Belasting betalen voor alle buitenpoepende dieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Belasting betalen voor alle buitenpoepende dieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 11:36

http://www.brabantsdagblad.nl/hondenbel ... lasten.ece
brabantsdagblad.nl

"Als je een huisdier hebt, houd je hem maar lekker in huis en niet in mijn tuin! Ik raap de stront tegenwoordig op en stop die bij de buurman, van wie de kat is, door de brievenbus naar binnen..." De ergernis van belastingbetalende hondenbezitters ten opzichte van mensen met andere overlastgevende dieren - duiven die 's zomers de was vol flatsen, paardenmoppen op de openbare weg - spat van de ruim honderd reacties die de oproep 'Schijt aan de dogtax' op de internetsite van het Brabants Dagblad opleverde.
Een oneerlijk onder'schijt', zoals Erica van Dalen het omschrijft. Jet: " Wat dacht u van de paardenvijgen als je in de buurt van een manege woont? Je wilt niet weten hoeveel paardenshit er ligt op de voet- en fietspaden. Wanneer wordt daar iets aan gedaan?"

"Ik ben laatst nog op de bon geslingerd voor het poepen van mijn chihuahua. Door de bereden politie. Na de transactie lieten hun paarden een berg stront achter van ongeveer zeshonderd keer de hoeveelheid van mijn hondje", zegt Ron Padding. "Op mijn vraag of zij óók geen schepje bij zich hadden, moesten ze hard lachen." Van Jeffrey Wijnans mag de hondenbelasting worden afgeschaft: "Menig hondenbezitter ziet het als excuus om de uitwerpselen te laten liggen."

Of, zoals Hermens het kort maar krachtig omschrijft: "Hondenbelasting betaal je voor de hond, niet voor de stront." Morena: "Ik betaal hondenbelasting en nee, ik ruim de poep niet op. Daar is een veld voor waar honden terecht kunnen. Hij zal aan de dunne zijn, wat dan?" Guido uit Vlijmen: "Wij hebben altijd zakjes bij ons en ruimen het netjes op, zoals het hoort. Maar waarom moet ik dan nog voor mijn hond betalen?"

Volgens de heffende gemeenten om de controles mogelijk te maken en bij te dragen aan de financiering van anti-poepvoorzieningen. "Maar dan moeten de honden-wc's wel beter onderhouden worden", stelt Jolanda. "Dat is in Hintham erg slecht. Geen wonder dat de mensen hun hond ergens anders uitlaten."

Toch zijn er ook hondeneigenaren die begrip tonen voor andermans ergenis. Astrid: "Ik als hondenbezitter vind het schandalig en genant om te zien hoeveel poep er overal ligt." Erna: " Ik vind dat de baasjes moeten leren de hond in het hondentoilet te laten poepen. Net als die van ons."

Een kwestie van 'opvoeden en fatsoen' omschrijft Bakkermans het opruimen van de uitwerpselen. En wie niet horen wil, moet maar voelen. In de portemonnee, stelt Jopie Snip. " Duizend euro om te beginnen, 1.500 bij de tweede overtreding en dan steeds weer vijfhonderd erbij. Eens kijken hoe lang ze het volhouden."

welshje68

Re: Belasting betalen voor alle buitenpoepende dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:39

waarom is er eigenlijk geen kattenbelasting die schijten echt overal. Ik betaal hondenbelasting maar wie ruimt de kattenstront op???? ik heb geen kat maar wel de last.. Dus ik ben voor huisdierenbelasting hond/kat paard maakt niet uit alles wat buiten kan schijten moet dokken.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:44

hahahaha, kan hier alleen maar om lachen Haha!
Waar mensen zich druk om maken. Wie gaat dan de belasting betalen voor alle vogels (denk vooral aan die vieze meeuwen) die alles onder schijten?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:46

Het chihuahua/bereden politie verhaal klinkt me toch net iets té sterk in de oren.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:47

Dit is volgens mij altijd iets waarbij de goede onder de slechte lijden.

