Amerikanen kunnen hun paarden niet meer betalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Amerikanen kunnen hun paarden niet meer betalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 20:00

http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=2264
dehoefslag.nl

Steeds meer Amerikaanse paardeneigenaren doen door de teruglopende economie en de torenhoge hooiprijzen (door droogten, branden en overstromingen) hun paard(en) van de hand. Tienduizenden paarden zijn aangeboden aan liefdadigheidsinstellingen en slachthuizen of gewoon losgelaten. Sommige mensen laten zelfs huis en haard, inclusief paarden, gewoon achter. Door de sluiting van drie belangrijke slachthuizen worden veel paarden naar Canada of Mexico gebracht.

Volgens ‘The Journal of American Veterinary Medicine’ zou het alleen al in Mexico gaan om 44.475 geslachte paarden in 2007 tegen 10.783 in 2006. De Unwanted Horse Coalition (UHC) vraagt via grote Amerikaanse kranten aandacht voor het probleem. De USEF richtte al in 2005, na de orkanen Katrina en Rita, een hulpfonds op dat paardeneigenaren steunt die zijn getroffen door natuurrampen

Aradis

Re: Amerikanen kunnen hun paarden niet meer betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:01

erg sneu.. vooral het gewoon achterlaten van paarden..
Tuurlijk, een paard is een luxe goed, dat offer je eerder op, maar ze gewoon maar achter laten of ergens loslaten vind ik een beetje teveel van het goede

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:02

Jemig, wat erg!!
Nu kosten ze daar niets, als het straks beter gaat met de economie worden ze weer knetterduur....

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:20

Voor beide kanten sneu. Voor de mensen zelf omdat ze bijna niets meer kunnen kopen/betalen. (volgens mij alleen het broodnodige) En voor de paarden dat ze zomaar op zij worden gezet als oudvuil.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:23

Wat vreselijk!
Maar je paard achterlaten is wel het ergste wat je kunt doen, evenals naar de slacht brengen, arme dieren!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:26

Ik zag het al op programma's als RSPCA, Houston.
Mensen stoppen gewoon met het kopen van voer, net zo lang tot er alleen geraamtes met wat vel er om heen over zijn...

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:34

Niet alleen paarden, ook katten en honden krijgen gewoon geen eten meer omdat het geld er niet voor is.

Vorig jaar toen ik in amerika woonde zag ik het overal om me heen ook gebeuren, mensen die op straat kwamen te staan omdat ze hun huis niet meer konden betalen, geld voor eten is er niet, kleding is oud versleten en past niet. Leegstaande hotels vol krakers (gezinnen!) en mensen die letterlijk op het strand woonden want een huis konden ze niet betalen en ze kunnen nergens anders heen.
Elke dag hoorde ik minstends 2 keer mensen door mijn vuilnis gaan op zoek naar eten of dingen die geld op zouden kunnen brengen.
Hele trieste bedoening daar momenteel, nog even en er is helemaal niets meer van dat land over .

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:43

Moet eerlijk zeggen dat ik toch wel snap dat mensen over gaan tot het achterlaten of afstaan van hun huisdieren of paarden als ze van het geld wat ze hebben zelf amper kunnen rondkomen.
Het is misschien wel heel triest en ik zou nu ook zeggen nee dat doe ik niet, mijn dieren zijn mijn alles. Maar als je maanden de eindjes aan elkaar moet knopen en dan nog te kort komen. Tja dan moet je iets.
Als je ook leest dat ze huis incl dieren achterlaten dan moet het wel heel erg zijn dat doe je niet zomaar. Geloof dat het heel ver moet komen voordat mensen hun dieren zo in de steek laten (de meeste dan he Knipoog ) en denk ook niet dat het iets is wat veel mensen willen maar het meer een kwestie is van moeten om zelf te overleven.
Want als je al ziet dat de slachtingen alleen al ver viervoudigd zijn omdat mensen zich zelf en hun dieren niet meer kunnen onderhouden is dat zorgwekkend..

