Kristof Cleeren is plotseling alle paarden kwijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Kristof Cleeren is plotseling alle paarden kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 09:00

http://www.galop.be/newsarticle.php?id=4451
galop.be

Conan, Silvana, Wonderful en Bjussicat zullen in de toekomst uitgebracht worden door Jos Lansink en niet langer door Belgisch kampioen Kristof Cleeren. Daar besliste eigenaar Alain Cloet van Sea Coast over..
Het sprookje van Kristof Cleeren is uit. De Belgische kampioen beleefde vorig jaar zijn beste seizoen ooit. Hij sprong van het ene succes naar het andere en belandde in de top twintig van de wereld. Dat dankte hij aan de paarden van Sea Coast. Die samenwerking met eigenaar Alain Cloet heeft niet langer dan anderhalf stand gehouden. Gisteren maakte Cleeren zich nog klaar om naar de internationale jumping van Zürich te vertrekken tot een vrachtwagen Conan, Silvana, Wonderful en Bjussicat kwam opladen om ze vervolgens onder te brengen bij hun nieuwe ruiter Jos Lansink.

‘Dit kwam als een complete verrassing’, was de eerste reactie van Cleeren : ‘ik viel uit de lucht, maar zo gaat dat nu eenmaal in ons wereldje. Dit is een sportieve opdoffer, ik kan terug jonge paarden gaan rijden, maar wie weet krijg ik morgen weer een nieuwe topper aangeboden’? ‘Dergelijke paarden zijn altijd welkom’, was de eerste reactie van Jos Lansink : ‘het wordt niet makkelijk om beter te presteren dan Cleeren, al is het nog veel te voorbarig om mij daar nu al over uit te spreken, ze staan nog maar net bij mij op stal.'

Girlgamer

Re: Kristof Cleeren is plotseling alle paarden kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:48

Daar sta je dan idd zonder paarden. Maar hij heeft het wel laten zien afgelopen jaar dus hij zal vast wel weer paarden aangeboden krijgen. Vraag me wel af waarom.

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:56

lullig hoor

Cowgirlloesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:58

nouw, dat vind ik niet erg netjes! erg gemeen! het kan wel zo zijn dat dat zo gaat in dat wereldje, maar je gaat toch niet op die manier met elkaar om?!!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:16

Jos Lansink wist er dus al wel van. Niet zo netjes van hem.

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:34

Beetje lullig inderdaad. De waarom is neem ik aan dat paarden die bewezen presteren makkelijker zijn onder te brengen bij een topruiter naar keuze dan jonge paarden die nog aan het begin van hun carrière staan...
Verder vind ik het aan de eigenaar om het slechte nieuws te brengen, niet aan de nieuwe ruiter. Dat die eerste dat dan vervolgens nalaat is een beetje jammer.

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:50

Dit zat er al langer aan te komen. Het is al een hele prestatie dat de paarden anderhalf jaar bij Kristof zijn gebleven. Alain Cloet staat erom bekend nogal 'wispelturig' te zijn op dit gebied. Hij heeft al vaker paarden opeens van ruiter verwisseld.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:57

Eigenaar denkt zeker dat zijn paarden eerder bij Jos geselecteerd worden voor de OS dan bij Kristof. Wil je vertrekken op concours worden de paarden onder je neus weggehaald. Straks wil niemand nog zijn paarden rijden omdat ze niet het risico willen lopen ze van de ene op de andere dag kwijt te raken.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 13:01

Dat doe je toch niet? Enig overleg lijkt me wel gepast... Tjemig Scheve mond
Hij presteert toch heel goed? Waarom moetne ze dan ineens bij hem weg en waarom ook nog alle vier?
Hopelijk krijgt Cleeren gauw weer een paar nieuwe leuke paarden waarover wél goed overleg plaatsvind.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 13:23

Keiharde wereld, bovendien mag je niet te snel oordelen, dit is wat wij van de buitenkant zien. Er kan veel meer spelen...In dit geval zijn er 3 waarheden: die van Kristof, die van Cloet en de echte waarheid.

Bovendien moet Cloet natuurlijk ook doen wat het beste is voor hem en zijn paarden, en als hij denkt met Lansink nog meer succes te boeken...Laten we eerlijk zijn, Lansink is en blijft een ruiter met een geweldige rijstijl...!! Hij is iemand die allang heeft bewezen wat hij kan in de paardensport...!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 15:26

Waar haal jij uit dat Jos dat wist janderegelaa?

