Ook pony Zilrieta uit Rockanje is haar staart kwijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ook pony Zilrieta uit Rockanje is haar staart kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 11:29

http://www.ad.nl/rotterdam/voorneputten ... kwijt.html
ad.nl

De staart van pony Zilrieta is afgeknipt. In de nacht van zondag op maandag is een onbekende stal Het Klokhuis in Rockanje binnengekomen.
Omdat het warm was, stond de deur open. In de nacht van donderdag op vrijdag kwam de dader terug om het karwei af te maken. ,,Wat heb ik gedaan?’’ vraagt eigenares Danny Hermsen (33) zich af. ,,Ik heb met niemand ruzie.’’

Pony Merlin van Denise Blom (18) overkwam in april precies hetzelfde. In een stal in Zwartewaal werden niet alleen staart, maar ook manen en voorpluk afgeknipt. Het lijkt erop dat iemand jaloers was, want de pony was dat weekend verkozen tot ‘Pony van het Jaar’. De politie heeft nog niemand aangehouden.

Of het om dezelfde dader gaat, weet Danny niet. ,,Ik denk eerder dat iemand op een idee is gebracht.’’ Ze vond delen van de staart maandag terug in een leeg patatbakje in de prullenbak, donderdag zag ze geen haren meer.

Zilrieta is een handelspony. Danny, samen met haar ouders eigenaar van de stal aan de Schapengorsedijk, wilde haar verkopen. ,,Ze is nu al snel een paar duizend euro minder waard.’’ De familie Hermsen wil camera’s ophangen in hun stallen, waar 32 paarden staan. ,,Anders komen ze misschien weer terug.’’

De vader van Denise, René Blom, vindt beide zaken wel erg op elkaar lijken. ,,Het lijkt wel of je op dit eiland je kop niet boven het maaiveld mag uitsteken. Allebei de eigenaresses timmeren flink aan de weg in de paardenwereld.’’ Vandaag is er bij de Voornse Ruiters in Rockanje een steunactie voor Merlin. Deze pony heeft nu extensions en die zijn duur. Bevriende ruiters willen geld ophalen. ,,De dag gaat door, maar wel met een rouwrandje,’’ zegt Blom.

Ook Danny denkt aan extensions. ,,Ik zal wel moeten. Ze kan nu de vliegen niet wegslaan.’’

Cemlys

Re: Ook pony Zilrieta uit Rockanje is haar staart kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:32

sommige mensen moet echt wat interessanters in hun leven gaan zoeken. ik snap niet dat je je hiermee kan gaan bezig houden. Arme pony. Gelukkig kun je nog extensions laten maken.

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:33

Het wordt echt steeds gekker:( ...... Ik snap niet dat mensen dit kunnen doen!!!
Hopelijk pakken ze de dader wel want dit is niet normaal meer!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:35

De vraag is: waarom doen mensen dit? Eerst was die ene pony aan de beurt en nu ineens weer Zilrieta. Goed plan om ook voor Zilrieta ook hairextensions te laten aanmeten. Toch wel vreemd dat ze maandag haren vond en donderdag helemaal niks meer... Het wordt steeds vreemder en vreemder.....

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:41

Mijn eerste reactie: zoek een leven. Kom op: dit is echt te triest voor woorden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:43

HorseyDude schreef:
De vraag is: waarom doen mensen dit? Eerst was die ene pony aan de beurt en nu ineens weer Zilrieta. Goed plan om ook voor Zilrieta ook hairextensions te laten aanmeten. Toch wel vreemd dat ze maandag haren vond en donderdag helemaal niks meer... Het wordt steeds vreemder en vreemder.....

Idd ik zou zeker voor bewakingscamera gaan. als er 2 hetzelfde ondergaan hebben dan kan het ook met een 3de, 4de,... Idd dus blijkbaar moet het haar zijn weggenomen. Mss iemand die er gewoon op stal komt, wie weet, een bekende ofzo...

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:56

wat een verragde maatschappij is dit toch, mensen die te lui zijn om op de normale manier te werken worden gesteund door overheid en mensen die hard werken, wordt waarschijnlijk het geluk niet gegund en gepest met dit soort onzinnigheden.

veel; sterkte voor de slachtoffers zowel paarden als eigenaren Ach gut

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:16

erg dat zoiets gebeurd, waarschijnlijk gewoon door jaloezie of verveling
maar paar duizend euro minder waard??? ok, minder opbrengen door missende staart geloof ik wel, maar op vandaag heb je zulke mooie extencions, dat je haast niet ziet dat paard staart mist, en groeit vanzelf weer bij

Liever zoiets dan een gek die een paard verkracht of verminkt

Chntal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:20

Bij ons op de manege ook al twee keer vorgekomen Boos! ,
De staarten zijn nog steeds niet helemaal bijgegroeid

Echt triest als je zoiets doet!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:41

zal zeker wel weer zo'n nieuwe misselijke 'hype' worden na het baksteen van de bruggen af gooien en hele dorpen in de fik steken...

