Toestemming mestplaat en paardrijbak voor paardenpension

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Toestemming mestplaat en paardrijbak voor paardenpension

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 10:57

http://www.ad.nl/denhaag/zoetermeer/209 ... nsion.html
ad.nl

Leo van Santen en zijn vriendin Lisette van Eijk hebben van het Zoetermeerse college toestemming gekregen voor de realisering van een mestplaat en paardrijbak ten behoeve van een paardenpension.
De Zoetermeerders willen dolgraag een paardenpension vestigen bij hun boerderij aan de Meerpolder.

Buurman Aad de Groot houdt dat echter al geruime tijd tegen door verschillende procedures aan te spannen. Hij is het niet eens met de beslissing van de gemeente Zoetermeer om het bestemmingsplan te wijzigen ten behoeve van de bouw van een paardenpension. Op dinsdag 19 februari stonden de gemeente en Van Santen nog tegenover veehouder De Groot bij de Raad van State. De uitspraak wordt binnen een paar weken verwacht.

De gemeente ziet geen belemmeringen voor Van Santen en zijn vriendin om een pension voor dertien paarden te beginnen. Het voorstel van het college om medewerking te verlenen aan de legalisering van een mestplaat en paardrijbak is belangrijk, omdat ‘zolang er geen concreet zicht bestaat op deze vrijstelling, het niet mogelijk is om bouwvergunning te verlenen voor de stal van het paardenpension’, zo stelt het college in het besluit.

Vippie

Re: Toestemming mestplaat en paardrijbak voor paardenpension

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:37

Heej leuk weer een pensionstal erbij in de buurt. Hoop dat het allemaal doorgaat voor ze. Altijd vervelend zulke buren.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:51

Hee lisette en Leo,

Gefeliciteerd met de uitspraak! ik hoop dat jullie weer snel volledig in bedrijf zullen zijn! Succes met de voortzetting van de bouw!

groetjes Denise en Rob MP 1a

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:53

Nu de uitspraak over de stal nog! Nu maar hopen dat die net zo positief zal zijn! Succes!

Denise en Rob, MP 1a

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:34

Wat leuk zeg! En dat in de buurt!
Gefeliciteerd!

koerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:04

hallo allemaal,

bedankt voor jullie reakties,lief dat jullie allemaal zo meeleven.Helaas wil deze toestemming nog niet zeggen dat we ook verder mogen gaan met bouwen,oké we hebben nu toestemming van B&W van zoetermeer voor de mestplaat en de paardrijbak maar dit zal ongetwijfeld door de buren weer worden aangevochten tot aan de Raad van State aan toe!
Het scheelt gelukkig wel dat we de gemeente volledig achter ons hebben staan en die willen ook dat het paardenpension er komt....Eerst maar hopen op een goede uitspraak van de Raad van State over de bouwvergunning zodat we in ieder geval weer verder kunnen met bouwen en eerlijk gezegd zien we het voor de rest wel want een paardenpension zonder mestopslag kán gewoon niet en dat wij dan buren hebben die ineens gaan zeuren over een rijbak die er al 16 jaar ligt is voor ons onbegrijpelijk(en velen met ons)en die bak is ook gewoon nodig.Ze willen ook al niet dat we met de paarden op de weg komen(schijnt te veel op te houden als hij met de auto of trekker er langs moet,maar zijn eigen paarden mogen wel) en ook geen rijbak,wat willen ze dan????? Ze hebben ook nog geklaagd over stankoverlast van de paarden,terwijl ze er zelf 3 hebben en ook nog 100 koeien, beetje vreemd dus!!!!!Van je buren moet je het maar hebben.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:14

