VVD Almelo wil vertrek paarden van De Bosrand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

VVD Almelo wil vertrek paarden van De Bosrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 11:52

http://cms.a3.nl/cms/loader.php/nl/www. ... uws/03770/
a3.nl

Almelo moet het bruisende hart van de hippische sport in Noord-Oost Nederland worden en dat kan in Waterrijk. Dat schrijft het VVD-raadslid Van Woudenbergh deze week in een omvangrijke bijdrage aan het weekblad de Roskam.

De leidsman der liberalen zegt dat het misschien emoties zal oproepen, maar dat een verhuizing van De Bosrand naar een locatie richting Aadorp/Vriezenveen voor de toekomst de beste optie is. Dat heeft te maken met de uitbreiding van de stad richting De Bosrand. Zowel voor de ontwikkeling van het ruitercentrum als voor de toekomstige bewoners in deze buurt is een uitbreiding ter plekke nadelig.

Een nieuwe accommodatie in het gebied Waterrijk biedt grote kansen, zegt Van Woudenbergh in een groot artikel in de Roskam.

TeeGee

Re: VVD Almelo wil vertrek paarden van De Bosrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:57

En ze hebben daar net een compleet nieuwe bodem van een paar ton????? Wat raar zeg....

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 11:58

ja dat wilde ik net zeggen... achterlijk zeg!

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:08

toekomst: dat kan nog wel 10 of 20 jaar duren.

En mocht het eerder komen: die paar ton zal de gemeente niet zo wakker van liggen. Als daar huizen kunnen worden gebouwd, zijn die kosten een peace of cake.

ik weet niet waar dat Waterrijk ligt, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat de accomodatie waar het nu ligt niet jé van het is.

(drukke snelweg langs de dressuurbanen, datgene wat niet zand is is puinhoop bij droogte of bij nat weer)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:09

Snelweg langs de dressuurbanen???

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:21

Ik wilde net zeggen... Een snelweg? Dat is 'gewoon' een doorgaande weg, voor zover ik weet nog niet eens een 80 km-weg (want: bebouwde kom).

Ik kan me ook wel voorstellen dat het emotioneel moeilijk zal zijn om het huidige terrein te verlaten. De vereniging zit daar al sinds jaar en dag, er zit een hoop historie aan. Maar voor de toekomst is het waarschijnlijk wel beter, de huidige locatie groeit toch wat uit haar jasje.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:26

waterrijk: kanaal almelo - nordhorn
plannen om daar recratie gebied te maken

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 12:39

die weg is inderdaad een 50 km weg en zo belachelijk druk is die weg nog niet eens...

utopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:04

Het is natuurlijk niet echt handig dat ze met dit soort ideeen komen, net nu de Looleeruiters daar een nieuwe bodem hebben neergelegt. Wel is het denk ik een goede ontwikkeling dat ze daar weg kunnen en een nieuwe accomodatie krijgen in het project van Waterrijk Almelo. Wellicht dat er dan ook betere mogelijkheden komen voor stalling. Op dit moment kan iedereen zo bij je paarden komen en is er weinig toezicht. Verder is er tijdens het indoorseizoen te weinig parkeermogelijkheden.

Ja, ik denk dat het de vereniging te goede zal komen. Mits de gemeente er het nodige geld bij doet, ivm de nieuwe bodem. Deze bodem is trouwens wel super!!!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:40

Waterrijk is nu niet veel meer dan een weiland.
Het ligt in de planning om Aadorp uit te breiden richting Vriezenveen en deze wijk te voorzien van een eigen sloot die aansluit op het kanaal om zo richting Almelo te kunnen varen met de boot. Een wijk voor rijke mensen die graag aan het water willen wonen (en ongetwijfeld in de toekomst de naam Muggenrijk krijgt).