Het is een triest geval, zonde voor Cleeren, rot van Cloet en succes Jos.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 15:33

Charles schreef:

Hoe ik dat weet? Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat Cloet uit het niets 4 paarden oplaadt, wegrijdt en vervolgens Lansink opbelt om te vragen of hij 4 paarden kan hebben. Daar hebben ze vantevoren overleg over gehad. En dan denk ik dat je een collega naait.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 15:36

Tuurlijk, op die manier, weet Jos dat de paarden komen, maar denk je dat hij er wat mee opschiet als hij de paarden weigert? Ik denk het niet. Bovendien is het puur zakelijk, dat gaat wel eens ten kosten van een ander.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 15:52

Misschien was Jos overtuigd dat dit al bekend was....

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 16:00

Inderdaad voor vier paarden heb je niet zomaar even plaats, of je moet het wel heel erg slecht doen.
In ieder geval wel sneu voor Kristof en weer een kans voor Jos.
Zo is het leven. Maat klote is het wel voor beide partijen en die eigenaar die zal de gevoelens van de mens een zorg zijn.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 16:14

janderegelaa schreef:
Charles schreef:

Hoe ik dat weet? Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat Cloet uit het niets 4 paarden oplaadt, wegrijdt en vervolgens Lansink opbelt om te vragen of hij 4 paarden kan hebben. Daar hebben ze vantevoren overleg over gehad. En dan denk ik dat je een collega naait.

Ach ja, als je de keuze hebt tussen jezelf naaien of een collega is de keuze snel gemaakt. En we weten allemaal dat Jos ook niet zo heel lang geleden een stapje terug moest doen op de ladder, dus dat hij deze kans met beide handen aangrijpt lijkt me duidelijk...

Als iemand een advocaat nodig heeft, er eentje benaderd en hem laat beginnen emt de zaak, maar later besluit een ander te willen hebben (ik noem maar wat), moet die advocaat het dan afslaan omdat hij anders een collega naait?

We hebben het hier over iets wat voor Jos brood op de plank brengt, hij zou knettergek zijn het niet te doen!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:39

Jos heeft enkele jaren geleden ook even niet veel talent in huis gehad. Nu draaien de zaken weer volop...
Niets anders dan paardensport, dat gaat nu zo eenmaal.
En Kristof wist zelf wel dat dit kon gebeuren, maar dat het zò moet gebeuren is een andere zaak...

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:20

janderegelaa schreef:
Charles schreef:

Hoe gaat het gezegde ook al weer... "De een zijn z'n dood is een ander zijn brood"

Cloet had dan om het netjes te doen wel eerst Cleeeren in mogen lichten maar dat is natuurlijk niet aan Jos om het daar over te hebben.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:21

Toch is er vast wat gebeurd...als alles van alle kanten goed zat dan gebeurde dit niet.

Zou Kristof echt zo laconiek hebben gereageerd?

utina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:45

ik denk dat de eigenaar een goeie reden heeft om de paarden te moeten weg halen.

epidaure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:08

Op bepaalde sites staat dat Cloet vond dat de paarden teveel op wedstrijd uitgebracht werden. Hij vond de paarden de laatste tijd vermoeid ogen en wat minder presteren. Hij denkt dat bij Lansink zijn paarden meer tot hun recht komen, minder wedstrijden moeten lopen en dus beter gaan presteren.

Nja, dit is enkel wat ik gelezen heb, wat er van waar is weet ik niet...

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:56

Ik haal ook weleens een paard bij een ruiter/amazone weg omdat ik denk dat het bij een andere ruiter/amazone beter uit de verf zal komen. Maar ik heb nog nooit eerst de nieuwe ingelicht voor ik met de huidige rond de tafel ga zitten en overleg over wat mijn idee is.
Het gaat in dit geval inderdaad om een zeer wispelturige eigenaar. Als er problemen zijn kun je ze beter oplossen of in elk geval proberen op te lossen en niet de boel te laten koken om vervolgens de bom te laten barsten.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:40

Ik vind het een a-sociale actie van de eigenaar ook al heeft hij het recht om zijn paarden ergens anders te plaatsen.
Ik vraag me af of er niet een contract is gemaakt voordat Cloet die paarden is gaan rijden ?
Een trainer heeft nl ook rechten ,toch ? afijn ik heb er geen verstand van maar vindt het iig niet erg proffesioneel

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:42

Ilse_gipsy schreef:
Op bepaalde sites staat dat Cloet vond dat de paarden teveel op wedstrijd uitgebracht werden. Hij vond de paarden de laatste tijd vermoeid ogen en wat minder presteren. Hij denkt dat bij Lansink zijn paarden meer tot hun recht komen, minder wedstrijden moeten lopen en dus beter gaan presteren.

Dat is ook wat deze morgen in Het Nieuwsblad stond als reden.
Sneu voor Kristof, dat hij niet op voorhand verwittigd werd. Zal vermoedelijk niet de enige reden van de verhuis zijn?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:17

Zoals het hier staat idd absoluut niet netjes van de eigenaar. Maar fijn dat Jos er zoveel goede paarden bij krijgt Lachen