Snelweg afgesloten wegens ontsnapt rijpaard

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110971
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Snelweg afgesloten wegens ontsnapt rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 14:08

http://www.omroepgelderland.nl/index.php?id=45899
omroepgelderland.nl


Een deel van de snelweg A12 is maandagmiddag ter hoogte van Arnhem-Noord korte tijd afgesloten geweest om een ontsnapt rijpaard te vangen.

Volgens de politie had het dier zijn ruiter uit het zadel gegooid en was het er vandoor gegaan. De politie vond de ruiter terug op de Deelenseweg en het paard stond in de berm langs de A12.

Om het paard daar weg te krijgen is tijdelijk één rijstrook van de snelweg afgesloten geweest. De ruiter raakte lichtgewond.

Karin_V
Berichten: 155
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Snelweg afgesloten wegens ontsnapt rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:26

Ben ze niet tegengekomen

Chrissy_

Berichten: 1853
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Voorburg (ZH)

Re: Snelweg afgesloten wegens ontsnapt rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:28

Gelukkig hebben ze de snelweg op tijd kunnen afsluiten Lachen

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Re: Snelweg afgesloten wegens ontsnapt rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:37

Jemig je hoort t wel veel de laatste tijd. Zal me niks verbazen als er nog gezeur van gaat komen binnenkort.

Noor1986
Berichten: 139
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Veldhoven

Re: Snelweg afgesloten wegens ontsnapt rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:39

Mijn vader heeft ooit geholpen een paard van de snelweg af te halen. Het paard was over de sloot gesprongen van zijn wei en zo op de snelweg terecht gekomen. Een politie agent dacht wel even met het paard terug te springen, was geen slimme zet want het paard bleef staan en hij belandde in de sloot!

Denk dat dat er best komisch uit heeft gezien! Eigenaren waren wel weer blij dat het paard terug was. Denk de ruiter van dit verhaal ook Knipoog

Tamara

Berichten: 10449
Geregistreerd: 20-07-01

Re: Snelweg afgesloten wegens ontsnapt rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:41

Jeetje wat een eng verhaal Nagelbijten / Gniffelen Blij dat het goed afgelopen is!

Ben een tijdje geleden van mijn bijrijdpaard gevallen en die is er toen ook vandoor gegaan, gelukkig geen snelweg in de buurt maar onder het spoor op een drukke weg vond ik al eng genoeg Nagelbijten / Gniffelen

lynne_berna

Berichten: 3127
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Hoogland

Re: Snelweg afgesloten wegens ontsnapt rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:41

Wowiee is het paard wel ongedeerd gebleven?
Zo dat is wel even schrikken zeg!!

Uusepuus
Berichten: 56
Geregistreerd: 19-10-06
Woonplaats: Bemmel

Re: Snelweg afgesloten wegens ontsnapt rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:54

gelukkig valt het mee, hmm is dichtbij bij ons niks gemerkt gelukkig.

Blij dat het paard niks heeft.
Haha!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Snelweg afgesloten wegens ontsnapt rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 16:14

kun je voorstellen dat ik zo'n 30 jaar geleden gewoon galoppeerde langs de snelweg bij de Meern.... Was het enige lekkere brede stuk gras in die polder.....
( met de manege notabene, wie weet had ik in mijn eentje wat meer hersens gebruikt en het nooit gedaan!)

nikitabanana

Berichten: 1777
Geregistreerd: 11-07-06

Re: Snelweg afgesloten wegens ontsnapt rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 16:27

verschrikkelijk weer.... weer snelweg,
maar gelukkig is het goed afgelopen.

Rachelle_K
Berichten: 1389
Geregistreerd: 08-12-07

Re: Snelweg afgesloten wegens ontsnapt rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 16:32

je hoort steeds vaker dit soort dingen Scheve mond

Merlijn
Berichten: 587
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: In zuid Nederland

Re: Snelweg afgesloten wegens ontsnapt rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 16:35

Je krijgt zo langzamerhand wel de indruk dat er te veel mensen zijn die buiten gaan rijden terwijl ze hun paard/pony onvoldoende onder contrôle hebben Frusty . Straks krijgen we weer allemaal regeltjes om het buiten rijden aan banden te leggen. Boos!