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:46

Het is daar een redelijk normaal iets, je kat achterlaten als je verhuist... En je hond, aquariums... Vanalles.
Echt triest wat ik daar op die programma's voorbij zie komen.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:51

Nou als het zo doorgaat dan zie ik het in Europa ook nog wel gebeuren.
Ik heb afgelopen week mijn andere dieren ook van de hand gedaan, een varken, geitje, kippen en eenden. Gewoon simpelweg omdat die 40 euro aan graan en ander voer per maand er gewoon in begint te hakken. Een zak graan is van 7 euro naar bijna 10 euro gegaan!
En laten we het dan maar niet hebben over de belachelijke prijsstijgingen van de dierenarts de laatste jaren.
Cisco had wat plekjes op zijn been (soort mok) een antibioticaspuit, zalf en ontsmettende zeep incl. bezoek € 80,- Hoppa even € 80,- weggevlogen
Maar koste wat het kost, mijn lieve paard Cisco mag altijd blijven!
Maar laten we wel eerlijk wezen, het stikt van de paarden in Amerika niet normaal.
Dat ze ze maar gewoon weer eens in het wild loslaten ipv verhongeren!
En waarschijnlijk wordt de helft van het vlees weggegooid, daar kunnen ze half Afrika mee voeden....
Wat leven we toch in een rare wereld Boos!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:51

Miss_Malfoy schreef:
Het is daar een redelijk normaal iets, je kat achterlaten als je verhuist... En je hond, aquariums... Vanalles.

Ik denk niet dat dat daar normaal is hoor. Want als je hier in Nederland kijkt wat er wordt achtergelaten is dat in verhouding naar mijn idee net zo veel. Zeker in de zomertijd kom je wel eens konijntjes tegen op een rotonde Nagelbijten / Gniffelen of een hond die achtergelaten is Nagelbijten / Gniffelen Alleen daar zijn er tenminste instanties die er wat aan doen en de eigenaar proberen op te sporen om daar actie tegen te ondernemen.

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:18

hier hebben we nog altijd sociale zekerheden die de ergste klappen opvangen.
in de US is er voor de meeste niets na een ramp, ziekte of werkloosheid...

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:20

Thats_Me schreef:
Miss_Malfoy schreef:

Ik denk niet dat dat daar normaal is hoor. Want als je hier in Nederland kijkt wat er wordt achtergelaten is dat in verhouding naar mijn idee net zo veel. Zeker in de zomertijd kom je wel eens konijntjes tegen op een rotonde Nagelbijten / Gniffelen of een hond die achtergelaten is Nagelbijten / Gniffelen Alleen daar zijn er tenminste instanties die er wat aan doen en de eigenaar proberen op te sporen om daar actie tegen te ondernemen.

Ja konijntjes, buiten.
Maar een hond, binnen? Dat beest heeft als 'ie opgesloten zit toch totaal geen overlevingskans?

(Ok ik moet toegeven, in zo'n programma krijg je natuurlijk wel de ergste gevallen voorgeschoteld.)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:24

Miss_Malfoy schreef:

Vergeet niet dat wat je daar ziet absoluut niet de alledaagse Amerikaan is. Het programma geeft echt geen goed beeld van het dierenland Amerika Knipoog. Zo'n programma kan je net zo goed in Nederland maken!

Jammer dat het zo moet lopen.. maar wat moet je dan? Ik snap die mensen wel en ik denk niet dat wij het ons kunnen voorstellen hoe het daar momenteel is en hoe het is om daar momenteel te moeten leven met dieren die jouw geld verbruiken. Paarden kun je nu echt niet in Amerika verkopen en dus moet je er mee blijven zitten.. en wat zijn dan de opties nog als ook de slachthuizen dichtgaan?

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:42

Ik vind dat deze berichten een beetje overtrokken zijn en dat wat je op animal planet ziet is echt niet iets van de laatste tijd (kijk naar de originele datum) en laat alleen een bepaalde laag van de bevolking zien.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 21:44

Splash schreef:
Ik vind dat deze berichten een beetje overtrokken zijn en dat wat je op animal planet ziet is echt niet iets van de laatste tijd (kijk naar de originele datum) en laat alleen een bepaalde laag van de bevolking zien.

Sommige afleveringen wel.
Oude afleveringen herken ik wel, die heb ik meestal al heel vaak gezien.
(Vind het een mooi programma, om te zien van hoe weinig zo'n beestje op kan knappen.)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 22:25

bah, wat erg!!!

waarom verzinnen ze dan (uit nood) niet iets, dat de paarden die echt over zijn in koeienslachthuizen geslacht mogen worden,
of paarden verzamelen en die loslaten in grote reservaten?
echt zo vaag, zo'n groot land, en niemand lijkt echt zicht te hebben op alles wat er gebeurd..

