Eigenaar verwaarloosde pony's al eerder in de fout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Eigenaar verwaarloosde pony's al eerder in de fout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 12:31

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp ... &pid=73397
rtvnoord.nl

Bij de eigenaar van de verwaarloosde pony's op volkstuinencomplex Bruilweering in Groningen, zijn vier jaar geleden driehonderd dieren in beslag genomen.

Het ging onder meer om schapen, geiten, ezels en kippen, die in erbarmelijke omstandigheden leefden. Veel dieren werden zonder water in kratten gehouden. De eigenaar heeft al zijn dieren toen moeten afstaan en hij kreeg een boete van duizend euro.

Nu zijn bij de man acht verwaarloosde pony's ontdekt. Ook lag het geraamte van een paard in een sloot. Het dier was al maanden dood. De eigenaar zegt dat dit paard is komen aandrijven. Ook zegt hij dat zijn buren proberen om hem zwart te maken en dat de gemeente hem tegenwerkt.

De pony's zijn inmiddels van het stuk grond gehaald. Waarschijnlijk heeft de eigenaar de dieren meegenomen. Omwonenden zeggen dat alle acht pony's in één trailer zijn gedrukt en zo zijn vervoerd. Het geraamte van het paard is, vermoedelijk in opdracht van de gemeente, naar een destructiebedrijf gebracht.

Verwant artikel:

[VN] Dood paard ligt al maand in weiland in Groningen

LiNdA1986

Re: Eigenaar verwaarloosde pony's al eerder in de fout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:33

Waarom krijgen dat soort lui nou niet gelijk bij de eerste keer een verbod om ooit nog dieren te houden! Boos!
Begrijp ook totaal niet waarom je zoveel dieren neemt en ze dan allemaal verwaarloosd, dan ben je echt ziek en spoor je niet.

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:34

Wat erg!

Hopelijk gaat het met alle dieren goed!

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:35

Sommige mensen..
8 paarden in 1 trailer...
Echt zielig Ach gut

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:37

Jezus, sorry van mijn vloeken, maar voor dit beest heb ik geen goed woord over.
Als de doodstraf weer ingevoerd wordt is hij de eerste die ik persoonlijk naar het einde heen help.
Wat een lul van een kerel.
Bah bah bah bah bah.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:39

11 pony's niet 8. was op radio, zei ooggetuige.

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:40

Het is echt ongelooflijk dat instanties in zo'n geval als dit niet eerder ingrijpen!
Iedereen speelt elkaar de bal toe omdat ze geen bevoegdheden hebben...

Wat zegt mij die bevoegdheden als er zoiets aan de hand is? Ben zelf ook ambtenaar (niet bij Groningen gelukkig...) maar er had toch wel iemand met zijn gezonde verstand een initiatief kunnen nemen???

En ook nu, als de dieren idd door de eigenaar zijn weggehaald, het is een bekende van de 'instanties', het moet niet zo moelijk zijn om hem op te sporen en ter verantwoording te roepen en te controleren of de pony's nu wel voldoende gevoed worden. Maar ja.... er zal vast wel weer een excuus zijn om niet op te (hoeven) treden.....

Wat is nederland toch ook een kneuter land, met als zijn regeltjes en wetten en dat dit anno 2008 dan nog steeds gebeurd, triest, heel erg triest...... Verdrietig

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:42

ongelofelijk dat dit soort mensen gewoon hun gang kunnen gaan...waarom niet bij de eerste keer een voorwaardelijke straf of verbod op het houden van dieren...

hopelijk duiken de ponys snel ergens anders op zodat ze nog geholpen kunnen worden..

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:49

Ze moeten het hier is net zo gaan aanpakken als in Amerika, daar heb je een speciale dierenpolitie , die alles opspoort.
En die verdachten krijgen daar gewoon een jaar of meer gevangenisstraf en een dikke geldboete.
Ze zijn gewoon veel te soft hier in Nederland. Boos!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:51

kunnen we die vent niet in een kratje stoppen zonder water etc..????
Nee zonder gekheid, wanneer komt hier in nl nu eens goede regelgeving betreffende dit soort mensen, zelfs amerika is hierin strenger dan nederland..
gewoon te belachelijk voor woorden dat zo'n man nog weer dieren kan en mag aanschaffen, het zal mij dan ook niets verbazen dat als deze pony's van hem gered zijn hij vrolijk na een tijdje weer een aantal de dieren de vernieling in helpt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:52

Jemig, wat is dit voor engerd joh! Boos! Bah..

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:59

darwin schreef:
Ze moeten het hier is net zo gaan aanpakken als in Amerika, daar heb je een speciale dierenpolitie , die alles opspoort.
En die verdachten krijgen daar gewoon een jaar of meer gevangenisstraf en een dikke geldboete.
Ze zijn gewoon veel te soft hier in Nederland. Boos!

Ben het helemaal met je eens! Hier mag ook wel een SPCA komen!!!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:00

dus..... weer iemand die de trage instanties te snel af is.... arme beestjes, zou hij nog 'vrienden' hebben waar hij die ponies kan dumpen zodat ze niet gevonden worden?

