Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:In het bericht wordt gesteld, dat de initiatiefnemers en degenen, die zij denken te vertegenwoordigen, niet zitten te wachten op reglementen en bepalingen. Deze reglementen zijn er echter om de paardensport veilig en (dier)vriendelijk te maken en te houden voor ruiters, menners en hun paarden.
Citaat:Voor het imago van de paardensport is het van het grootste belang dat welzijn van paarden in de sport gewaarborgd wordt.
Cayenne schreef:http://www.knhs.nl/News.asp?ID=10662&pC ... ID=&CatID=
knhs.nl
Voor leden van de KNHS en KNHS-officials is het overigens niet toegestaan deel te nemen of medewerking te verlenen aan endurancewedstrijden die niet door de KNHS zijn goedgekeurd.
Ariebren schreef:Toch vind ik het een goed idee om de verantwoording over het paard weer neer te leggen bij de eigenaar.
De eigenaar loopt het risico dat hij zijn paard niet goed behandeld. En dus uiteindelijk niet kan presteren.
Dus het "big brother" gedoe van een vereniging, zoals het KNHS, daar zit ik niet op te wachten.
Wie verplicht mij mijn paarden te enten tegen de griep??
Het KNHS, en als ik niet ent dan loop ik zelf het risico, en niet andermans paard.
Nadya schreef:De KNHS diervriendelijk???? Laat me niet lachen, zeg....
Djilan schreef:Voordat we ons aansloten bij de KNHS hadden we al dierenartsen en officials op de endurancewedstrijden, dus dat is niet dankzij de KNHS.
Cayenne schreef:http://www.knhs.nl/News.asp?ID=10662&pC ... ID=&CatID=
knhs.nl
In het bericht wordt gesteld, dat de initiatiefnemers en degenen, die zij denken te vertegenwoordigen, niet zitten te wachten op reglementen en bepalingen. Deze reglementen zijn er echter om de paardensport veilig en (dier)vriendelijk te maken en te houden voor ruiters, menners en hun paarden.
Een vereniging als de NER, die sport wil bedrijven zonder regels, bepalingen of verplichtingen, vormt een potentiële bedreiging voor de paardensport in zijn geheel en de endurancesport in het bijzonder.
Craignethan schreef:Als ik zo af en toe kijk op een losrijterrein bij een dressuurwedstrijd heb ik wel eens m'n twijfels over de dierenliefde van de KNHS![]()
Het wordt hoog tijd dat de KNHS z'n monopolie-positie kwijtraakt!