Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dioxide schreef:Waarschijnlijk heeft Castle Forbes Maikes dit dus als pijnstillend middel gehad, en geen bewuste doping.
Dioxide schreef:Als het inderdaad als pijnstiller gegeven is dan had er inderdaad bij iemand wel een lampje moeten gaan branden dat er even op de FEI-dopinglijst gegeken moest worden.. Maar wie is dan de schuldige? Jessica of de behandelend dierenarts? Imo beide; de dierenarts had moeten weten dat het middel op de lijst stond en Jessica had misschien gezond verstand kunnen gebruiken opdat het starten met een paard op medicatie niet altijd even slim is.
Ik probeer het niet goed te praten, maar vaak worden dit soort "dopingzaken" wel behoorlijk uit verband getrokken.
Miss_Petit schreef:Wat ik uit alle eerdere artikelen lees, is dat Kurten niet weet hoe het in het paard zijn bloed is gekomen. Naar haar weten heeft ze nooit iets toegediend, waar het in zou zitten.
Maar dacht ze, dat het verzonnen was om haar een hak te zetten. Vandaar dat ze het had aangevochten, en een tweede test heeft laten doen (dacht waarschijnlijk dat er met de eerste test gerommeld was).
Kurten staat bekend als een enorm vriendelijke ruiter, die juist enorm afstand neemt van doping e.d.
daniella74 schreef:Miss_Petit schreef:Wat ik uit alle eerdere artikelen lees, is dat Kurten niet weet hoe het in het paard zijn bloed is gekomen. Naar haar weten heeft ze nooit iets toegediend, waar het in zou zitten.
Maar dacht ze, dat het verzonnen was om haar een hak te zetten. Vandaar dat ze het had aangevochten, en een tweede test heeft laten doen (dacht waarschijnlijk dat er met de eerste test gerommeld was).
Kurten staat bekend als een enorm vriendelijke ruiter, die juist enorm afstand neemt van doping e.d.
Ta, het is algemeen bekend dat het Ierse springteam niet geheel op vriendschappelijke voet staat onderling.
Laten we er eens vanuit gaan dat ze het middel wel bewust heeft toegediend. Ze is zo onervaren dat ze dan niet niet kan bedenken dat de kans vrij groot is gezien haar prestaties dat ze binnen enkele weken wel een keertje getest kan worden en dan zeer veel te verliezen heeft?????? Lijkt mij dat ze dat echt wel zelf op haar vingers kan natellen dus lijkt mij dat ze echt niet dat risico gaat lopen.
mabellean schreef:Maar wat is doping.Zelfs een simpel schimmel zalfje mag niet.En daar gaat het paard echt niet hoger van springen.
horseyfries schreef:En als zij zelf nu niets toegediend hebben? Dan wordt het toch een heel ander verhaal?
_Rianne_ schreef:horseyfries schreef:En als zij zelf nu niets toegediend hebben? Dan wordt het toch een heel ander verhaal?
Hoe gaan ze dat bewijzen dan?