Vier zeer slecht verzorgde paarden in beslag genomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Vier zeer slecht verzorgde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 19:19

http://rtvoost.nl/nieuws/?page=1&cat=1&id=82868
rtvoost.nl

Zondag 23 maart 2008, zijn bij een 78-jarige inwoner uit Zwolle, 4 paarden in beslaggenomen. Door een inspecteur van de Landelijke Inspectiedienst, was de eigenaar van de paarden reeds gewaarschuwd, dat hij de stalling van de paarden moest verbeteren.

Bij controle bleek dat de dieren nog steeds in een zeer natte stal met veel mest stonden. Door de weersomstandigheden en de regen was het ook niet mogelijk om de dieren naar buiten te doen. Rondom de stallen was het één grote smeerboel met veel water. De paarden, een hengst, een merrie met veulen en een drachtige pony zijn meegenomen en naar een verzorgingsplaats gebracht.

Zowel de 78-jarige eigenaar als een 43-jarige kennis werden aangehouden in verband met het beletten van de in beslagname van de dieren. Tegen hen wordt proces-verbaal opgemaakt. De eigenaar van de paarden krijgt ook een proces-verbaal voor de zeer slechte verzorging van zijn paarden

kally

Re: Vier zeer slecht verzorgde paarden in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:36

Helaas weer een gevalletje verwaarlozing of het niet meer kunnen verzorgen, zal de laatste wel niet zijn
in ieder geval maar goed dat ze nu weg zijn...... Degene die het wilde beletten moeten ze ook maar eens zo opstallen
weet ie ook wat het is om er zo bij te staan.... Triest dat het zo moet gaan voor eigenaar en dieren......

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:36

Je lijkt het steeds vaker te horen :'(

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:43

sarah_m schreef:

gelukkig wel eigenlijk, denk dat eerst net zo vaak gebeurde, alleen dat er minder gecontroleerd werd en het minder in het nieuws kwam

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:57

Lynn_Nikita schreef:
sarah_m schreef:

gelukkig wel eigenlijk, denk dat eerst net zo vaak gebeurde, alleen dat er minder gecontroleerd werd en het minder in het nieuws kwam

Ja dat d8 ik idd ook, volgens mij zijn sinds een tijdje terug dat het ook in het nieuws was, veel meer gaan controleren

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:13

Nou gelukkig maar inderdaad, volgens mij komt het echt heel erg veel voor!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:29

kally schreef:
Helaas weer een gevalletje verwaarlozing of het niet meer kunnen verzorgen, zal de laatste wel niet zijn
in ieder geval maar goed dat ze nu weg zijn...... Degene die het wilde beletten moeten ze ook maar eens zo opstallen
weet ie ook wat het is om er zo bij te staan.... Triest dat het zo moet gaan voor eigenaar en dieren......

In plaats van nu die eigenaar te "helpen" de politie tegen te houden had die man ook zijn handjes eerder kunnen laten wapperen en de stallen voor hem doen.... Of denk ik nu te simpel? Rolleyes

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:23

mee eens....

Violaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:22

Soms zit ik echt te denken.. Als je geen dieren kan verzorgen begin dr dan ook niet aan.. !

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:00

dat denk ik niet soms, dat denk ik altijd. Als je er niet voor (of niet meer) voor zorgen kan begin er dan niet aan. Maar het is een gegeven dat iedereen tegenwoordig boven zijn stand begint te leven (meer geld uitgeven dan dat ze hebben) hierdoor raken veel mensen hopeloos in de problemen, als daar ook nog eens huisdieren bij van pas komen .. tja.. wat doe je er aan?

Maar blij dat die paarden geholpen zijn! hopelijk staan ze nu lekker in een droog en schoon stalletje.

johanna36

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:05

echt jammer hoor. weer zijn de paarden de dupe. ! Ik hoop dat de paarden een goed thuis kunnen vinden.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:16

Ik ben blij dat je het vaker hoort! Dat wil dat zeggen dat er ook wat aan gebeurd... Ik denk niet dat het méér voor komt alleen er wordt mer tegen opgetreden!! Chapeau!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:19

sarah_m schreef:

Denk dat je daar eerder blij mee moet zijn, is een teken dat ze het steeds sneller door hebben, en er iets tegen doen . Lachen

Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 02:58

Tja.......... ik wil het niet voor die man opnemen hoor, maar hij is wel 78 jaar! Waarschijnlijk vond hij dat het wel ging ofzo? En was waarschijnlijk te trots om hulp in te roepen. Oke ik weet het, het is niet goed te praten, maar ik denk niet dat dit een kwestie is van kwade opzet. Die man heeft m.i. hulp nodig.
Oordel niet te hard denk ik zo.

