Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:http://www.levendehave.nl
levendehave.nl
Nieuwe diergeneesmiddelenwet per 1 juli definitief.
Houders van enkele schapen, geiten, varkens of paarden zijn na 1 juli voor ontwormingsmiddelen goedkoper uit bij hun dierenarts dan bij een winkel. Dit komt door een verandering in de wetgeving waardoor deze middelen alleen nog mogen worden verstrekt op recept. Voor grootverbruikers zal de kwantumkorting die leveranciers bieden, mogelijk opwegen tegen de extra kosten van een recept.
holly schreef:En wat heb je dan precies nodig om een wormenkuur bij de dierenarts te kunnen halen?
Esmiralda_ schreef:Ik vind het wel heel onhandig om eerlijk te zijn, moet je dan elke keer naar de dierenarts toe om een wormenkuur te halen? Onze dierenarts is behoorlijk ver weg, en hoe gaat het dan verder?
De dierenartsen zijn naar mijn mening toch al wel druk zat met onderzoeken en behandelingen van de dieren, maar als ze zich nu ook gaan richten op wormenkuren.... naja we zullen wel zien. Het zal denk ik behoorlijk wat meer gaan kosten
goeroe schreef:Cayenne schreef:http://www.levendehave.nl
levendehave.nl
Nieuwe diergeneesmiddelenwet per 1 juli definitief.
Houders van enkele schapen, geiten, varkens of paarden zijn na 1 juli voor ontwormingsmiddelen goedkoper uit bij hun dierenarts dan bij een winkel. Dit komt door een verandering in de wetgeving waardoor deze middelen alleen nog mogen worden verstrekt op recept. Voor grootverbruikers zal de kwantumkorting die leveranciers bieden, mogelijk opwegen tegen de extra kosten van een recept.
En iedereen maar hamsteren!
IndianLady schreef:Ja omdat je uiteindelijk duurder uit bent dan straks. Dan komen de voorrijkosten en consult er nog bij. Nu heb je alleen de wormenkuur. Straks voorrijkosten, consult en de wormenkuur.
Dat zijn volgens mij beduidend meer eurootjes dan nu
Joonsel schreef:De dierenarts hoeft die wormenkuur toch niet zelf toe te dienen? Dan heb je ook geen voorrijkosten.
Volgens mij kun je die dingen ook halen op de praktijk van je DA. Correct me if I'm wrong.