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:01

Dat dode paard was komen aandrijven was Amerigo soms van de stoomboot gevallen. Ik ben het er helemaal mee eens dat de straffen voor het verwaarlozen en mishandelen van dieren flink omhoog moeten, zoals het idd vaak op Animal Planet te zien is! Wat niet wil zeggen dat iedereen daarvan leert, sommige hebben echt een plaat voor de kop.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:04

Dit moet toch niet kunnen!! dit is belachelijk..300 dieren in kratten zonder water en dan een boete van 1000 euro??! alsof zo`n dierenverzamelaar daar anders van word..dat zal hem echt niets doen.
Een celstraf voor dierenmishandeling had hij moeten krijgen, en dan per dier bekeken, dus voor 300 dieren. dan zat hij nog wel even, met een beetje geluk.
maar goed, wie weet heeft deze man gewoon niet door dat hij iets vreselijks verkeerd doet. als dit het geval is heeft hij snel hulp nodig.
Ik vind het strafrecht hier in Nederland sowieso niet goed..maar een dier is een leven en net zoveel waard als een mens, als dat nou ook eens zo word gezien..
en idd, ze zullen het net zoals amerika moeten doen. ik bied me gelijk aan om dat werk te doen Knipoog

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:11

kaatje77 schreef:
Als de doodstraf weer ingevoerd wordt is hij de eerste die ik persoonlijk naar het einde heen help.
.

mag ik je dan helpen? Ik zou er geen minuut wakker van liggen!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:17

Ja tuurlijk. *LOL*

Nee zonder gekheid.
Ik snap gewoon niet dat zoiets hier in dit land kan, maar goed...........

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:20

Ik hoor sommigen over de doodstraf mischien wel een goed idee, maar zullen wij niet eens het zelfde met deze man gaan doen, hem in een kuubskist op laten sluiten zonder eten en drinken en totdat hij aan het hout begint en dan vandag anti bij middel er op smeren en wachten totdat hij dood gaat, ergens in een kuubskist op de heide ofoz..

Vreeselijk voor al die arme dieren.!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:23

kaatje77 schreef:
Jezus, sorry van mijn vloeken, maar voor dit beest heb ik geen goed woord over.
Wat een banketstaaf van een kerel.
Bah bah bah bah bah.

Nee joh, doodstraf is pijnloos en veel te snel. Sluit hem op tussen vier muren van drie meter hoog van beton op een stukje van 4 bij vier, werp er heel en dan ook heel af en toe een paar aardappelschilletjes in of spruitenblaadjes en vooral geen water geven en zorgen dat het daar minstens 30 graden is en volle zon. E Extreme duivel n dan maar eens kijken of hij het zo fijn vind, vast niet.....
Extreme duivel Extreme duivel

En ze laten heb die dieren nog weer meenemen ook en gaan er niet eens achteraan ?? Weer mailen naar de dierenbescherming dus......

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:26

Wat dit soort dingen betreft leven wij echt in een ongelooflijk Lips are sealed land Extreme duivel Stoom uit je oren

body_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:34

zo iemand moeten ze is in zo'n kattenhok opsluiten en 2 maand geen eten en drinken geven ,, kijken hoe hij zich voeld ,, voor zo iemand heb ik echt geen medelij voor de doodstraf ,, dat mensen dit kunnen ,, echt gewoon te zielig voor woorden ,, en als mensen die paarden in 1 trailer hebben zien gaan ga je daar naar toe lijkt mij xD,,

beautylover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:35

ik vind het echt belachelijk dat die man nog dieren mag hebben als ik ooit die man tegen kom dan zal ik wel even laten zien wat pijn is. maar wat ik niet snap dat die ooggetuige niet de dierenbescherming hebben gebeld over dat er teveel paarden in een trailer zitten want dat is dus wel erg strafbaar

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:41

Ik moet zeggen dat ik niet helemaal achter de dingen sta die nu gezegt word..doodstraf/kattenbakken e.d.
Dan verlaag je je op zijn niveau, en wat heb je er zelf nu aan? Het veranderd de zaak toch niet?
Eerst moet onderzocht worden of deze man alles wel op een rijte heeft, voor hetzelfde geld heeft hij een persoonlijkheids ziekte (noem er een paar) en is hij ontoerekeningsvatbaar..die kans er gewoon.
ik wil nu niet voor deze vent opkomen, maar ik wil wel even aangeven dat zo snel conclusies trekken ook geen zin heeft..

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 13:44

Pff en over een paar maanden krijg je weer een bericht dat er een pony in de sloot ligt te creperen. Waarom heeft de Nederlandse DB nou niet de bevoegdheid deze dieren weg te halen en deze man aan te klagen zodat hij er niet weer met een waarschuwing oid vanaf komt. Joepie 1x duizend euro boete voor 300 (!!!) verwaarsloosde dieren. In Amerika is het duizend dollar PER verwaarloosd dier. En dat deze man nog steeds rustig dieren mag houden vind ik nog het allerergst..Gatverdamme!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 14:03

Nah No Cheer

Balen ook dat hij die pony's nu weggehaald heeft...