Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BrittKitt schreef:Overlast? En een gewone manege heeft dat minder?
Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, maar het lijkt mij geen goede ontwikkeling.
BrittKitt schreef:Maar er staat nergens in het verhaal dat er op de nieuwe manege ruimte komt voor die mindervaliden. Dus denk ik eigenlijk ook niet dat dat gaat gebeuren
EricPrast schreef:Ik ga hierin voor een flink deel met je mee, Bart, maar ik heb wel een paar aantekeningen:
- Heeft de gemeente ook nog in enige vorm bijgedragen aan het totstandkomen van de mogelijkheid de manege op een andere locatie voort te zetten, of is dit uitsluitend te danken aan het eigen initiatief van de uitbaters?
- Wat het in een geval van een gehandicaptenmanege imo. wel iets 'zieliger' maakt dan bij een "gewone" manege, is dat - zeker in geval van verstandelijk gehandicapten (of iig. een flink deel van hen) - deze verhuizing aanzienlijk meer inpact zal hebben dan bij "gewone" mensen, omdat zij niet in staat zijn eea. in een rationele context te plaatsen en hiervan flink extra in de war zullen raken.
Don_Marcello schreef:rare kop boven dit artikel.
De gehandicaptemanége gaat verhuizen en krijgt meer ruimte klinkt heel wat positiever en geeft de inhoud net zo goed weer.
www.zoekerveld.nl schreef:Een quote van de site van de manege, het komt niet problematisch over en ik denk idd dat de kop boven het voorpagina-artikel wat dramatisch is uitgezocht. Wel denk ik dat het met de overlast wel meevalt maar dat inderdaad de grond wel 'beter' gebruikt kan worden bijvoorbeeld om het industriegebied verder uit te breiden? Hiermee bedoel ik uiteraard dat de gemeente/de bedrijven dit 'beter' vinden.Geachte heer,mevrouw
Zoals u ongetwijfeld uit de media hebt vernomen zijn wij, als bestuur van”’t Zoekerveld” druk bezig met de voorbereidingen voor het realiseren van een nieuwe manege. “’t Zoekerveld”,dat u kent als Stichting Paardrijden Gehandicapten, uit Enter. De Stichting telt momenteel zo’n 160 tal leden die allemaal, onder leiding van een drietal instructrices, wekelijks hun ontspanning vinden op een van onze twaalf paardenruggen. Om tal van redenen kan ”’t Zoekerveld” haar activiteiten op de huidige locatie niet voortzetten, zodat er is uitgekeken naar een nieuwe plek, die voldoet aan de wensen van onze ruiters. Onlangs is de Stichting eigenaar geworden van een uniek perceel grond aan de buitenkant van het dorp, waarop een nieuwe manege gebouwd gaat worden die onze gehandicapte leden de mogelijkheid biedt jarenlang gebruik te kunnen maken van een aan onze doelgroep aangepaste hal, grenzend aan een prachtig stukje natuur, uitermate geschikt voor het maken van buitenritten.
Miesjex schreef:Ik kan hier niet echt mee eens zijn, overlast blijf je dan toch wel houde.
Vooral als een grotere manege gaat bouwen.
runningkawa schreef:euh..snap de commotie niet, of mis ik een deel?
De manege moet op deze locatie weg maar krijgt er een andere voor terug.
Is dat zo erg dan?
Citaat:De nieuwe manege krijgt twintig stallen en moet plaats gaan bieden aan 250 ruiters.
Daarvoor is grond aangekocht aan de Eversdijk, aan de andere kant van het dorp
runningkawa schreef:Citaat:De nieuwe manege krijgt twintig stallen en moet plaats gaan bieden aan 250 ruiters.
Daarvoor is grond aangekocht aan de Eversdijk, aan de andere kant van het dorp
Dus dit stukje klopt dan niet?
Nou mooie boel dan