Op hol geslagen Shire-merrie verwondt mensen op show

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Op hol geslagen Shire-merrie verwondt mensen op show

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 20:17

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/ ... mpage.html
telegraph.co.uk

Een Shire-merrie heeft gisteren voor een enorme ravage gezorgd op een voorjaarsshow in Engeland. Het dier brak los van zijn voorbrenger en denderde dwars door een menigte van mensen heen.

Het dier werd geshowd in Southsea, Hampshire, toen het in paniek raakte en dwars door een hek rende, waardoor mensen noodgedwongen aan de kant moesten duiken om niet te worden vertrapt door het enorme dier.

Twee mensen liepen gebroken enkels op, en een hoogzwangere vrouw moest acuut naar het ziekenhuis worden gebracht omdat zij in shock verkeerde, nadat zij van haar stoel werd gesmeten door de wilde en oncontroleerbare merrie.

3 andere mensen moesten worden behandeld voor snijwonden en kneuzingen.

De vrouwelijke voorbrenger probeerde het dier nog vast te houden, maar werd meegesleurd over de grond, totdat zij uiteindelijk moest loslaten. Ze was een van de mensen die een enkel brak. Het paard werd uiteindelijk gekalmeerd door een andere voorbrenger.

Alan East, een van de voorbrengers: "Je kon zien dat het dier al niet blij was tijdens de parade. Ze was erg druk en schopte om zich heen. Toen werd ze opeens woedend, trapte iemand met volle kracht tegen een hek aan, sprong dwars door een ander hek heen en rende weg.
De mensen begonnen te schreeuwen toen zij het dier op zich af zagen komen. Het is nog een geluk dat er geen kinderen gewond zijn geraakt. Er liepen op dat moment zeer veel kinderen rond."

Sheena Ives stond met haar dochter in het publiek, toen zij het paard op zich af zag stormen.
"Ik zag haar op ons af komen en ik kon alleen maar denken "Dit was het dan".

Het ongeluk zal worden onderzocht door verschillende locale instanties, en indien nodig zullen er veiligheidsmaatregelen worden genomen.

Let op! Het filmpje kan als schokkend worden ervaren.
Klik hier voor het filmpje van het ongeluk.
Laatst bijgewerkt door delerium op 13-05-08 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: topictitel aangepast

Allejandro

Re: Shire richt enorme schade aan op show in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:19

jeetje, heftig Scheve mond

Marleen

Re: Woedende Shire-merrie verwondt verschillende mensen op show

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:22

Zo dan komt er opeens wel een ENORM paard op je af gerend!

OnlyLoes

Re: Shire verwondt verschillende mensen op show in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:23

Poeh ej, ja zo'n shire hou je ook niet even tegen..

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:24

Heftig!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:29

achut arm dier...........

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:30

Ai, valt niet te spotten met zoveel paardenkracht..... Heeft best wat schade aangericht. Maar woedend? Paniek komt beter in de buurt denk ik.

En mensen, een dranghek doet dus niet al teveel als bescherming Nagelbijten / Gniffelen

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:31

idd, heb meer medelijden met het die dan met de mensen Boos!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:31

zo, dan is zo'n ijzeren hek maar een l*llig dingetje... tjee!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:32

Joh, wat een schrik, maar ik denk dat het geen woedend paard was, maar eerder een angstig/opgefokt paard. Maarja, zulke dingen kunnen gebeuren, het blijven paarden en geen fietsen of auto´s... Zo te zien was het paard al wat gespannen ofzo? Er liep namelijk iemand naast, maar ook iemand er achter met lange lijnen.
Cayenne schreef:
De vrouwelijke voorbrenger probeerde het dier nog vast te houden, maar werd meegesleurd over de grond, totdat zij uiteindelijk moest loslaten. Ze was een van de mensen die een enkel brak. Het paard werd uiteindelijk gekalmeerd door een andere voorbrenger.

Ze moest na hooguit twee meter al loslaten... Vork

edit: de lange lijnen zijn 'working gear' als ik nog eens naar het filmpje luister.
Laatst bijgewerkt door dovish op 08-05-08 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:32

Maar hoe komt zo'n dier zo woedend dan? Moet toch een reden hebben..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:33

het werd dat paard zo te zien teveel allemaal,
brak los (kwam misschien tegen het hekwerk en schrok en sloeg daarom?)
rent weg, en zoekt een ruimte op om tussen het publiek door weg te kunnen.
dat hek dat ze omduwd, daar stond bijna niemand, dus ze is volgens mij expres niet door de mensen heen gerend, alleen een hek is wat breder dan een paard, dus het hek gooide wel mensen om..

zal wel erg schrikken zijn geweest voor de omstanders.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:34

ik begrijp het niet...een beetje paardenkenner ziet toch dat z'on dier niet in de stemming is,daar ga je de ring toch niet mee in,die breng je netjes terug naar zijn box en wacht tot ze gekalmeerd is...

