Amazone en paard aangevallen door hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Amazone en paard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 15:43

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/66744
blikopnieuws.nl

In het bos bij de Lage Vuursche zijn een amazone en paard aangevallen door een huskey (poolhond). De 36-jarige amazone uit Loosdrecht werd in haar been gebeten door de hond. De vrouw sloeg de hond met de rijzweep van haar af.

Vervolgens beet de hond het paard enkele malen in de achterbenen waardoor het dier op hol sloeg en zijn berijdster uit het zadel viel. Het paard werd later door een voorbijganger opgevangen. De Loosdrechtse en het paard raakten niet gewond.

Er werd geen baas bij de hond gesignaleerd. Wellicht betreft het hier een weggelopen hond.

Girlgamer

Re: Amazone en paard aangevallen door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:44

Phoe zeg, dan zou ik idd ook meppen op dat beest. Gelukkig is het redelijk goed afgelopen. Vervelend dat de hond los liep/onsnapt was.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:46

het zal je gebeuren zeg! Bloos!
en waar is het baasje......die was er natuurlijk niet
en wat is er met de hond achteraf gebeurd? gevangen? weggelopen?

jammer dat de pers altijd zo half/half nieuws geeft...

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:46

PFf, het zal je maar gebeuren.
Bij ons in het bos lopen op dagen met heel mooi weer ook echt heel veel mensen met honden.

Ik rem bij voorbaat al af en passeer mensen met honden in stap en heb eigenlijk voor zulke gevallen ook eigenlijk altijd een lange zweep bij me.
Heb er namelijk al 2x gebruik van moeten maken.

Groetjes Natasja

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:47

Vreselijk dit soort dingen.
Hopelijk word de baas van de hond gevonden.....blijft de schuld van eigenaar van de hond vind ik!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:54

mamamika schreef:
Bij ons in het bos lopen op dagen met heel mooi weer ook echt heel veel mensen met honden.

Ik rem bij voorbaat al af en passeer mensen met honden in stap

Mensen zonder honden niet dan? Je hoort nl alle medeweggebruikers in stap te passeren

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:11

stef schreef:
mamamika schreef:

Ik rem bij voorbaat al af en passeer mensen met honden in stap

Mensen zonder honden niet dan? Je hoort nl alle medeweggebruikers in stap te passeren

hangt er vanaf of je op een ruiterpad rijdt Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:15

dan nog vind ik het gewoon fatsoenlijk, jij weet vast nog wel die rit van horses toen, met de hele groep in galop langs een gezin met kinderwagen.....

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:30

Jemig, dit is toch wel de fout van het baasje...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:35

dat ligt er maar net aan Linda, er was geen baasje in de buurt, wellicht is de hond om wat voor reden dan ook ontsnapt

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:44

Ik werd een hele tijd geleden op de Brunssumse heide aangevallen door een loslopende hond MET baas. Toen mijn paard naar hem begon te slaan, waarschuwde ik de baas, dat de hond wel eens doodgeslagen zou kunnen worden als hij hem nie tterugriep. Resultaat: woedende baas, die me bij een been greep en probeerde mij van mijn paard te trekken. Helaas had ik mijn zweepje in de andere hand, maar gelukkig zast ik goed in het zadel en kon ik me bevrijden en weggalopperen, maar toch.... sommige hondenbezitters zou ik zo wegens poging tot moord willen aanklagen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:47

Dat is bij mij in de buurt gebeurd dus, wat erg. Vrijwel iedereen hier rijdt met ruiterbewijs. Is verplicht hier. Ik ga er dus vanuit dat deze vrouw gewoon op het ruiterpad reed. Helaas lopen er hier ook veel honden los door de bossen, ook bij de Lage Vuursche. Superirritant!!!!

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:51

jammer dat het maar half nieuws is, ben eigenlijk wel benieuwd wat er met de hond is gebeurt, gevangen/ weggelopen....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:56

Tot nu toe lees ik nog niets op de regionale websites....... Laatst is het in 's Graveland ook al fout gegaan in het Spanderswoud.....

