Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Candy_x3 schreef:Ik vond het idee van Brumbies vangen, en verkopen of laten adopteren best een goed idee, ook dat anti-conceptiepijltje was wel een goed idee! Als die regering daar nu is achter kwam!
Laten we allemaal een Brumbie gaan vangen, en adopteren.
Doet iemand mee met Adopteer een Brumbie?
Candy_x3 schreef:Ik vond het idee van Brumbies vangen, en verkopen of laten adopteren best een goed idee, ook dat anti-conceptiepijltje was wel een goed idee! Als die regering daar nu is achter kwam!
Laten we allemaal een Brumbie gaan vangen, en adopteren.
Doet iemand mee met Adopteer een Brumbie?
Candy_x3 schreef:@ Zap
Nee, is geen reeële gedacht. Maar ik vind het een mooiere gedachte om er eentje te redden, dan ze te laten afschieten.
Het castreren van jonge hengsten, wat je aanhaalt, is ook geen slecht idee. Maar ja, kost ook weer een hoop geld, en wil de regering dat wel uitgeven aan deze Brumbie "plaag"
Citaat:Maar even serieus en nu krijg ik bokt over me heen, is een te groot getal aan brumbies inderdaad schadelijk voor de natuur en krijg je een enorme stress onder de paarden zelf, veel te kleine kuddes met te veel hengsten, die zich continu tegenkomen waardoor er gevechten voorkomen die bij een normaal aantal paarden gewoon niet voor zouden komen. Alleen de manier waarop is gewoon walgelijk, quick and dirty, gewoon te lui goede alternativen te zoeken.
zap schreef:Ik denk zeker dat er andere manieren zijn, zoals het vangen van de hengsten en die laten castreren. Maar voor nu moet er wel een oplossing gezocht worden. Laat ze het oplossen, maar laat ze er ook van leren, zodat dit de volgende keer verkomen kan worden
Melanie5 schreef:Er lopen meer wilde paarden op deze aarde en bij veel rassen (Dulmen, Camarque, maar ook Engelse inheemse rassen) worden elk jaar de kuddes bij elkaar gebracht en worden de hengst veulens eruit gesorteerd (soms ook merrie veulens). Deze worden geveild en vervolgens gaat de kudde de natuur weer in.