Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
snoepie12 schreef:. De achtjarige jongen mocht eigenlijk ook niet met het paard op de openbare weg. Dat is pas toegelaten vanaf veertien jaar. (vjb[/i])
Rascha schreef:Nooit geweten dat er voor het buitenrijden een leeftijd is...
Jeetje ik reed als 8 jarige gewoon alleen buiten... (nu 36 jaar) En nooit iemand die mij op de leeftijd van 14 jaar attent heeft gemaakt...
Zou deze leeftijdgrens wel genoeg bekend zijn bij mensen?? Want ik ken toch echt veel kinderen die alleen naar buiten gaan met paardjes en pony's...
Ik hoop dat de jongen snel opknapt...
Beterschap in elk geval!!
Rascha schreef:Toch is het een beetje krom om er een leeftijd aan te binden, imo..
Een kind wat praktisch op paard geboren is (zoals ik bv) is vaak veel handiger met een paard/pony al op jonge leeftijd dan een volwassen persoon die bv pas voor de 5x op een paard zit...
Het lijkt mij dat de ervaring veel belangrijker is dan de leeftijd..
Maarja uit eigen ervaring weet ik dat het braafste en makkelijkste paard gevaarlijk kan worden door invloeden van buitenaf...
Citaat:Ruiters moeten volgens de wet minimum 14 jaar zijn om op de openbare weg te mogen rijden. Deze leeftijd wordt echter teruggebracht naar 12 jaar, op voorwaarde dat men vergezeld is van een ruiter van ten minste 21 jaar oud. Bestuurders van gespannen moeten daarentegen minstens 16 jaar oud zijn.
Idra schreef:Rascha schreef:Toch is het een beetje krom om er een leeftijd aan te binden, imo..
Een kind wat praktisch op paard geboren is (zoals ik bv) is vaak veel handiger met een paard/pony al op jonge leeftijd dan een volwassen persoon die bv pas voor de 5x op een paard zit...
Het lijkt mij dat de ervaring veel belangrijker is dan de leeftijd..
Maarja uit eigen ervaring weet ik dat het braafste en makkelijkste paard gevaarlijk kan worden door invloeden van buitenaf...
Ik denk dat die leeftijdsgrens vooraal gaat over het verkeersinzicht dat je pas ontwikkelt vanaf een bepaalde leeftijd, dus niet zozeer over je capciteiten als ruiter. Een 8-jarige heeft nog niet zo veel inzicht in het verkeer als een 14-jarige.
Sparky10 schreef:maar 8 jaar kom aan , zou het dood eng vinden als ouder zijnde dan mijn kind zo naar buiten te laten gaan of in de bak laten rijden er kan overal wat gebeuren ,