Per 1 April nieuwe FNRS dressuurproeven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Per 1 April nieuwe FNRS dressuurproeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 15:03

http://www.fnrs.nl/nieuws.php?id=135
fnrs.nl

Per 1 april 2008 worden op de FNRS ruitersportcentra nieuwe FNRS dressuurproeven verreden.

De FNRS ruiteropleidingen zijn speciaal bedoeld voor ruiters zonder eigen paard, die op een verantwoorde en plezierige wijze willen leren paardrijden. Door de opbouwende structuur van de dressuurproeven worden deze ruiters voorbereidt om door te groeien in de paardensport. In 2005 zijn de F13 t/m F20 als proefjaar toegevoegd aan de bestaande F-proeven. Alle proeven zijn nu verbeterd, sluiten beter en logischer op elkaar aan, zodat de proef een duidelijke test is ter beoordeling van het juiste rij-niveau van de ruiter ten aanzien van met name de hulpen, houding en zit van de ruiter.

Daarnaast is er nog meer aansluiting verkregen met de gewijzigde KNHS dressuurproeven. Zo is tevens een goede aansluiting gecreëerd voor de manegeruiter die na de F- proeven wil doorstromen in de wedstrijdsport met behulp van de FNRS Manegestartkaart of gaat overstappen naar een eigen paard of pony. In het volgende nummer wordt uitgelegd wat de belangrijkste wijzigingen zijn van de proeven.

ktink

Re: Per 1 April nieuwe FNRS dressuurproeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:26

Ik ben benieuwd hoe de proeven zijn *LOL*...
Op zich had ik ook niets te klagen over de andere proeven maargoed Tong uitsteken..

Anlovevienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:46

Ik vond de andere proeven ook goed maar wil wel weer eens wat nieuws proberen.

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:50

ik ben beniewd hoe ze eruit komen te zien en wat er dan is verandert Haha!
ik zelf doe nu de F8 en 3 feb. is bij ons op de manege weer een FNRS wedstrijd en dan doe ik
F8 1e keer Haha!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:08

Ik ben dan ook wel heel erg nieuwsgierig naar die nieuwe proeven! Wordt het niveau juist moeilijker of makkelijker, wat willen ze anders hebben enzo?
Ik rij op 1 april waarschijnlijk F11 en vraag me dan toch af hoe die overgang gaat Haha!
Ik ben het er wel mee eens dat er veranderingen in niveau wenselijk waren. de F5 leek wel moeilijker dan de F6 en tussen de F6 en F7 zat amper verschil terwijl tussen de F8 en F12 het niveau met sprongen vooruit schiet!
Maar ik ben benieuwd! Heb op 6 april ook weer edstrijd dus ben benieuwd of we dan al met die nieuwe proeven moeten werken Haha!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:57

Ben benieuwd naar hoe het worden zal. En/of er veel veranderingen zullen zijn. Heb tot nu toe nog geen moeite gehad met een niet goede aansluiting of dergelijke.

Wel heb ik gemerkt dat de F5 moeilijker is dan de F6 Gestoord Nagelbijten / Gniffelen

Nataschaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:03

Ik ga as zondag starten in de F10, en ook ik heb nooit echt een probleem ondervonden, natuurlijk merkte ik dat het lastiger werd, maar dat is niet echt verbazingwekkend. Tong uitsteken
Het doorzitten was wel een overstap, dit vraagt toch wat meer conditie, maar ik vind het wel prettiger rijden.

Ik vraag me alleen af wat FNRS Manegestartkaarten zijn? Zijn die nieuw of was dat al? Kun je dit op elke FNRS manege aanvragen ?

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:53

Een fnrs manegestartkaar was er al. Dat is een startkaart die je kan gebruiken om bij de knhs te mogen starten. Als je F8 hebt gereden mag je in de B KNHS beginnen met een manege paard (mits de eigenaar het goed vind natuurlijk Knipoog ) en als je F 12 hebt uitgereden mag je in de L1 instromen. Volgens mij mag je dan t/m de L2 uitrijden? Dat weet ik eigenlijk niet exact.

Maar ik ben ook wel benieuwd naar de proeven, is dit voor de F1 tm F20? Is wel een beetje raar eigenlijk, dan kan iedereen z'n boeken alweer weggooien!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:19

Ben benieuwd wanneer wij als juryleden de nieuwe proeven te zien krijgen.