koerrie schreef:
Eerst maar hopen op een goede uitspraak van de Raad van State over de bouwvergunning zodat we in ieder geval weer verder kunnen met bouwen en eerlijk gezegd zien we het voor de rest wel want een paardenpension zonder mestopslag kán gewoon niet en dat wij dan buren hebben die ineens gaan zeuren over een rijbak die er al 16 jaar ligt is voor ons onbegrijpelijk(en velen met ons)en die bak is ook gewoon nodig.Ze willen ook al niet dat we met de paarden op de weg komen(schijnt te veel op te houden als hij met de auto of trekker er langs moet,maar zijn eigen paarden mogen wel) en ook geen rijbak,wat willen ze dan????? Ze hebben ook nog geklaagd over stankoverlast van de paarden,terwijl ze er zelf 3 hebben en ook nog 100 koeien, beetje vreemd dus!!!!!Van je buren moet je het maar hebben.

Huh???
Aan de Meerpolder zitten toch meerdere stallen? Bloos
Zeuren die buren dan ook over de andere stallen?

koerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:20

Aan onze kant van de weg zit er geen een.Aan de andere kant zitten wel stallen maar daar hebben onze buren geen last van,of het echte pensionstallen zijn weet ik niet.Helemaal achteraan bij ons heeft er wel een gezeten maar die hadden ook zoveel gedoe gehad met hun en ook met de gemeente dat zij zijn vertrokken en de boel hebben verkocht!!!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:22

Jeetje, wat een gedoe!
Op één of andere manier staat me bij dat Trouerbach daar zit/zat, maar dan heb ik het dus kennelijk mis Bloos

koerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:37

Ja,klopt maar die zit aan de andere kant

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:40

Ah okee!
Nou, ik hoop voor je dat het toch lukt. Er is in deze omgeving genoeg vraag naar een fijne pensionstal, zoals je ook in m'n onderschrift kunt zien Haha! Clown

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:44

Huh? Bij van Santen staan toch al iets van 13 paarden? Nors opkijken

Gaat dit nu over dat mooie complex dat nu leeg staat omdat er wel bouwvergunningen waren maar geen vergunningen voor een agrarisch bedrijf? Iets verder op dezelfde weg als van Santen?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:50

Hoe kun je nou bouwvergunningen afgeven voor een groot complex zonder vergunning om de gebouwen echt te kunnen te gebruiken Verward

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:50

Aimee schreef:
Jeetje, wat een gedoe!
Op één of andere manier staat me bij dat Trouerbach daar zit/zat, maar dan heb ik het dus kennelijk mis Bloos

Trouerbach zit aan de overkant van de Zwaardslootseweg (bijna) aan het einde...
@koerrie: toch gefeliciteerd met deze overwinning.
Ik ben een paar keer bij jullie op stal geweest en heb het hele verhaal gehoord van 1 van de broers (ben zijn naam vergeten). Hopelijk mogen jullie nu ook snel verder bouwen.
Kop op en de (redelijke) aanhouder wint en dat zijn jullie volgens mij Haha!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:52

Citaat:
Hoe kun je nou bouwvergunningen afgeven voor een groot complex zonder vergunning om de gebouwen echt te kunnen te gebruiken

Voor zo ver ik weet, is dat toch echt gebeurd Knipoog Kennisje van mij heeft er gestaan en moest daardoor weg.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:57

BBreedveld schreef:
Voor zo ver ik weet, is dat toch echt gebeurd Knipoog Kennisje van mij heeft er gestaan en moest daardoor weg.

Dus daar staat nu een leeg complex dat niet gebruikt mag worden?
Wat is dat voor rare gemeente die daar dan wel een bouwvergunning voor geeft Verward
Welk complex gaat het dan om? Die helemaal aan het einde van de Meerpolder?

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:03

Zelfde weg als de boederij van van Santen, maar dan meer naar achteren de polder in.