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:46

Zou dit dan het hippisch centrum worden waar de gemeente het over heeft? Waterrijk had ik ook al van gehoord inderdaad.
Zou het erg jammer vinden als de bosrand verdwijnd in elk geval.
En hoezo snelweg? Is een gewone doorgaande weg waar je 50 mag rijden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:48

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:53

Goed dat je dit artikel hebt geplaatst Karin. Wij hebben namelijk geen krant. Ben zeer benieuwd wat er allemaal gaat veranderen dan. Je hoort van sommige mensen hele andere verhalen over de nog te organiseren concoursen daar. Super bodem hebben ze nu. Neem toch aan dat ze daar niet in hadden geinvesteerd als er op korte termijn al wat gaat veranderen?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:55

hmmm, als ik het volledige artikel lees wordt er toch wat meer duidelijk.

het terrein aan de overkant (waar dus de tentstallen staan tijden de ARD) wordt volgebouwd. daarom is er tijdens de ARD niet meer voldoende ruimte om alle paarden te stallen en trailers te parkeren.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:05

Nouja zeg wat vreemd, vind Almelo een prima accomodatie voor het outdoorconcours hebben. Maar zoals LiSSy aangeeft zal met een verhuizing zowel Almelo als gemeente gebaat zijn.. zal wel aardig wat gaan kosten om dat allemaal te verplaatsen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:07

Het was idd al een tijdje bekend dat het terrein aan de overkant een andere bestemming zou krijgen, dus dat het niet meer gebruikt kon worden voor stalling en parkeren tijdens de ARD. En dat is ook essentieel, anders kun je je deelnemers niet kwijt met een meerdaags concours.

Andere mogelijkheden zijn er niet op de huidige locatie, dus in de toekomst zou het hoe dan ook verhuizen worden.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:18

Tja dit was inderdaad al langer bekend.. Zou jammer zijn, maar wel begrijpelijk. De binnenbakken stellen tenslotte toch al niet zo heel veel meer voor. Ze wilden al een 20x60 binnenbaan maken, maar dat was al niet te realiseren ivm ruimtegebrek. Dan is het dus niet zo gek dat het op een andere plek handiger zou zijn.
Wel lullig voor de mensen die hun paard daar en ook bij Frielink hebben staan... Die kunnen dan niet meer binnen rijden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:23

Ik was er afgelopen weekend nog, De accommodatie (binnenbakken, stallen, kantine) doet idd erg gedateerd aan, hoewel het ook wel iets nostalgisch uitstraalt. Maar ik kan me voorstellen dat je er als eigenaar/vereniging niet veel meer aan gaat versleutelen als onzeker is hoe lang je nog op de huidige locatie kunt blijven zitten.

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 16:27

ik zit bij de vereneging bij de bosrand maar ik heb daar nog niks over gehoord..
ik heb op de manege gehoort dat er juist nog een heel groot deel erbij kwam. ik vindt het ook vaag dat het weg moet want de gemeente heeft geld aan de bosrand gegeven voor een compleet nieuw bodem en dat moet dan in één keer richtng aadorp/vriezenveen?
wel raar..

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:32

Ik heb 4 jaar op de bosrand in pension gestaan en het is een fuctionele accomondatie. Mooi is wat anders maar ze hebben er wel een nieuwe topbodem in gelegd en afgelopen najaar zelfs een grand prix concour met anky enzo gehad.

De stallen bij de bosrand moeten er wel af, is echt mishandeling die stallen... Ze zijn maar 2,5 bij 3 ofzo Scheve mond

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 18:56

jeetje.. dit wis ik nog niet! lees het net pas!
zou mssn voor de vereniging nog niet zo slecht zijn om in een nieuwe acomodatie te beginnen,, moeten ze wel helemaal opnieuw beginne maar dan kunnen er misschien ook wel nieuwe leden komen.... nu is het weinig wat er staat!
zonde van de bodem maar dom als dit al langer bekend was!

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:22

er wordt ook een deel van de bosrand van de gravenruiters omdat ze wegmoeten gaan ze naar de bosrand heen.. en daarom krijgt de bosrand een nieuwe acomodatie..

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:26

Huh? Gaat dit nu echt gebeuren? of is dit nu weer een loos-alarm.. Ik heb er verder bij de bosrand en frielink nog niks over gehoord namelijk...

Ohja, Charell; De gravenruiters hebben nu niet meer zo veel met de bosrand aangezien ze hun eigen 'tent' hebben..

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:31

jah maar dat gaat er ook een keer eraf, ze moeten daar weg he..

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:10

Moeten die sportvelden dan ook weg??