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:48

Weet niet of het de zelfde zou moeten zijn, gebeurt toch al jaren hier en daar in het land...
Met Merlin is het denk ik toch anders.... jalouzie... toevallig net pony van het jaar????

Een paar jaar geleden is het bij ons paard ook gebeurt alsmede met een andere vos op de wei.....
En bij de onze groeide het meet een beetje geluk misschien 10cm per jaar....
Je leest het wel vaker helaas......En een paar duizend euro, ja als je de extansies mee gaat rekenen
dan wel denk ik.....Maakt het niet minder erg, ze moeten gewoon met de .....handjes van andermans
paard afblijven.....

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 12:59

Wat zijn d'r toch een trieste lui op de wereld Boos!

Ben blij dat er bij ons op stal honden lopen en die zijn niet blij met ongewenst bezoek in de nachturen

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:17

bij mijn shetlander is dit 42 jaar geleden (!) ook gedaan, ik was toen 8 en helemaal ontdaan toen ik in de wei kwam en de staart zag...wij zijn er ook nooit achtergekomen wie en waarom dit gedaan is..nu zijn er gelukkig extensions, want inderdaad kunnen de vliegen niet meer weggeslagen worden, afgezien van het feit dat het ook lelijk staat..hopelijk wordt er iemand voor gepakt!!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:47

nou jha zeg dit slaat helemaal nergens op. zal wel jaloesie zijn omdat dat paard zulke mooie manen en staart had.
stomme acties dit

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:48

tss sommige mesne zijn echt van die associale gasten. Eerst merlin en nu deze piny het is dus 1tje die jaloers is omdat hij of zij geen pony vasn eht jaar is geworden en is ook nog eens kwaad omdat de pony verkocht wordt. Welke stomme zool doet zoiets kijk als ik jaloers was zou ik die pony's neit aanraken dan zou ik wete ik t met grafitti op de stal spuiten. Maar laat die pny's in hemelsnaam met rust zij hebben jou toch niks aangedaan niemand eigenlijk? tja voor de meeste geld verliezen van een ander als oneerlijkheid. Nou ik heb ook best vaak verloren maar ik ben dan enit jaloers dan denk ik okay nog ene ervaring erbij klaar ben neit een wedstrijdruiter maar doe emt elke wedstrijd op de manege mee. Echt een stelletje Klo*thommels die jaloerse gasten

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:48

Triest dat er dus mensen zijn die hun persoonlijke problemen uitvechten kennelijk door een dier te mishandelen. Wat ja ik vind dit eigenlijk vallen onder mishandeling! Paard kan geneens die irritante vliegen wegslaan zonder staart!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:50

Echt niet normaal, zo'n dier is weer de dupe!

Iwandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:55

Gatsie daar moet je toch niet aan denken! Boos! Ik heb wel eens gehoort dat mensen dit doen omdat je bij een violenmaker wel 100 euro kunt krijgen voor een paardenstaart. Maar ze hebben resten staart teruggevonden in de afvalbak dus dat zal het wel niet geweest zijn... Verward

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:44

Gadver zeg!!Iemand die wil naapen?Of gewoon een gewetensloze gek die niet beters te doen heeft?Bah!!!!!

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:52

Vooropgesteld dat dit erg naar is voor het paard en de eigenaars, blijf ik de zin "een paar duizend minder euro waard" heel vreemd vinden Verward . Extensions zijn vast duur maar dat staat er niet. Voor het plaatje scheelt het, maar die zin vind ik echt van de zotte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:53

Getver wat een gek.

Voor iedereen die extensions oppert. De staart van mijn tinker is ook vorige week geamputeerd en nu zaten wij ook te denken aan extensions.
Kost alleen 350 euro per 3 maanden. Is toch aardig aan de prijs of niet?!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:04

WAT EEN DOMME TRIESTE MENSEN Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein! Zij zijn groot en ik is klein!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:29

belachelijk

pff als ik zo persoon tegen komt dan is hij nog niet van me af. Pff. echt heel erg zeg. Niet normaal.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:34

MirK schreef:
Vooropgesteld dat dit erg naar is voor het paard en de eigenaars, blijf ik de zin "een paar duizend minder euro waard" heel vreemd vinden Verward . Extensions zijn vast duur maar dat staat er niet. Voor het plaatje scheelt het, maar die zin vind ik echt van de zotte!

Exensions zijn enorm duur. Daar verliest de eigenaresse op Knipoog

Vind het echt heel erg naar! Ik hoop ook dat die gekken niet meer terug komen zeg Boos!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 16:39

alweer Boos!