regioactueel.nl

Vrijdagochtend hebben militairen jacht gemaakt op een ontsnapte shetlandpony in Hoogerheide.
Een krantenbezorger zag de pony even voor zes uur 's morgens bij de kruising van de Dennenlaan met de Putseweg staan. "Ik was gestopt en voordat ik kon bedenken wat ik zou doen kwam er een busje aangereden dat midden op de weg ging staan, vervolgens ging de deur van het busje open en stapten er gewapende militairen uit het busje.."
Een officier in een toevallig passerend busje van het leger had de pony gezien en ze besloten te gaan kijken wat er gaande was.
De bezorger vertelt verder, "..ze legden hun geweren terug in het busje en omsingelden het beestje van ongeveer een meter hoog". Het dier was echter ook onder de indruk van de actie en nam de benen. De militairen konden gelukkig voorkomen dat het dier de drukke Putseweg op rende.
"De pony liep toen een erf op aan de Putseweg, een adres waar ze naar mijn weten meer dieren hebben",vertelt de bezorger.
Tot slot hebben ze de tuin afgezet met lint zodat het dier op het erf zou blijven. Op het vroege tijdstip kregen de soldaten geen contact met de bewoners dus lieten zij een briefje achter.