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 22:43

Misschien kunnen ze paarden weer los kunnen laten, ik kudden op de prairie. Cowboy's erbij zodat de kudde waterplekken enzo leren kennen.. of slaat mijn fantasie op hol?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 22:44

Daphnezz schreef:
Misschien kunnen ze paarden weer los kunnen laten, ik kudden op de prairie. Cowboy's erbij zodat de kudde waterplekken enzo leren kennen.. of slaat mijn fantasie op hol?

Welnee, de amerikanen moeten gewoon als indianen gaan leven. Haha!
Lijkt mij trouwens wel gaaf, en als iedereen z'n paarden daar gewoon achterlaat, moeten er genoeg te vinden zijn om op te rijden.
Wie gaat er mee? Clown

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 03:51

Miss_Malfoy schreef:
Daphnezz schreef:

Lijkt mij trouwens wel gaaf, en als iedereen z'n paarden daar gewoon achterlaat, moeten er genoeg te vinden zijn om op te rijden.
Wie gaat er mee? Clown

Iedereen? Nu overdrijf je toch wel een beetje. Ik ken hier heel veel paardenliefhebbers die zoiets nooit zouden doen en geen 1 die dat wel zou doen!
Het lijkt net of iedereen opeens denkt dat de Amerikanen nu opeens straat arm zijn!
De Meeste Amerikanen zijn gewoon verwent wat dat betreft en moeten gewoon wennen dat ze wat minder te makken hebben en een beetje op hun centjes moeten letten.
Even voor de vergelijking. Hier kost een gallon benzine rond de $3,90. Omgerekend in Gallons en dollars zijn de kosten in NL $8,00 per gallon (als het onderhand niet alweer meer is).

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 05:41

Dit kan allemaal wel zo zijn, ik maak me vaak meer zorgen over verwaarloosde paarden, Op animal planet is er altijd een programma genaamd SPCA zoiets , naja animal cops, zie je vaak mensen die geen geld meer hebben en hun paarden verwaarlozen, maar opzich dit gebeurd overal, neem even een kijkje hier in egypte, daar is amerika niks bij, daarbij op dat programma zie ik meer honden die verwaarloosd zijn en achtergelaten, dan paarden. het zal allemaal opzich best meevallen,

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:59

Wat een trieste zaak! zowel voor mens als dier.
Ik vind het in dit geval humaner als ze hun paard naar de slacht brengen inplaats van ze te laten verwaarlozen. Bij de slacht is het pats, boem weg paard. Bij een minimale hoeveelheid voer ben je toch al snel een aantal maanden verder voordat het paard door zijn hoeven zakt.
Erg triest dus....

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 12:28

Splash schreef:
Iedereen? Nu overdrijf je toch wel een beetje. Ik ken hier heel veel paardenliefhebbers die zoiets nooit zouden doen en geen 1 die dat wel zou doen!
Het lijkt net of iedereen opeens denkt dat de Amerikanen nu opeens straat arm zijn!
De Meeste Amerikanen zijn gewoon verwent wat dat betreft en moeten gewoon wennen dat ze wat minder te makken hebben en een beetje op hun centjes moeten letten.
Even voor de vergelijking. Hier kost een gallon benzine rond de $3,90. Omgerekend in Gallons en dollars zijn de kosten in NL $8,00 per gallon (als het onderhand niet alweer meer is).

En dan inderdaad nog wel steeds zo'n enooorme truck rijden die veel benzine slurpt. Clown
Ik lees af en toe wat mee over de dagelijkse dingen op een groot (modelpaarden) forum waar bijna iedereen uit amerika komt. Ik krijg dan inderdaad vaak het idee dat ze, zoals jij zegt, gewoon geen flauw idee hebben hoe ze een beetje kunnen bezuinigen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 12:30

In de USA is het toch allemaal "bigger ans better". Volgens mij krijgen ze dat met de paplepel ingegoten....

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 12:31

Splash schreef:
Miss_Malfoy schreef:
Wie gaat er mee? Clown

Welnee, is maar gekkigheid joh. Knipoog

(Hoewel ik zelf geen nee zou zeggen. Tong uitsteken)