kmeijer1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 08:25

hoi het komt denk ik meer voor dan je denk, mensen denken er van verstand van te hebben, maar helaas voor de dieren. Huilen
kristel

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:19

leeftijd vind ik geen excuus,er zijn zat meiden opzoek naar een verzorgpaardje...dat had hij ook zo kunnen oplossen...inplaats van ze te verwaarlozen,of je geeft ze gewoon weg,als je er niet meer voor kunt/wil zorgen,zo simpel is het...

koe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:29

As ik het lees vind ik het wel heel akelig en super zielig! Verdrietig
Maar je kan ook nog positief blijven denken bijv.
Nu krijgen ze een lekker warm stalletje en lekker voer van de verzorgstal Ach gut
Maar als ze dan weer zijn opgeknapt waar gaan ze dan naar toe of blijven ze daar ??

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:47

horseyfries schreef:
kally schreef:

In plaats van nu die eigenaar te "helpen" de politie tegen te houden had die man ook zijn handjes eerder kunnen laten wapperen en de stallen voor hem doen.... Of denk ik nu te simpel? Rolleyes

Helemaal mee eens!

Ik ben blij dat het vaker aan het licht komt.
Maarja, dan nog 1 voorwaarde missen we, waardoor het blijft gebeuren: die achterlijk lage straffen!

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:05

heel toevallig "ken" ik deze man of althans ik weet wie het is en helaas gaat dit al jaren zo! Hij heeft meerdere plaatsen waar hij zijn handel neerzet! Dit is dus niet de eerste keer. Helaas:(

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:15

priscilla schreef:
heel toevallig "ken" ik deze man of althans ik weet wie het is en helaas gaat dit al jaren zo! Hij heeft meerdere plaatsen waar hij zijn handel neerzet! Dit is dus niet de eerste keer. Helaas:(

Nou, dan hoop ik dat ie een hele hoge straf krijgt.
als je al zo vaak gewaarschuwd bent en dan nog op dezelfde manier door gaat, dan ben je echt geen beest waard.
Ik hoop dat ze op die andere plekken dan ook even gaan kijken, wie weet wat daar nog staat.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:53

Ja, dat hoop ik ook! Nu is hij bekend en gaan ze hopelijk ook bij de andere adresjes controleren. Bel ze anders even darwin, dan kan je ze er op attenderen!
Maar zolang de straffen zo laag zijn trekken sommigen er zich weinig van aan en blijven dit soort wantoestanden bestaan vrees ik.

WarWinNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:57

Mensen die zoiets niet meemaken snappen niet wat het is, ik ken mensen die hbbe ook zoiets meegemaakt en dat was heel erg onterecht van de inspectiedienst.. daarom ben ik van gedachte dat mensen (buitenstanders) veel ste snel hun mond open trekken en met commentaar staan terwijl ze niet weten wat er aan de hand is!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:06

Dit was de tweede keer dat de inspectie kwam kijken. De man had dus al de tijd gekregen om e.e.a. in orde te maken. Klip en klaar lijkt me. Vind het fijn dat er een organisatie is die waakt over het welzijn van dieren. En dat ze soms de plank wel een misslaan, ja, waar mensen werken worden wel eens fouten gemaakt, maar ze doen over het algemeen heel goed werk....bij mij mag de inspectie altijd onverwacht langskomen, ik heb niets te vrezen. Wat zou er dan aan de hand kunnen zijn? Met geen argument (ziekte, geld noem maar op) kan je toch ooit goedpraten dat paarden worden verwaarloosd??

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:07

Ik ben blij dat de paarden zijn weggehaald daar! Nu maar hopen dat ze goed terecht gaan komen! En van mij mogen er wel een hogere straffen uitgedeeld worden aan zulke mensen. Dat ze er maar van leren, en zoiets dalijk niet meer voor gaat komen! Zoiets als in Amerika geldboete of in de bak! Dan denken ze wel 3x na voor ze nog zoiets gaan doen hoop ik! Knipoog

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:14

priscilla schreef:
heel toevallig "ken" ik deze man of althans ik weet wie het is en helaas gaat dit al jaren zo! Hij heeft meerdere plaatsen waar hij zijn handel neerzet! Dit is dus niet de eerste keer. Helaas Boos!

Ik heb 'n idee wie deze man is; iemand die al het grootste gedeelte van zijn leven in paarden handelt en bijvoorkeur zo min mogelijk uitgeeft aan de verzorging van zijn 'handel' Lips are sealed