Wij hebben een kat, maar die komt niet buiten, moet ik dan extra belasting gaan betalen? En wat als je een paard hebt maar je rijdt nooit buiten, of hij mest nooit buiten?

Ben wel van mening dat het zo netjes zou zijn als je paard voor iemands deur mest het weg veegt, alleen een bezem mee nemen op buitenrit is nogal lastig.. En wat te doen tegen alle vogels die alles onder kakken? Of muizen?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:49

Ik ben het wel met Astrid en Erna van het stukje tekst eens. Onze honden poepen ook alleen maar op die stukken of ze springen tussen de stuiken.
Mocht het ooit toch eens voorkomen dat ze op de stoep hebben gepoept ( wat nog nooit is gebeurd) dan pak ik een stok ofzo en veeg ik het wel aan de kant.
Vind het ook niet echt eerlijk hoor die hondenbelasting.
Maar ja andere hondenbezitters die de kak laten liggen en de hond niet de struikjes laten poepen, hebben het verpest voor de mensen en honden die wel op een nette plek poepen.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:51

Serieus, onze hele voortuin ligt bezaaid met kattenstront, dat is echt niet overdreven! Echt gewoon alleen maar schijt. Dan vertik ik het ook echt om de drollen van mijn hond op te ruimen. Die poept overigens altijd netjes vlak naast de slootkant, niet in andermans tuinen. Poept ie op de openbare weg dan zal ik het wel opruimen.
Maar je kunt idd nooit niet controleren wie z'n kat buitenloopt en wie er buitenrijdt met zijn paard.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:52

welshje68 schreef:
waarom is er eigenlijk geen kattenbelasting die schijten echt overal. Ik betaal hondenbelasting maar wie ruimt de kattenstront op???? ik heb geen kat maar wel de last.. Dus ik ben voor huisdierenbelasting hond/kat paard maakt niet uit alles wat buiten kan schijten moet dokken.

Hehehehe Haha! In de buurt bij ons is een rivier waar regelmatig stront van mensen ligt. Moeten wij ook daarvoor gaan betalen?

Jeetje waarom maken mensen zich overal zo druk om? Ik vind het toch wel een beetje hypocriet als ik bedenk hoeveel er wel geen mensen met dieren zijn. Steeds zeuren over paarden, honden etc terwijl ze zelf 3,4 katten hebben die de hele dag het huis uit zijn. Ja hoor Nederland speelt mooi mee, steeds blijven zeuren over dat er zoveel regels zijn en nou willen ze er weer een belasting erbij. Hypocriet tot op het bot.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:55

Tja kan alleen maar zeggen dat ik het ermee eens ben. Liever dat de hondebelasting afgeschaft wordt en dat er dan maar een bekeuring komt voor mensen die het wel laten liggen op plekken waar het niet mag. Kan me voorstellen als ze het in de struik deponeren dat weinig mensen er last van hebben (nou ja kinderen spelen natuurlijk wel weer in de struiken...) Katten vind ik idd ook minder, maar ja aan de andere kant heb ik het geluk dat ik tijdens een buitenrit makkelijk kan op en afstappen en dat wanneer hij op stoep/weg poept ik het met de schoen even opzij duw richting goot. pffff moeilijk om echt met DE oplossing te komen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:56

er moet idd ook belasting komen voor andere (huis)dierbezitters...

hoeveel katten lopen er dag en nacht wel niet buiten... lekker te schijten in andermans (lees de tuin van de buren) tuin...

mevr/dhr. katteneigenaar heeft nergens last van en hoeft alleen maar eten en drinken te geven want kat lief loopt de hele dag buiten...

