Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:Ja maar over de "wilde'" paarden in de natuurgebieden, die omkomen van de honger enz hoor je niets.
500 tot 600 dode dieren per jaar, maar staatsbosbeheer wordt niet aangepakt.
Wel Jan om de hoek die het toevallig even niet kan verzorgen omdat hij ziek is
Echwel schreef:Ja maar over de "wilde'" paarden in de natuurgebieden, die omkomen van de honger enz hoor je niets.
500 tot 600 dode dieren per jaar, maar staatsbosbeheer wordt niet aangepakt.
Wel Jan om de hoek die het toevallig even niet kan verzorgen omdat hij ziek is
Cayenne schreef:Ik ben onlangs met de dagelijkse training van Bonfire gestopt, omdat hij nu met 25 jaar echt te oud wordt. Maar hij was tot voor kort echt chagrijnig als ik hem niet van stal haalde voor onze gezamenlijke training. Hij had het echt nodig om zich lekker te voelen.
LindyH schreef:Cayenne schreef:Ik ben onlangs met de dagelijkse training van Bonfire gestopt, omdat hij nu met 25 jaar echt te oud wordt. Maar hij was tot voor kort echt chagrijnig als ik hem niet van stal haalde voor onze gezamenlijke training. Hij had het echt nodig om zich lekker te voelen.
Duh!
Dit zegt meer over hoe vervelend het voor paarden is om op stal te staan, dan over hun wil om te werken.
LindyH schreef:Cayenne schreef:Ik ben onlangs met de dagelijkse training van Bonfire gestopt, omdat hij nu met 25 jaar echt te oud wordt. Maar hij was tot voor kort echt chagrijnig als ik hem niet van stal haalde voor onze gezamenlijke training. Hij had het echt nodig om zich lekker te voelen.
Duh!
Dit zegt meer over hoe vervelend het voor paarden is om op stal te staan, dan over hun wil om te werken.
lientje89 schreef:de paarden van tegenwoordig kan je over het algemeen ook niet meer 24/7 op het land zetten,
dat zie ik bij ons op stal ook, szomers staan de merries met veulens of gewoon merries vaak op het land, maar na 2 uurtjes staan ze echt alweer te zeuren bij het hek dat ze naar binnen willen..
traan_beauty schreef:lientje89 schreef:de paarden van tegenwoordig kan je over het algemeen ook niet meer 24/7 op het land zetten,
dat zie ik bij ons op stal ook, szomers staan de merries met veulens of gewoon merries vaak op het land, maar na 2 uurtjes staan ze echt alweer te zeuren bij het hek dat ze naar binnen willen..
Dat ligt er volgens mij alleen maar aan omdat er op het land niet veel eten meer te vinden is rond deze tijd en ze daarom naar binnen willen, want daar worden ze gevoerd..
Als je een paard niet zal voeren op stal zou hij er ook minder graag in willen.