Automobilisten op de A44 moesten zondagmiddag bij Oegstgeest in de remmen omdat er vijf paarden op de snelweg liepen.
De politie liet het verkeer gedurende tien minuten stoppen. De dieren namen uiteindelijk de afslag bij een tankstation, waarna auto's weer konden gaan rijden.
Agenten hielden de paarden daar vast en gingen op zoek naar de eigenaar. Die bracht ze weer terug naar hun weiland. Het is niet bekend hoe zij op de snelweg terecht zijn gekomen.
Tjonge, het wordt meer regel als uitzondering. Als blijkt dat de omheining niet deugdelijk is dan mogen ze wat mij betreft de kosten van politie etc. in rekening brengen bij de eigenaar van de paarden.
De dieren namen uiteindelijk de afslag bij een tankstation
Moesten ze tanken? Of gingen ze voor een Mars...
Sorry, niet om te lachen maar het staat er zo grappig. Toch wel apart dat het zo veel voor lijkt te komen, de laatste tijd: paarden die op eigen houtje de wereld gaan verkennen. Gelukkig is er ook in dit geval niets ernstigs gebeurd.
Het is echt ongelovelijk de laatste tijd... Wat zouden ze denken? "Het gras bij de buren is altijd groener, maar we moeten er wel een weg voor oversteken"? Gelukkig hebben de paarden de eerste beste afslag genomen en is er niets ernstigs gebeurd...
Ik ben het spul tegengekomen toen ik richting Den Haag aan het rijden was, en mijn hart zat in mijn keel. Ik was zo ontzettend blij dat de automobilisten erachter bleven rijden en de kudde niet is gaan passeren. Ik heb direct 112 gebelt, maar gelukkig waren ze al op de hoogte. Het zal je paard maar zijn die in volle galop over de rijksweg aan het racen is..
Ik denk dat ze er al een tippel op hadden zitten, de auto`s reden ongeveer 25 meter achter ze aan en de paarden waren inmiddels aan het draven, maar er liep wat ponygrut mee wat nog aardig de sokken er in had.
ja dat zou ook kunnen of gewoon geen goed hek hier in de omgeving oegstgeest is alles hakie takie stroo touwtje aan elkaar vast geboden dus jah niet gek
Ik ken de paarden ook heb het hele verhaal al tehoren gekregen.
maar jeetje wat een schrik!
ter informatie: de eigenaar was niet eens in de buurt toen dit gebeurde, dus deze kun je geen verwijten maken. het hek zat waarschijnlijk niet helemaal netjes afgesloten (niet door de eigenaar maar door iemand anders.) en de geiten hebben eraan lopen kl*ten , waarna de pony's een mooie uitweg zagen naar sappiger gras.
dat kan altijd gebeuren, uitbreken, kan iedereen overkomen, of het nu goed is afgesloten of niet, maar inderdaad, bijna iedere dag staat er een topic dat er paarden op de snelweg zijn gekomen, dus aan de eigenaren, met paarden in de wei, OPGELET!
Ik ken de paarden ook. Ik heb ze een aantal jaren verzorgd. Bij mij zijn ze ook een keer de A44 opgerend, toen met zijn vieren. De paarden konden het hek openmaken, dmv. ertegenaan te schuren schoof hij langzaam open. Het is zo'n hek dat bijna elk weiland heeft aan de voorkant. Ik werd toen gealarmeerd door het belgische trekpaard dat hinnikte en gelukkig niet meeging Later zijn ze, met een haak erop, nog een keer ontsnapt, nu met zijn tienen. Ze gingen 'gelukkig' rechtsaf en belandden bij een ander weiland wat we openmaakten en ze voor een tijdje daarin lieten.
Deze paarden zijn wel bekend met ontsnappen. Ze hebben ook op een weilandje in Rijnsburg gestaan waarbij mensen elke keer expres de afrastering vernielden. Waarom weet ik niet. Hier zijn ze een stuk of 10 keer ontsnapt (gelukkig is het daar rustig), maar zij moesten hier weg omdat de politie er een beetje gek van werd dat ze de hele tijd maar losliepen. Geef ze groot gelijk.
Na mijn verzorgperiode zijn ze ook nog wel een paar keer langs de dorpsstraat wezen rennen
Wat een avonturen voor hun haha Al deze keren er goed vanaf gekomen Maar er moet wel wat aan gebeuren, want op een dag gaat het goed fout.
het hek staat nu vast met een ketting met slot daarop.. (zover ik weet.) dus openschuren kan niet meer enkel was er iemand de stallen aan het mesten, deze dus binnen het terrein en dan zit deze ketting niet helemaal vast.
Het hek staat al minimaal zo'n 2 jaar vast met een ketting met een slot erop En tsja, dat is dan te verwachten. Zal Suus zeker niet leuk hebben gevonden. Ze lette er altijd heel erg goed op, dat hij er op zat. Maar goed gebeurt is gebeurt. Welke waren er los dan? Iedereen behalve Euro? Gewoon Juul, Spirit, Corinta, Ollie en Janke?