(is ook zo leuk in de stront grijpen als je de bloembollen aan het planten bent Boos! )

maar ook de paarden mogen van mij belasting betalen... die kunnen dr ook wat van!! (ja die van mij ook, en als ze poept op de stoep en het is vlakbij huis dan loop ik na de rit terug en ruim ik het op, is wel zo netjes voor de voetgangers...)

dus JA kom maar met die belasting...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:58

Maar om maar even een knuppel in het hoenderhok (paardenstal) te gooien: wat doe jij met je paard op de stoep? Daar mogen paarden toch niet komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 11:59

Maar ligt er door een belastingmaatregel minder stront?
Denk van niet...de gemeente gaat niet jouw tuin eerst strontvrij maken voordat je in de tuin bezig wilt zijn en gaat ook echt geen paardenstront van de weg halen Lachen
Dus schaf gewoon alle belasting, dus ook de hondenbelasting, maar af...want het helpt toch niet

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:02

honden van schoonfamilie komen nooit op openbare weg wonen op een boederij met groot stuk land eromheen....moet je eens weten wat die aan hondebelasting moeten betalen. Ik vind of iedereen met een mogelijk buitenschijtend dier betalen dus ook de katteneigenaren wiens kat nooit buitenkomt......of niemand laten betalen....

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:06

ik vind het zowiezo onzin dat er maar overal belasting voor gevraagd wordt... heb zelf 2 honden en laat ze alleen maar uit op de daarvoor bedoelde plekken, kat komt niet buiten, dus als ik daarvoor belasting zou moeten betalen zou ik haar waarschijnlijk niet aan gaan geven bij de gemeente... Clown
en om paarden belasting te moeten betalen?? ROFL Huilen van het lachen
mooi bedacht, maar het komt er toch niet doorheen Haha!
van mij mogen al die belastingen gewoon lekker weg of wegblijven Lachen
het helpt toch niet en de gemeente gaat er echt niet meer van opruimen of langs elk huis om te vragen of er nog een dier in hun tuin heeft gesch*ten.... Clown het leven zelf kost al genoeg geld *LOL*

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:10

vind de hondenbelasting ook een beetje krom, is volgens mij voor de gemeente een mooie melkkoe (of hond dan). Je betaald en er wordt niets mee gedaan.
Bij mijn moeder is een grasstrook voor het huis die helemaal volgepoept is, ze heeft laatst met prikkerjes en lintjes alle hopen gemarkeerd en het waren er meer dan 30! op een stukje van 10 meter breed en ongeveer 4 meter diep. Ook staat er een prullebak om alles in weg te gooien.
Ze heeft zelf jarenlang honden gehad en alles opgeruimt en dan krijg je dit voor je nieuwe huis.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:12

Maanling schreef:
Maar om maar even een knuppel in het hoenderhok (paardenstal) te gooien: wat doe jij met je paard op de stoep? Daar mogen paarden toch niet komen?

nou het is kiezen of een ienieminie stukje over de stoep.. of een groter stuk over een 80 km weg...
ik weet wel wat ik kies!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:15

welshje68 schreef:

waar slaat dat nou op, honden moet je buiten laten poepen.
kat kan het binnen doen op de bak, mijn kat poept alleen binnen of in onze eigen tuin en dat ruim ik gewoon weer braaf op.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:16

sexy_back schreef:
er moet idd ook belasting komen voor andere (huis)dierbezitters...

maar ook de paarden mogen van mij belasting betalen... die kunnen dr ook wat van!! (ja die van mij ook, en als ze poept op de stoep en het is vlakbij huis dan loop ik na de rit terug en ruim ik het op, is wel zo netjes voor de voetgangers...)

dus JA kom maar met die belasting...

Lekker zou dat zijn!
Ik ga echt niet betalen voor mijn pony!
Die heeft nog nooit en te never op straat gepoept Vork

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:17

dan ben je een uitzondering ik gok 80% van de katten bezitters gooit katlief lekker buiten en als ie poept in andermans tuin zitten ze niet mee...

en ik zal ook heel eerlijk zijn in hoe ik reageer als ik een kat op "heterdaad"betrap... die jaag ik dus voor eens en altijd weg... ophoepelen uit mn tuin!!

