Girlgamer schreef:Wat een rot ervaring. Hoop dat de pony en de man het goed maken.
Maar mensen: controleer je omheining en zorg dat deze 100% in orde is zeg! Daarmee wil ik niet zeggen dat dit soort incidenten nooit meer voorkomen, maar hopelijk verminderen ze wel.
Inderdaad!
Ik hoor het de laatste tijd ook vaker, maarja, ik lees het dan ook alleen maar op bokt, dus waarschijnlijk hoor je het inderdaad gewoon meer.
Maar, dat wil niet zeggen dat ik niet vind dat er VEEL paarden uitbreken.
In het weiland hiernaast is de omheining ook bagger EN op de meeste plaatsen alleen prikkeldraad. Ik vind het helemaal niks! (andere pony in de buurt heeft een groot litteken overgehouden aan prikkeldraad en staat er nog tussen...)
Bij ons werd het weiland, voordat wij toe waren aan het opknappen van buiten, ook gebruikt door de man die het voor zijn haflingers gebruikte. Toen hij zijn merries hier had staan en zijn veulens op 200 meter afstand (waar hij woont), zijn de merries ook uitgebroken.
De 'afrastering' (als het dat woord nog waard was) was echt bagger. En van alles door elkaar: prikkeldraad, schriklint, schrikkoord, ijzerdraad, stroutouwtjes en lage paaltjes die bij het losbraken gewoon uit elkaar donderden! En genoeg die al los hingen tussen het draad...
Gelukkig het het toen goed gegaan, maar als ik soms zie wat de paarden tegen moet houden...