Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Ik ben het eigenlijk ook wel redelijk met hem eens.
Ikle wist al jaren wat de omstandigheden zijn in Hong Kong, dus ze komt wel erg laat met haar beslissing..
Lovely1 schreef:Daarom had ze zich inderdaad nooit beschikbaar moeten stellen voor de OS of voor wereldbekers die voor haar te ver waren oid. Dan had de coach iemand anders kunnen opstellen ipv haar.
anneve schreef:Iklé heeft kans genoeg om het hele verhaal te vertellen trouwens, ze doet het voor het paard.
Ik begrijp het standpunt van Köschel heel goed: de olympische spelen dat is als sporter en coach je doel, daar doe je al je werk voor. Dan mag je gaan en dan ga je niet? Omwille van het paard? Blijf dan lekker in je achtertuintje rijden. Als een paard niet kan reizen/presteren (onder bepaalde omstandigheden) dan is het een waardeloos dier voor een topsporter. Ik concludeer dat Iklé dus geen topsporter is, het vervelende is dat ze het voor al haar collega's verpest en voor haar bondscoach.
DresslOver schreef:Tja, hoewel ik me kon vinden in het standpunt van Iklé, snap ik ook wel wat hij bedoelt, en kan ik me ook weer wel in zijn beslissing vinden. Het is natuurlijk ook niet bevorderlijk voor de sfeer van de spelen. Moeilijk dit.
draumpje schreef:het gaat niet eens direct m het reizen, maar om de omstandigheden (klimaat , temp , luchtvochtigheid etc)
ze hadden die hele OS gewoon nooit in china moeten laten plaatsvnden
(om nog veel meer redenen dan alleen klimaat )
over de beslissing van de ruiter en de BC , snap het van beide mensen
(en stiekem neem ik mijn petje af voor de topsporter die ook echt naar het welzijn van het paard kijkt ipv de centen )
maar ze had het wel wat eerder kunnen melden
Lovely1 schreef:draumpje schreef:het gaat niet eens direct m het reizen, maar om de omstandigheden (klimaat , temp , luchtvochtigheid etc)
ze hadden die hele OS gewoon nooit in china moeten laten plaatsvnden
(om nog veel meer redenen dan alleen klimaat )
over de beslissing van de ruiter en de BC , snap het van beide mensen
(en stiekem neem ik mijn petje af voor de topsporter die ook echt naar het welzijn van het paard kijkt ipv de centen )
maar ze had het wel wat eerder kunnen melden
Waarom zou de OS niet in China mogen plaatsvinden wbt klimaat? De Aziaten komen ook steeds naar de OS als ze in Europa, VS of Oceanië... dat is voor hen ook een hele aanpassing.
Van mij had het niet gehoeven ivm schending van de mensenrechten en dat zal één van jou andere redenen zijn.
daniella74 schreef:Ze heeft zich om dezelfde reden reeds 2x teruggetrokken voor een de wereldbeker finale dus ik kan dat een bondscoach dan zijn ruiter zo goed moet kennen dat ook voor de spelen de kans vrij groot is dat haar paarden terugtrekt.
Henk B en Insider hebben in de andere topics al e.e.a. hierover toegelicht voor ons.
Sjuimpje schreef:daniella74 schreef:Ze heeft zich om dezelfde reden reeds 2x teruggetrokken voor een de wereldbeker finale dus ik kan dat een bondscoach dan zijn ruiter zo goed moet kennen dat ook voor de spelen de kans vrij groot is dat haar paarden terugtrekt.
Henk B en Insider hebben in de andere topics al e.e.a. hierover toegelicht voor ons.
De laatste WB finale liet ze schieten omdat ze zich helemaal wilde concentreren op de OS.