Ik geloof dat de eigenaar uiteindelijk iets van 6 eigen paarden mocht houden bij wijze van compromis. Doodzonde, grote binnenbak en buitenbak plus iets van 30 stallen geloof ik.....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:08

Compromis?
Wat belachelijk zeg! Bloos Dat is toch gewoon een administatieve fout van de gemeente. Meer dan 7 paardenboxen betekent dat het niet meer hobbymatig is, dus als je als gemeente een bouwvergunning geeft voor 30 boxen, wéét je dat ook een vergunning voor bedrijfsmatig gebruik afgegeven moet worden.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:10

Dat zal die stalhouder vast met je eens zijn Aimee Knipoog (ik ook trouwens)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:16

Haha! Haha! Haha!

En de (potentiële) pensionklanten zich in deze omgeving maar verbazen over de schaarse stallingsmogelijkheden Nagelbijten / Gniffelen

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:01

Die stal achteraan de dijk, daar heb ik gestaan. Ik weet daar het fijne niet van (ben niet zo in de vergunningen enzo) maar hij is bij het aanvragen van de bouwvergunning niet helemaal duidelijk geweest over de bestemming van de stal en tja daar heeft hij logischerwijs achteraf problemen mee gekregen. Dat wil niet zeggen dat deze staleigenaar (die idd inmiddels is vertrokken) ook zeerzeker door de boven beschreven buurman behoorlijk in de weg is gezeten. Het gaat hier bij deze man niet om juiste vergunningen of een juist bestemmingsplan. Het gaat hem om het wegzieken van medebewoners op de dijk en dat is een heel ander verhaal.

Gelukkig houden Leo en Lisette zich zeker sterk en gaan ze van zitting naar zitting. En dat allemaal door 1 buurman. Ik doe het ze niet na. Vreselijke man en vrouw overigens. En wat boven gezegd wordt, hij heeft last van paarden op de dijk maar zelf gaat hij nog het meest met de trailer over de dijk en daarnaast gaan ook zijn dochters regelmatig over de dijk voor een buitenritje. Ach en zo kan ik nog wel even doorgaan maar ik denk dat het wel duidelijk is.
Leo en Lisette ik hoop in ieder geval dat jullie snel lekker door mogen met de bouw en dat wij van het najaar gezellig met 13 paardjes staan. Lijkt mij in ieder geval toppie OK dan!

koerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:34

Inderdaad zo kunnen we nog wel even doorgaan,ja!Proberen ons idd sterk te houden maar ja soms is dat wel moeilijk want je wilt gewoon door en alles naar je zin maken,maar dat kan gewoon nog niet en dat is frustrerend.Hoop idd dat we eind van de zomer klaar zijn,lekker vol staan met leuke klanten en eindelijk eens kunnen gaan genieten van de paarden en het gewoon gezellig hebben met jullie want zonder jullie steun en begrip zijn wij ook nergens....

koerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:36

En weet je,de aanhouder wint en eerlijkheid duurt het langst!!!

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:56

Koerrie, hebben jullie nu problemen met die mensen van het maiswinkeltje? Of die aan de andere kant? Wij aan onze kant van de polder verbazen ons al tijden over het gekonkel aan jullie kant, maar wij hebben een vereniging van eigenaren, hebben jullie die ook? Daardoor zijn we toch vaker met elkaar in gesprek!

Maar nu met de toestemming van de gemeente staan jullie toch al vele malen sterker! Wij hopen echt dat de uitspraak positief voor jullie zal zijn.

Aan deze kant liggen 6 buitenbakken en er zijn 7 stallen groter en kleiner, pensionstallen of niet. En dus ook 7 mest bakken/platen etc. We hebben allemaal wel eens last en/of profijt van onze buren, maar hoe zou dat in een gewone woonwijk zijn? Het is maar te hopen voor jullie buurman dat hij daar ooit hoeft te wonen, hij zou geen leven meer hebben met alle overlast! Extreme duivel

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:58

Wat kunnen mensen toch altijd moeilijk doen als t om paarden houden gaat.

Ik hoop dat hier in de buurt( hoek van holland) ook mensen in gaan springen op de stallingsnood die zeker gaat komen als 2 manege's hier weg gaan. Gemeente wil in pricipe niks terug maar waar moeten al die paarden hen die op straat komen te staan?