Een 29-jarige vrouw uit Nieuwerkerken mag voor de rest van haar leven geen honden, paarden en ezels meer houden. Dat heeft de Hasseltse correctionele rechtbank vandaag beslist omdat de vrouw schuldig was bevonden aan dierenverwaarlozing.
Dakpan naar politie geslingerd De lokale politie ging op 23 mei 2007 een kijkje nemen bij de vrouw. De agenten stelden vast dat ze twee honden, drie paarden en een ezel verwaarloosde. Op de plek waar de honden stonden, lagen veel uitwerpselen en was er geen aangepast voedsel. De dieren waren slecht gehuisvest. De vrouw was niet opgezet met het bezoek van de politie. Ze stelde zich uitdagend op en smeet een dakpan en een heggenschaar naar een agent.
Pepperspray De politie gebruikte pepperspray om haar in te tomen, maar opnieuw gooide ze met enkele spullen. Bij haar arrestatie beet ze een agent in de vinger.
Kind als levend schild Ze schakelde ook haar kind in als levend schild. Omwille van de hevige weerspannigheid en het toebrengen van slagen aan de politie veroordeelde de rechtbank haar tot een half jaar cel met uitstel en 825 euro boete. De gewonde agent kreeg 815 euro schadevergoeding toegewezen.
Tjemig, die spoort ook niet helemaal! Gelukkig een verbod, maar het verbod had beter toepasbaar kunnen zijn op een verbod voor ALLE dieren! Een flinke straf was ook geen slecht idee geweest!
Ik vind het goed dat ze geen dieren meer mag houden. Nu moeten alleen wel ook controles uitgevoerd worden om te kijken of ze dat ook wel echt doet natuurlijk...
ze mag vast alleen maar geen dieren houden omdat ze de politie agent beet, zouden er meerdere moeten doen, krijgen ze hogere straffen zo te zien. hoop dat ze t goed controleren
Terecht, en eigenlijk ook naar een psychiatrisch ziekenhuis met dit gedrag, gewoon te gek voor woorden. En dan ook nog (je) een kind als schild gebruiken.....
Goed dat deze dame wordt aangepakt, al blijf ik na het lezen van het bericht wel met een paar vraagtekentjes zitten. Mag ze nou geen dieren meer houden, of alleen geen honden, paarden en ezels? Verder vraag ik me af of ze behalve de dierenbescherming ook de kinderbescherming op haar dak heeft gehad.
Ik heb zelf in Belgie voor de dierenbescherming gewerkt,en het is idd makkelijker een hond uit het huis te krigen als een kind.Heb het zelf mee gemaakt met een schrijnend geval van mensen die in een appartement in vrieskou zowel de hond als het kind in luier op het balkon sloten.Toen we de hond in beslag kwamen nemen kregen we het zielige verhaal van de buren te horen over het kind.
Later is ze wel uit huis geplaatst geweest,maar kinderen worden bijna altijd terug gegevn aan de ouders. We klagen over de dierenbescherming.Maar de kidnerbescherming is vaak nog veel schrijnender.En eigenlijk komt dat niet door die partijen,maar door de wetten die zo krom zijn dat ze vanzelf weer recht worden
Oeh dat is hier nog dichtbij ook! Ik woon net niet in Nieuwerkerken, ongeveer op de 'grens' met Nieuwerkerken zeg maar. Dit is het eerste wat ik hiervan hoor. Ik zal eens rondvragen of iemand in de buurt weet hoe het met het kind zit.
ben blij dat z,n mens straf krijgt, maar ik vind dat ze helemaal geen dieren meer mag houden. en dat de dierenbescherming regelmatig zal moeten kijken bij zo een.