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:34

Nee woede is het zeker niet Paard is volledig in paniek. Zo koel in het hoofd zijn ze dus blijkbaar ook weer niet..

Shoshanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:40

Scheve mond Scheve mond Scheve mond En dat was een gezellig dagje uit, met je gezin leuk naar een paardenshow toe, en dan gebeurt er zo iets, en ik denk dat zze na 2 meter moest loslaten omdat ze misschien een trap tegen haar enkel had gekregen? En vandaar dat hij gebroken was? iig, vreselijk. Scheve mond

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:46

Vreselijk! Paard is zeker in paniek Ach gut

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:46

geerke schreef:
ik begrijp het niet...een beetje paardenkenner ziet toch dat z'on dier niet in de stemming is,daar ga je de ring toch niet mee in,die breng je netjes terug naar zijn box en wacht tot ze gekalmeerd is...

Ik vind dit toch wel een beetje kort door de bocht hoor! Weet jij hoe het paard zich 5 minuten eerder gedroeg? Je ziet alleen het stuk waarin het paard paniekerig is.... dan vind ik het wel erg kort door de bocht om maar gelijk zoiets te roepen.

Heel vervelend wat er gebeurd is, maar volgens mij is diet niemand zijn schuld! Het is wel een enorm paard om zo op je af te zien rennen zeg, pfoe, ik zou me ook doodschrikken! Overigens dient het hek volgens mij vooral voor te zorgen dat de mensen niet te dicht bij komen Knipoog

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:51

inderdaad een bang paard en geen woede! Artikel is wel weer eens zwaar overdreven... Je schrikt je wel rot als zoiets gebeurt! En je weet niet waarom het paard zo was, misschien schrok het dier net ergens van!
Weet uit eigen ervaring dat die dranghekken geen nut hebben als een paard erdoor wil. Schrok me al rot toen er een welshje doorheen ging in paniek dus een shire zal helemaal eng zijn! (wel jammer dat het ponytje precies op mn been kwam en mijn kruisband scheurde)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:51

ach kan het me wel voorstellen dat zo'n dier dat geshow en geparadeer zat kan zijn, maar denk zeker niet dat je kan spreken over schuld van iemand, zoiets wil niemand, tsja en het blijkt, dier blijft onvoorspelbaar

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:53

Ik snap het niet helemaal, maar idd als zo paardgek word breng jij heb hem toch niet gelijk naar de stal? als die van mij gek word dan laatk hem maar lekker doorlopen tot die klaar is met gek doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:53

Arm beestje. Maar die dingen gebeuren. Vind het niet zo gek dat zo'n beestje nerveus wordt!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:55

Jeetje, arm paard.
Ik ga er in mee dat het paard denk ik niet bewust op de mensen afgerend is. Ze nam inderdaad het hek waar de minste mensen stonden..
Wel echt sneu dat het artikel dan meteen weer zo overdreven geschreven wordt, alsof dat beest bewust in paniek is geraakt.
Zelf zou ik me ook het apenzuur geschrokken zijn als er ineens zo'n kolos op je af komt stormen.
Ik hoop van harte dat het nu beter gaat met de gewonden en gelukkig is het paard naderhand weer gekalmeerd.
Geloof in ieder geval niet dat dit voorval iemands schuld is, je werkt nu eenmaal met levende wezens.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:01

Belachelijke titel weer die de lading weer es totaal niet dekt maar puur bedoelt is om lezers te trekken en een volledig verkeerde voorstelling van zaken geeft..
Jemig wat een journalistiek toch telkens weer.
Laatst bijgewerkt door Neverhere op 08-05-08 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:08

lees dat het paard tijdens de parade al niet gelukkig was Boos!
Vind ik zo verschrikkelijk, is dan toch duidelijk dat het dier er geen zin in heeft! Boos! Jammer voor de mensen die gewond zijn geraakt, maar komt niet echt door het paardje hé (uhum paard) maar door de persoon die haar vast hield, dat moet veilig gebeuren, en dan zo'n kleine ijzerenhekjes, zelfs een mier kan die omduwen! Boos!

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:18

Sneu voor het paard en de omstanders.
Ik zie een dier wat nerveus is, strak gehouden wordt en daardoor in paniek raakt en vlucht. Imo had dit niet hoeven te gebeuren. Maar het is altijd makkelijk praten achteraf en als je er niet bij bent geweest. Wie weet was het dier al gespannen wie weet niet, wij weten het niet en waren er niet bij.