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:34

Germatje schreef:
Een fnrs manegestartkaar was er al. Dat is een startkaart die je kan gebruiken om bij de knhs te mogen starten. Als je F8 hebt gereden mag je in de B KNHS beginnen met een manege paard (mits de eigenaar het goed vind natuurlijk Knipoog ) en als je F 12 hebt uitgereden mag je in de L1 instromen. Volgens mij mag je dan t/m de L2 uitrijden? Dat weet ik eigenlijk niet exact.

Maar ik ben ook wel benieuwd naar de proeven, is dit voor de F1 tm F20? Is wel een beetje raar eigenlijk, dan kan iedereen z'n boeken alweer weggooien!

Maar hoe zit het dan precies met het instromen in de L1? Als jij als ruiter de F12 uit hebt gereden en dus L1 zou mogen starten, mag je dat met elk willekeurig paard? Of mag dat alleen met het paard waarmee je de F12 hebt gereden? Krijg hier nog wel eens vragen over in de manegelessen die ik geef, dus was eigenlijk wel benieuwd!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:47

Voor zover ik begrepen heb mag dat met iedere paard (het is een manegestartkaart, dus eigenlijk een open) maar geloof wel dat ruiter en paard F12 moeten zijn dan. Maar ook dit zou geloof ik gaan veranderen omdat de F20 hier nu bijgekomen is (met F20 mag je ook alleen in de L1 instromen).
Persoonlijk vind ik de aansluiting naar de KNHS niet geweldig qua niveau ongeacht welk niveau FNRS je rijdt, gewoon lekker in de B starten, bij de KNHS wordt toch meer naar de combinatie gekeken en wordt er een stuk strenger gejureerd. Maargoed dit ff offtopic Haha!

Majanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:48

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:48

Volgens mij mocht je toch pas ná de F20 pas beginnen aan de L1? Zover ik weet. Bloos
En dat vanaf dat F8, is dat al zo?

Majanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:51

Moet je maar even kijken in die link die ik in mijn vorige bericht heb gezet.

Ik vind het wel goed dat er nieuwe proeven komen.
Alleen inderdaad jammer dat ik dan weer een nieuw boekje moet kopen Boos!

yordiW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:15

dat is spannend Vork
aleen nog even oevenen,he?! ROFL

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:15

Germatje schreef:

Wij hebben dus in december nieuwe boekjes gekocht, vervolgens gebeld met de FNRS en toen werd er gemeld dat het niet zeker was, of de F1 t/m F`12 zou veranderen. Want jullie snappen natuurlijk wel, het kan niet zo zijn dat iemand in december of januari een nieuw boek kopen en dit in april dan weer moeten doen.

Dus mijn vraag is eigenlijk, worden alleen proeven vernieuwd, of komen de F13 t/m F20 erbij, want ook die staan niet vermeld in de nieuwe bundel (was eerst een mapje is nu een boekje)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:17

Melanieetjuh schreef:
Volgens mij mocht je toch pas ná de F20 pas beginnen aan de L1? Zover ik weet. Bloos

Nee, na F8 -> B en na F12 -> L1

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:35

ooo leuk!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:55

Sorry mensen, komt door mij Haha! Ik heb pas sinds vorige week mijn boek Clown

Nou ja hoop maar dat we allemaal een mooi bundeltje krijgen met de nieuwe proeven, anders wordt het toch langzaam aan wel een duur geintje!

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 01:27

is het nu dus een boekje of kan je ook weer nieuwe bladen voor in je mapje kopen. kan je dalijk een hele verzameling aanleggen net zoals de gewone dressuur proeven boekjes.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 01:32

Ik las net op de FNRS-site dat Verantwoord Paardrijden in plaats van een mapje een boekje geworden is, en dat de proeven daar weer een apart boekje naast geworden is... Ik laat me graag verrassen.

Ik ben vooral benieuwd naar wat er nu precies veranderd is Ja

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 07:41

Het is idd nu een boekje en geen map meer.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 09:28

Anoeska schreef:
Melanieetjuh schreef:

Nee, na F8 -> B en na F12 -> L1

Oh oke! Haha!
Bedankt voor je reactie. Knipoog

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:05

Er komen voor alle klasses nieuwe proeven.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:03

Ik zoek een verzorgster voor mijn pony, er heeft iemand intresse ze rijd op de manege F6 en zegt dat dit overeenkomt met M1.

Nu ik het allemaal zo lees hierboven mag klopt dat dus niet helemaal

Nu ik het hierboven lees