Rachelle_K
Berichten: 1389
Geregistreerd: 08-12-07

Re: Snelweg afgesloten wegens ontsnapt rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 16:36

Merlijn schreef:
Je krijgt zo langzamerhand wel de indruk dat er te veel mensen zijn die buiten gaan rijden terwijl ze hun paard/pony onvoldoende onder contrôle hebben Frusty . Straks krijgen we weer allemaal regeltjes om het buiten rijden aan banden te leggen. Boos!


ja idd

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Re: Snelweg afgesloten wegens ontsnapt rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 16:56

Rachelle_12 schreef:
Merlijn schreef:
Je krijgt zo langzamerhand wel de indruk dat er te veel mensen zijn die buiten gaan rijden terwijl ze hun paard/pony onvoldoende onder contrôle hebben Frusty . Straks krijgen we weer allemaal regeltjes om het buiten rijden aan banden te leggen. Boos!


ja idd


Juistem, een verplicht ruiterbewijs die vrijwel iedereen kan halen Clown Maar het levert ze wel weer geld op Slapen

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Snelweg afgesloten wegens ontsnapt rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 16:58

Dat is pal achter ons land... hoop niet dat het een paard van onze stal was.. brrr

Judje

Berichten: 15808
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Teuge

Re: Snelweg afgesloten wegens ontsnapt rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:18

Mizz_mol schreef:
Merlijn schreef:
Je krijgt zo langzamerhand wel de indruk dat er te veel mensen zijn die buiten gaan rijden terwijl ze hun paard/pony onvoldoende onder contrôle hebben Frusty . Straks krijgen we weer allemaal regeltjes om het buiten rijden aan banden te leggen. Boos!
Juistem, een verplicht ruiterbewijs die vrijwel iedereen kan halen Clown Maar het levert ze wel weer geld op Slapen

Ach jah, het ruiterbewijs. Tja, wat moet je daar van zeggen.
Ik heb ruiter- en koetsiersbewijs gehaald, maar ik ken er wel die zijn gezakt.
Een paar jaar nadat ik het ruiterbewijs heb gehaald ging mijn zus de cursus doen op onze manege. Er was een man, zonder rij-ervaring, die dacht: ik ga eerst mijn ruiterbewijs halen en dan een paard kopen, zodat ik met mijn paard over de weg naar de manege kan.
Nou jah, er zijn helaas genoeg mensen, die geen benul hebben waar ze aan beginnen. De man mocht van de examinator niet mee met de groep naar buiten, maar dat mocht van onze instructrice wel op haar eigen risico (ook eigenaresse manege). De man is mee geweest en heeft GELUKKIG het ruiterbewijs niet gehaald, als dat zo was geweest...
De examinator die mijn zus had: pff, bij hem moest je echt wel wat doen hoor om te slagen! Was erg streng. De examinator die ik had was veel minder streng. Ik weet dat ik hem met andere examinator ook had gehaald, maar het is zo verschillend, dat het systeem weinig zegt.

Een verplicht ruiterbewijs kan best helpen, alleen zullen de eisen een stuk omhoog moeten.
Bijv: een deel schriktraining: hoe ga jij ermee om als ineens de examinator met een paraplu in de ring gaat staan? Als het regent heeft de man een goede reden en mag jij pas laten zien of je ECHT kan rijden.
Vele gebruiken een braaf paard en slagen met allen 'Voldoendes' en weinig 'Goed'. Wanneer je op een minder braaf paard kan laten zien wat je kan weet je tenminste of je dat ding waard bent.

Anne_26

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hilversum

Re: Snelweg afgesloten wegens ontsnapt rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:29

Zo hé, wat een eng verhaal!

quintusgl

Berichten: 4470
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Snelweg afgesloten wegens ontsnapt rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:36

Rachelle_12 schreef:
Merlijn schreef:
Je krijgt zo langzamerhand wel de indruk dat er te veel mensen zijn die buiten gaan rijden terwijl ze hun paard/pony onvoldoende onder contrôle hebben Frusty . Straks krijgen we weer allemaal regeltjes om het buiten rijden aan banden te leggen. Boos!


ja idd


En weer wordt er gespeculeerd!!! Hou daar toch eens mee op. Misschien is het wel iemand die hardstikke goed kan rijden. Het overkomt de beste!

Jessicoo

Berichten: 424
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: Snelweg afgesloten wegens ontsnapt rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:38

Merlijn schreef:
Je krijgt zo langzamerhand wel de indruk dat er te veel mensen zijn die buiten gaan rijden terwijl ze hun paard/pony onvoldoende onder contrôle hebben Frusty . Straks krijgen we weer allemaal regeltjes om het buiten rijden aan banden te leggen. Boos!


Vind dit een beetje vreemd ant.
Zelfs de beste ruiters kunnen het overkomen..
Als het paard schrikt.. Kun je er niks tegen doen.
het blijven dieren.

edit: fijn dat de ruiter niets ergs heeft en het paard ook niks is overkomen! Lachen

Merlijn
Berichten: 587
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: In zuid Nederland

Re: Snelweg afgesloten wegens ontsnapt rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:03

Quote: En weer wordt er gespeculeerd!!! Hou daar toch eens mee op. Misschien is het wel iemand die hardstikke goed kan rijden. Het overkomt de beste!
Jessicoo schreef:
Merlijn schreef:
Je krijgt zo langzamerhand wel de indruk dat er te veel mensen zijn die buiten gaan rijden terwijl ze hun paard/pony onvoldoende onder contrôle hebben Frusty . Straks krijgen we weer allemaal regeltjes om het buiten rijden aan banden te leggen. Boos!


