Bezorgdheid over paardenmishandeling in De Lutte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Bezorgdheid over paardenmishandeling in De Lutte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 19:33

http://rtvoost.nl/nieuws/?page=1&cat=1&id=81721
rtvoost.nl

Een familie uit De Lutte heeft de Dierenbescherming ingeschakeld uit bezorgdheid over enkele paarden in een weide in De Lutte.

De paarden zouden al ruim twee weken met hun enkels diep in de modder staan waardoor ze nauwelijks kunnen bewegen. Daarnaast twijfelt de familie er aan of de dieren wel gevoerd worden. Vooralsnog is de situatie niet aangepakt. Een woordvoerder van de Dierenbescherming kan niet zeggen of er al een inspecteur is geweest. Verder zegt hij dat de situatie niet onmiddellijk verbetert als de inspectie een melding krijgt.

Klik hier voor een foto.

benangelique

Re: Paardenmishandeling in De Lutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:34

zo slecht staan ze er toch niet bij? staan wel meer paarden zo in nederland.

Orchidee21

Re: Bezorgdheid over paardenmishandeling in De Lutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:36

idd,de buik ziet er nog goed uit. En die van mij staan af en toe ook zo in de modder. anders hebben ze in de zomer ook geen weide als ik ze daar nu in doe...

Xx_Mitt_xX

Als wel meer paarden er zo bij staan betekend het niet dat dit maar goedgekeurd moet worden.
Als mijn paard er zo bij zou staan zou ik me diep schamen..

KiWiKo

benangelique schreef:

dit meen je toch niet???

tuurlijk staat het spul er slecht bij, een grote baggerbende.........

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:37

Moest er niet officeel een droogstukje grond bij zitten zodat de paarden droog kunnen staan als ze willen?
De paarden zien er naar mijn mening niet schokkend eruit, maar goed als ze slecht worden gevoerd zie je dan misschien ook niet meteen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:37

je ziet natuurlijk niet het hele land, maar ze moeten toch op z'n minst een droge plek hebben om te liggen, genoeg voer krijgen en water hebben.
als ze echt 24/7 in alleen zulke blubber staan begrijp ik goed waarom buurtbewoners zich zorgen maken!

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:40

benangelique schreef:

Van dit soort opmerkingen word ik toch zó verdrietig...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:45

we zien natuurlijk maar een klein stukje, maar mijn weiland ziet er nu niet veel beter uit hoor Clown
ben wel erg benieuwd waar in de Lutte dit is trouwens, is dicht bij mij in de buurt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:48

Nou mijn paarden staan in De Lutte. En een deel van de wei is net zo drekkig.. Een ander deel van de wei is droog. Het is gewoon niet normaal nat. Dus van mijn paarden kun je ook zo'n foto maken... Die gaan namelijk bij voorkeur staan pitten in het natte deel.. terwijl ze op het droge kunnen staan.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:50

Ik moet meteeen denken aan een foto van een aantal weken terug, waar te zien was hoe de Dinkel buiten haar oevers was getreden. Achter dit "weiland" zie ik ook iets van een sloot/meertje, dus het zou mij niets verbazen dat dit stuk grond vorige week nog helemaal onder water stond. Hier ziet het er niet anders uit bij ons. De sloot is in korte tijd 2x overstroomd, met het hele weiland daarbij. De shetlanders staan ook zwart, maar hebben een kalveriglo (groot formaat) waar ze droog kunnen staan, alleen staan ze daar dus alleen te eten en daarna weer vrolijk in de blub Clown
Wij roepen al heel snel zielig, maar je kunt niet het hele weiland zien, misschien is dit alleen maar vooraan. De paarden zien er absoluut niet slecht uit, dus het lijkt me stug dat ze niet worden gevoerd. Vanaf een foto is het altijd moeilijk kijken hoe de situatie in het echt is.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:51

Anya schreef:
Nou mijn paarden staan in De Lutte. En een deel van de wei is net zo drekkig.. Een ander deel van de wei is droog. Het is gewoon niet normaal nat. Dus van mijn paarden kun je ook zo'n foto maken... Die gaan namelijk bij voorkeur staan pitten in het natte deel.. terwijl ze op het droge kunnen staan.

precies

je ziet niet alles
mensen roepen gauw, zielig ect
de paarden op de foto zien er niet zielig uit
alleen ze staan in de blup.

xxxlinzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:53

ze kunnen er veel slechter bij staan en je moet niet vergete dat het wel elke keer regent enzo dus het land kan helemaal vertrapt zijn enzo en je ziet maar een deel van het weiland de rest kan wel gewoon mooi en droog zijn. bij ons staan de ponys ook in de modder en kunnen ook droog staan ma ze staan zelf in de modder. maar ik begrijp het aan de ene kant wel want als ze egt alleen maar daar staan dan is het niet goed

poekpoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:54

Deze foto is gemaakt op een zonnige dag nu het beter weer is.
De foto had 2 weken eerder gemaakt moeten worden, de vijver die er achter ligt liep gewoon door in de wei.

Citaat:
En die van mij staan af en toe ook zo in de modder. anders hebben ze in de zomer ook geen weide als ik ze daar nu in doe...

dit is de wei (zomers en in de winter)!!!