@mariekie: nou dan deel je toch boete's uit... jij je zin.. je kunt moeilijk zeggen die pony wel, die niet, oh en die is een twijfel geval..

edit: vergeet @ te plaatsen...
Laatst bijgewerkt door Anoli op 18-01-08 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:19

Nu ruim ik de stront van mijn paard nog op als ze (toevallig) een keer op de weg poept, als ik belasting moet gaan betalen laat ik het lekker liggen. Ik betaal er immers voor.

Onze honden poepen netjes in de berm en gezien de hele nieuwbouwwijk hun honden bij ons in de straat uit laat ga ik het hoopje van onze hond niet opruimen. Tja, ik ben af en toe moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:20

tita schreef:
welshje68 schreef:

kat kan het binnen doen op de bak, mijn kat poept alleen binnen of in onze eigen tuin en dat ruim ik gewoon weer braaf op.

Een hond kun je ook in je eigen tuin of balkon leren poepen en dat daarna weggooien Ja

Onze jack russels poepte toen wij nog niet hier woonden ook gewoon in de tuin.
Dus toen we in het dorp woonde.
En dat ruimde we elke dag op.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:21

word dan een nog duurder grapje voor ons we hebben 2 honden en beatlen al 82,56 aan hondenbelasting en er zijn hier geen honden toilleten aanwezig ,
we hebben 2 katten goh hoeveel moet dat dan gaan kosten en dan nog een paard word een duur grapje zo .

en wat dande vogels ? eenden ? wilde katten? zwijnen ? ganzen ? zwanen ? konijnen? ratten? muizen ? enzenz ....

mijn zus betaald nik ze woon op de boerderij en heeft zoeits van dat is eigen terrein !

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:21

tita schreef:
welshje68 schreef:

ja idd, en daar maken ze geen uitzonderingen op hoor... de regering ruikt gewoon geld en wil het pakken, of je kat nu netjes op de bak gaat of niet (Of binnen blijft!) net zoals met honden die op een erf wonen en er nooit afkomen....
face it mensen, er wordt geen honden belasting betaald om hun uitwerpselen op te ruimen...
nederland wordt gewoon uitgemolken en deze keer is hun excuus is poep.... en zometeen komen ze voor belasting aanslagen voor honden met lange haren, want die verharen toch zo?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:22

wij betalen een gods vermogen voor 2 honden welke in onze eigen tuin hun behoeften doen
er is hier 1 honden uit laat plek in een woonwijk verderop
welke vrij slecht word bijgehouden

paarden horen NIET op de stoep , daar mogen ze niet komen

paarden ontlasting is ook snel weg na een regen bui
(honden stront doet daar heel veel langer over..)

als er al katten belasting geheven zou gaan worden
denk je dat dat gebruikt zal gaan worden om
"de tuin van de buurman " van katten shit te gaan ontdoen ??
dacht het niet

onze katten doen het gelukkig op de bak
ook zomers als ze buiten komen (te merken aan de hoeveelheid in de bak)
huidige tuin kan niet hermetisch wordenn afgesloten
de nieuwe tuin wel dus dan komen ze ook niet bij een ander meer in die tuin

en wat dacht je van paarden belasting ??
als dat dan gebruikt zou worden voor het aanleggen van ruiterpaden (meen me te herrinneren dat ze ook geld krijgen voor het onderhoud van deze paden ..die paar paden die hier liggen zijn te gevaarlijk om op te rijden of worden volgestort met puin afval)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:23

runningkawa schreef:
Een hond kun je ook in je eigen tuin of balkon leren poepen en dat daarna weggooien Ja

Onze jack russels poepte toen wij nog niet hier woonden ook gewoon in de tuin.
Dus toen we in het dorp woonde.
En dat ruimde we elke dag op.

ik ken een pappilon hondje die het op een kattenbak doet, die mensen betalen ook geen belasting, en ik geef ze groot gelijk *LOL*