Vind dit een beetje vreemd ant.
Zelfs de beste ruiters kunnen het overkomen..
Als het paard schrikt.. Kun je er niks tegen doen.
het blijven dieren.

edit: fijn dat de ruiter niets ergs heeft en het paard ook niks is overkomen! Lachen

Dat ben ik niet met jullie eens. Het overkomt de beste, jazeker vast wel eens en die kunnen hun paard dan zodanig onder appèl houden dat het niet uit de hand loopt.
"Je kunt er niets tegen doen" is ook niet helemaal waar. Als het paard de berijder vertrouwd en onvoorwaardelijk aan het been is schrikken paarden niet zo snel, mocht het toch gebeuren, dan zijn de gevolgen ook niet zo groot omdat het paard toch onder contrôle blijft.
Als paarden van alles en nog wat schrikken, hebben ze niets op de openbare weg te zoeken.

Jessicoo

Berichten: 424
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: Snelweg afgesloten wegens ontsnapt rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:06

Dan nog kan het gebeuren dat de 'beste ruiters' kunnen vallen, hoe braaf de paarden zijn, hoe goed ze ook kunnen rijden.

En daarom zeg ik .. Het zijn en blijven dieren.

deeem
Berichten: 33
Geregistreerd: 25-03-08

Re: Snelweg afgesloten wegens ontsnapt rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:19

Jessicoo schreef:
Dan nog kan het gebeuren dat de 'beste ruiters' kunnen vallen, hoe braaf de paarden zijn, hoe goed ze ook kunnen rijden.

En daarom zeg ik .. Het zijn en blijven dieren.


Ben ik het helemaal mee eens!;)

quintusgl

Berichten: 4470
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Snelweg afgesloten wegens ontsnapt rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:21

Citaat:
Dat ben ik niet met jullie eens. Het overkomt de beste, jazeker vast wel eens en die kunnen hun paard dan zodanig onder appèl houden dat het niet uit de hand loopt.
"Je kunt er niets tegen doen" is ook niet helemaal waar. Als het paard de berijder vertrouwd en onvoorwaardelijk aan het been is schrikken paarden niet zo snel, mocht het toch gebeuren, dan zijn de gevolgen ook niet zo groot omdat het paard toch onder contrôle blijft.
Als paarden van alles en nog wat schrikken, hebben ze niets op de openbare weg te zoeken.

[/quote]

Ik ben bij dat jij precies weet wat de situatie aldaar is geweest. En ja, vertrouwen geeft heel veel uitsluitsel, maar niet 100%. Ben blij dat jij nu al weet dat het jou nooit zal overkomen.
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 07-04-08 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Merlijn
Berichten: 587
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: In zuid Nederland

Re: Snelweg afgesloten wegens ontsnapt rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:22

Jessicoo schreef:
Dan nog kan het gebeuren dat de 'beste ruiters' kunnen vallen, hoe braaf de paarden zijn, hoe goed ze ook kunnen rijden.

En daarom zeg ik .. Het zijn en blijven dieren.

Ja, helemaal mee eens, maar jij kent toch ook die berichtjes: mijn paard staakt buiten; mijn pony draait om bij het hek (boom, bruggetje enz.); ik kan hem niet houden buiten,wat voor bit moet ik er in hangen; enz. Over deze ruiters en amazones heb ik het, die willen buiten rijden terwijl ze nog helemaal niet zo ver zijn. Als ze op een heel groot terrein zouden rijden waar loslopende paarden niet zoveel kwaad kunnen doen is het een heel ander verhaal. Maar niet vlak bij wegen waar de grootste ongelukken kunnen gebeuren
Laatst bijgewerkt door Merlijn op 07-04-08 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

quintusgl

Berichten: 4470
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Snelweg afgesloten wegens ontsnapt rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:25

Citaat:
Ja, helemaal mee eens, maar jij kent toch ook die berichtjes: mijn paard staakt buiten; mijn pony draait om bij het hek (boom, bruggetje enz.); ik kan hem niet houden buiten,wat voor bit moet ik er in hangen; enz. Over deze ruiters en amazones heb ik het, die willen buiten rijden terwijl ze nog helemaal niet zo ver zijn. Als ze op een heel groot terrein zouden rijden waar loslopende paarden niet zoveel kwaad kunnen doen is het een heel ander verhaal. Maar niet vlak bij wegen waar de grootste ongelukken kunnen gebeuren


Dit ben ik met je eens, maar je plaatst het voorgaande dat wel in de verkeerde context.