Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
draumpje schreef:en vraagt zij de minister of die het een goed idee vindt om basisnormen op te stellen voor particuliere houders van paarden en pony’s. alleen van dit zinnetje krijg ik een beetje jeuk
allemaal leuk en aardig, maar ik mag toch hopen dat ze hier wel hel goed over na laten denken door mensen die er verstand van hebben voordat we dalijk weer een stel onzin regels erbij krijgen
momo_lover schreef:ik denk dat ze eerder bedoelen dat het in een wet is vastgelegd dat een paard een mogelijkheid tot schuilen heeft, een gevulde waterpak/drinkbak, Goede omheining. dingen die je goed kan neerzetten in een wet of regelgeving.
draumpje schreef:en vraagt zij de minister of die het een goed idee vindt om basisnormen op te stellen voor particuliere houders van paarden en pony’s. alleen van dit zinnetje krijg ik een beetje jeuk
allemaal leuk en aardig, maar ik mag toch hopen dat ze hier wel hel goed over na laten denken door mensen die er verstand van hebben voordat we dalijk weer een stel onzin regels erbij krijgen
ikenindi schreef:draumpje schreef:en vraagt zij de minister of die het een goed idee vindt om basisnormen op te stellen voor particuliere houders van paarden en pony’s. alleen van dit zinnetje krijg ik een beetje jeuk
ja, maar niemand is er overeens wat nu het beste is. de een vind in de blubber zielig, ik vind op stal zielig. en dat is maar een simpele tegenstelling. er zijn zoveel tegenstellingen tussen mensen met paarden...
IrisLove schreef:Een voorbeeld van nadelige gevolgen van het maken van (te veel) regels: Paarden met veel behang zijn gevoelig voor schurftmijt. Er zijn goede middelen om dit mee te behandelen, maar deze mogen NIET meer worden toegepast op paarden. Jammer dan, laat ze maar verrotten van de jeuk... (gelukkig zijn er veel dierenartsen die het belang van het dier boven de regels stellen!!).
_Sigrid_ schreef:Goed dat hier in de politiek ook aandacht voor is! Alleen op deze manier kunnen dit soort verwaarlozingen voorkomen worden. Ik ben voor een lik-op-stuk beleid. Eén keer een waarschuwing en als de situatie niet verbeterd is in korte tijd...inbeslagname en houdverbod voor de eigenaars.
Citaat:Straks moeten er allerlei stallen opnieuw gebouwd worden omdat ze geen "elektrische drinkbak" hebben
nickyu schreef:geloof dat men in portugal ook niet zo nauw letten op het welzijn van de paarden ..
zolang die pony aan die ketting en die paarden in de achtertuin aan hun beweging komen kan ik me ergere zaken voorstellen
laten we het houden aan de normale verzorging
en voldoende drinken en eten als minimale eis
dadelijk gaan ze nog eisen dat de smid iedere 6 weken langs moet komen (terwijl voor menig paard dat echt niet nodig is voor andere weer wel) en dat ieder paard op de wei moet
(wat voor heel veel paarden erg fijn is voor andere is het funest)
stal van 4x4,5 werd laatst geopperd , leuk voor de gemiddelde net groot genoeg om zich in vast te draaien
dat je een shire niet in een stal van 2x2 zet lijkt me wiedes
nee laten we het houden op water en vooral voldoende eten
daar schoort het imo vaak genoeg aan ..