Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Kinderen tot 7 jaar: Voor één en hetzelfde kind kan, tot het kind 7 jaar is, elk jaar vier keer en bij serieproducties acht keer een ontheffing worden verleend. Kinderen moeten zowel voor, tijdens als na de voorstelling door een deskundige worden begeleid. Per dag mag maximaal vier uur worden gewerkt tussen 08.00 uur en 19.00 uur.
Voor kinderen tussen 7 en 13 jaar kan de Arbeidsinspectie een ontheffing verlenen voor maximaal 12 optredens per jaar. Een kind mag hooguit 3 keer in één week aan een uitvoering meewerken. Zowel voor, tijdens en na de uitvoering moeten de kinderen door een deskundige worden begeleid. Er mag tussen 08.00 uur en 23.00 uur maximaal 4 uur gewerkt worden.
Alleen wanneer het gaat om serieproducties kan een ontheffing voor 24 optredens per jaar worden verleend. Het kind mag dan niet meer dan 7 uur per dag en 12 uur per week werken. Het kind mag tot uiterlijk 23.00 uur optreden en moet daarna minimaal 14 uur rust hebben.
Voor kinderen ouder dan 13 jaar zijn de regels wat soepeler.
Uitgebreide informatie over deze wet is te vinden op de website van de arbeidsinspectie, te bereiken via http://www.arbeidsinspectie.nl.
Cayenne schreef:http://www.agd.nl/1044964/Nieuws/Artike ... -op-tv.htm
agd.nl
Marianne Thieme (Partij voor de Dieren) wil dat er richtlijnen komen om te voorkomen dat dieren te pas en te onpas opdraven in televisieprogramma's.
Het Kamerlid wees er vandaag voor BNR Nieuwsradio op dat ze wil onderzoeken of het wel is toegestaan dieren zo te exploiteren. Net als kinderen zouden dieren in dit geval moeten worden beschermd, vindt ze. Het zou volgens haar een taak van de overheid kunnen zijn om hier vooral bij de publieke omroepen paal en perk aan te stellen.
Thieme vindt dat bijvoorbeeld in het programma van Paul de Leeuw veel gebruik wordt gemaakt van dieren. "Dieren ervaren heel veel stress, worden op een verkeerde manier gehanteerd en worden vaak ook belachelijk gemaakt.''
Roos_s schreef:hopen bij de volgende verkiezingen dat die partij weer helemaal geschrapt wordt!!! pfff zie dr echt voor aan dat ze paardrijden gaat verbieden, wat dat is toch ooo zo zielig als die stress en in het wild worden te ook niet bereden, ze zijn slecht voor milieu.. blabla domme muts
paddy01 schreef:jullie overdrijven wel vind ik hoor, ik ben blij dat er een marianne thieme is met haar partij, wordt er tenminste ook nog eens naar dieren gekeken, in dit land want respect voor dieren wordt steeds minder in nederland. Ik vind de acties van marianne meer inhoude dan dat de zogenaamde paardenliefhebbers op excursie gaan naar een paardenslachterij van zo'n aardige man(stond pa seen heel artikel op bokt) kijk dat snap IK nou niet alls Paarden EN dierenliefhebber!!