Een pony die in een paardenstal stond aan de Batterijen in Halfweg, is maandagmiddag in de sloot beland. Drie vrouwen die bij de stal aanwezig waren, deden enkele pogingen om het beest uit het water te halen. Maar dit mislukte.
De brandweer werd gebeld, maar voordat deze arriveerde schoten toevallig passerende mensen al te hulp. Met een grotere groep werd de pony aan een touw uit het water getrokken.
De pony heeft meer dan een uur in het water gelegen, maar rent nu alweer vrolijk door de wei.
Hulde aan die mensen die hem er weer uit getrokken hebben! Ondanks dat het een kleine pony was, zal het nog een ware klus zijn geweest. Zeker met zo'n natte vacht en die zuigende modder.
Gelukkig is alles goed afgelopen inderdaad, maar wat ik nu niet begrijp is dat dit soort nieuws voorpagina nieuws is. Er liggen dagelijks meerdere paarden in de sloot, en het is ook zeker niet voor het eerst dat er een pony meer dan een uur in de sloot ligt, waarom moet er dan toch zoiets op de voorpagina?
Ik zie die ponies elke dag staan omdat ik daar op de snelweg rijd. Dat de pony wat laat ontdekt was kan zijn omdat het weiland wat verder van woonhuizen ligt.
was dat dier zo uitgeput dat het niet meer meewerkte ofzo? ik heb een kee rin mn eentje een van onze shetten uit de sloot getrokken! maar fijn dat ie weer gezond in t land loopt
Ach gos... Vind het wel sneu hoor, maar wat een modderbende zeg! Dat kan je toch bijna geen sloot meer noemen?
Hij had inderdaad verwondingen op kunnen lopen door het touw, maar nog langer in zo'n koude sloot liggen is natuurlijk ook niet bevordelijk. Een deken, zadeldekje oid was misschien wel handig geweest, maar daar moet je dan ook nog maar 's aan denken!