heet en fouten. Vond de punten dan ook terecht. Zag Edward ook enkele keren flink stoom uitblazen. Nagelbijten / Gniffelen

Maar wat een gewaardeerd gevoel van het publiek moet hij gekregen hebben zeg toen hij de ring verliet.

Vond de kur van Anky echt heel mooi, heb echt zitten genieten gisteren. Lachen

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 11:17

inderdaad een geweldig paard

maar triest dat mensen zich wederom in laten pakken door circuskunsten

en voor het gemak even vergeten dat harmonie het hoofddoel is van de dressuur Ach gut

Devato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 11:20

De proef van Edward Gal en Sisther de Jeu was meer een show dan een kür... En ik vond het eerlijk gezegd ook heel naar om naar te kijken, zo ontzettend veel spanning, geen pas normale stap, in de draf enorm veel voorbeengezwaai maar de achterhand was niet erg flitsend... Zelfs in stap had Sisther veel voorbeenactie, ik moet zeggen dat ik het bijna storend vind, de tact in draf was ook ver te zoeken... Vond de juryscore nog wat aan de hoge kant, het gemiddelde althans.
Hans Peter en Anky hebben allebei goed gereden, Stefan van Ingelgems derde plaats vond ik ook zeker verdiend! Haha!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 11:22

Citaat:
Gisteravond stond de kür op muziek op het programma op het prachtige terrein van landgoed Middachten. Van te voren hadden de ruiters al aan de organisatie aan moeten geven, of zij kür of special wilde rijden. We weten dat Sisther de muziek eng vind, maar we wilden het toch proberen. Ook zij zal hier aan moeten gaan wennen. Met losrijden was Sisther relaxed en liep ze heel fijn. De muziek vauit de hoofdring, die op het voorterrein goed te horen was, deerde haar op dat moment niets.

Maar op het moment dat Edward binnen reed in de hoofdring, begon de spanning al te komen, omdat er nog werd geaplaudiseerd voor de Hans Peter Minderhoud die net gereden had. Op het moment dat de muziek startte veranderde Sisther in een soort bom die op exploderen stond.

Op de oude kür van Lingh, trok Sisther zo ongeveer alles uit de kast (en dat is heel erg veel bij haar). Tijdens het uitstrekken in draf leek het even of we terug in Las Vegas waren met Lingh, het publiek ging klappen tijdens de proef. Sisther liet zien dat ze alles, maar dan ook alles in huis heeft, maar de kür was nog echt iets teveel voor haar. De spaaning was zo groot, dat Edward haar nauwelijks onder controle kon houden.

Voorlopig loopt ze even geen küren, maar gaan we eerst thuis de volumeknop van de radio maar eens wat verder opendraaien tijdens de training. En op concours rustig Grand Prix proeven rijden, zodat ze vertrouwen in de ring houdt.

We waarderen de steun en het enthousiasme van het publiek enorm en we begrijpen dat men teleurgesteld was over de scores. Iedereen heeft de grenzeloze kwaliteiten van Sisther gezien, dat maakt mensen enthousiast, we konden ons gisteravond absoluut vinden in de score, want het is echt niet de bedoeling, dat een paard met zoveel spanning een kür loopt. Sisther was na de proef nog overstuur. Inmiddels staat ze weer fijn thuis in haar vertouwde stal en is ze erg moe van alle indrukken. Eén ding is zeker: Edward en Sisther de Jeu komen er wel!

http://www.edwardgal.nl

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 11:27

Needje schreef:

Inderdaad, en ik weet zeker dat we nog meeer van deze 2 gaan horen!!! Ja

Leuk berichtje ook van hunzelf, Magic_lover

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 11:59

Zo'n bericht is prettig te lezen, eerst verder opbouwen en dan verder,
denk dat je je paard daar ook het meest plezier mee doet......
Als het goed is hebben ze ook tijd zat toch...Rome en Aken zijn ook
niet in een dag gebouwd....(of zoiets)

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 12:49

Sister is 1 van de beste paarden die er op deze aardbol rondlopen op het moment denk ik.
Haar tijd komt vast nog wel hoor!