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:59

Sorry hoor, maar paarden horen niet in de blub te staan. En voor de mensen die dit normaal vinden, die hebben wat gemist que kennis over de huishouding van paarden Frusty

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:00

Xx_Mitt_xX schreef:
Als wel meer paarden er zo bij staan betekend het niet dat dit maar goedgekeurd moet worden.

Paarden die 24/24 op stal staan is vééél zieliger dan dit. Zo mensen zouden zich pas moeten schamen , hun paard geen paard meer laten zijn.
Overigens vind ik dat ze er ook niet zo slecht bij staan hoor. Tenzij ze echt altijd zo staan en geen stal hebben en niet gevoerd worden. Waarschijnlijk zal dit gewoon hun 'winter'wei zijn.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:04

Aldewereld schreef:
Sorry hoor, maar paarden horen niet in de blub te staan. En voor de mensen die dit normaal vinden, die hebben wat gemist que kennis over de huishouding van paarden Frusty

Zo denk ik er ook over! Ze horen in iedergeval een droge plek te hebben om te kunnen liggen en niet alleen maar blubber. Ik zou me in iedergeval doodschamen als mijn paarden er zo bij stonden.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:09

poekpoek schrijft dat dit de zomer én winterwei is. Nog geen sprietje groen te zien. Vind dit ook niet normaal. Neem aan dat die mensen niet na één blik op de paarden in de telefoon hangen bij de DB, maar dat ze dat al even in de gaten hebben gehouden.

Xx_Mitt_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:17

Miss_Maya schreef:
Xx_Mitt_xX schreef:

Paarden die 24/24 op stal staan is vééél zieliger dan dit. Zo mensen zouden zich pas moeten schamen , hun paard geen paard meer laten zijn.
Overigens vind ik dat ze er ook niet zo slecht bij staan hoor. Tenzij ze echt altijd zo staan en geen stal hebben en niet gevoerd worden. Waarschijnlijk zal dit gewoon hun 'winter'wei zijn.

Mijn paard staat ook niet 24/24 op stal.
élke dag in de weide, die er niet zo uit ziet als deze, omdat ik een winter en zomer weide heb.
Als het slechter weer is gaat ze de paddock in en 's nachts in de stal.
Als ik deze mogelijkheid niet had, zou ik geen paard hebben aangeschaft en ik vind dat deze mensen hier wel eens over mogen nadenken.
Een excuus van;' deze mogelijkheid hebben wij niet' vind ik niet kunnen.
Als je een dier aanschaft moet je daar het beste mee voor hebben, klaar. Knipoog

Edit: Wat een aparte Shet heb je, lijkt me een heel speciaal paardje Lachen
Laatst bijgewerkt door Xx_Mitt_xX op 17-02-08 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:23

Ik vind dit echt niet normaal hoor. Tuurlijk hoort een paard niet in de blubber te staan.'t paard waar ik op rij staat of snachts buiten en overdag op stal of overdag buiten en snachts op stal hij staat nooit 24 uur per dag binnen. Als je de mogelijkheid niet ervoor hebt om je paard op een 'normaal' stuk neer te zetten. Moet je ook geen paard nemen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:46

er word hier gelijk geroepen "oohhhh, zielig"

maar we krijgen hier als onwetende lezer dus weer alleen maar een klein stukje blubber te zien met wat paarden
hoe groot is het weiland verder?
en hoe ziet de rest van het weiland eruit??
zolang ik dat niet weet , roep ik eens even helemaal niets

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:47

Er is nog geen haar op mijn hoofd om er aan te denken om mijn paarden zo te houden.

Ik schrik eigenlijk nog van de reacties van de mensen die dit wel oke vinden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:52

draumpje schreef:
er word hier gelijk geroepen "oohhhh, zielig"

maar we krijgen hier als onwetende lezer dus weer alleen maar een klein stukje blubber te zien met wat paarden
hoe groot is het weiland verder?
en hoe ziet de rest van het weiland eruit??
zolang ik dat niet weet , roep ik eens even helemaal niets

Mee eens.

Ik vind het trouwens schandalig om zomaar zo'n foto op internet te zetten. Het is niet eens bewezen dat het klopt.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:56

Miss_Maya schreef:

Paarden die 23 uur per dag op stal staan, of paarden die 23 uur per dag in de blubber staan te verpieteren zonder mogelijkheid tot schuilen/uit de wind staan... Dat is allebei even slecht.

On topic: Als ze nog een droog stukje hebben om op te staan zou het kunnen Lachen

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:56

Xx_Mitt_xX schreef:

Mijn paard staat ook niet 24/24 op stal.
élke dag in de weide, die er niet zo uit ziet als deze, omdat ik een winter en zomer weide heb.
Als het slechter weer is gaat ze de paddock in en 's nachts in de stal.
Als ik deze mogelijkheid niet had, zou ik geen paard hebben aangeschaft en ik vind dat deze mensen hier wel eens over mogen nadenken.
Een excuus van;' deze mogelijkheid hebben wij niet' vind ik niet kunnen.
Als je een dier aanschaft moet je daar het beste mee voor hebben, klaar. Knipoog

Edit: Wat een aparte Shet heb je, lijkt me een heel speciaal paardje Lachen

Daar heb je wel gelijk in ja. En nu ik lees dat het hun zomer en winter weide is vind ik die eigenaar verkeerd ja.
En haha dank je wel Haha!