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:01

Ik heb hiervoor speciaal beenbeschermers gekocht voor om de achterbenen. Ik heb me ook lang aangepast aan mensen met honden in het bos, die losliepen en achter mijn paard aangingen, net lekker drafje of galopje, weer stappen, stilstaan enz... Ik doe het nu anders -mits het ruiterpad niet vlak naast het voetpad loopt natuurlijk want dan passeer ik netjes in stap- rustig doorrijden en als de hond meerent, gewoon doorgaan. Het is niet mijn probleem dat zoveel honden niet naar hun baas luisteren. Ik ben er wel een beetje klaar mee na zoveel jaren Knipoog (Aanvallen heb ik gelukkig nooit meegemaakt, maar ook dan denk ik dat dit wel helpt... doorrijdend kan die hond ook minder lijkt me.)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:04

Wij hebben twee honden rondlopen op onze stalling. Eentje bijt zeer graag in de achterbenen van mijn paard, die vervolgens gericht trapt naar die hond. Van mij mag hij. Ik voel me niet geroepen het hem af te leren. Als hij aangevallen wordt, mag hij zich van mij verdedigen. Gaat het een keer fout, jammer dan voor die hond, dan moeten de baasjes maar beter opletten. Dus komen we in het bos zulke honden tegen......

Pebbles9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:07

Belachelijk is het!
Vorige week zondag kwam er ook ineens in de bossen een herdershond op me af!!
Blaffen en grommen en richting achterbenen van mijn paard.
Heb hem meteen goed kunnen raken met de zweep, en ik zat op het ruiterpad en die mensen had hun hond los lopen waar het helemaal niet mocht!
En dan nog als ze hun hond los hebben lopen dan verwacht ik wel dat die hond dermate luisterd dat hij niet gaat rond sjouwen.
Zo niet dan aan de riem, doe ik met mijn hond ook.

Als ze die huskey vinden, dat ze hem maar afmaken
Nu ruiter en paard, wat word het volgende? een kind?

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:10

Pebbles9: dat vind ik wel erg krom, met opvoeding kan je ook heel eind komen, husky's zijn van nature erg intelligent dus waarschijnlijk valt er zeker wat aan te doen.

Altijd als er een hond op me af rent wanneer ik op het paard zit dan sta ik er binnen 2 seconden naast om hem een schop te geven. Dit doe ik natuurlijk niet meteen; als het gewoon een enthousiaste hond is die wat aandacht wil krijgt hij een aai over z'n bol maar als het een hond is die meteen naar mij of naar Pardusz hapt of gromt dan kan hij een knal krijgen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:13

Ik vind het jammer dat zoveel honden en paarden eigennaar geen rekening met elkaar houden, vooral met het opvoeden van de hond als je een hond op jonge leeftijd gewoon overal kennis mee laat maken is zoiets te voorkomen. (doorrijden als er een hond met je mee rent is trouwens niet zo heel handig, je kan iets alleen achtervolgen als het vlucht en alleen als je iets aan het opjagen bent is het doel om het te vangen)
Ik vind het trouwens soms ook slecht geregeld ik was laats in een losloop gebied en daar door kruist een ruiter pad 2 meter voor dat ruiterpad stond een bordje dat de hond aan de lijn moest (een heel klein laag bordje) de helft van de honden is al weg voor de baas zelfs maar door heeft dat er een ruiterpad loopt.

@pebbles: het is voor een hond geen logica om een kind aan te vallen alleen omdat hij toevallig ook een paard aan valt wat een onzinnge opmerkingen weer. (mensen zijn deel van je roedel(in een normale situatie) paarden niet dat is een prooidier). en ik weet dat hij de ruiter ook heeft gebeten maar er staat niet duidelijk bij of zij hem eerst met de zweep probeerde weg te jagen en hij daardoor beet of dat hij eerst beet.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 08-01-08 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:13

Redrumfox schreef:
Altijd als er een hond op me af rent wanneer ik op het paard zit dan sta ik er binnen 2 seconden naast om hem een schop te geven. Dit doe ik natuurlijk niet meteen; als het gewoon een enthousiaste hond is die wat aandacht wil krijgt hij een aai over z'n bol maar als het een hond is die meteen naar mij of naar Pardusz hapt of gromt dan kan hij een knal krijgen.

Brrrrr...dat zou ik dus echt niet durven als er een vreemde hond op me af zou komen Nagelbijten / Gniffelen

CiiSau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:16

ze heeft nog gelijk ook dat ze die griezel heeft geslagen met een rijzweep! Had ik zelf ook zeker gedaan..
Als je die verhalen leest wordt je er gelijk een beetje bang van als je nadenkt dat jou dit ook kan gebeuren en ik zou nog banger zijn met wat er met mijn paardje zou gebeuren als er niemand zou lopen in die buurt Verdrietig

Pebbles9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:17

@ redrumfox : Ik ga niet van mijn paard afklimmen om te kijken of het een lieve of geen lieve hond is.
Mensen moeten hun honden bij houden, en misschien een weggelopen hond dan moeten ze de dierenbescherming er op af sturen.

elk dier is intelligent, ik zeg niet dat de hond dom is dat zijn de eigenaars.
Laatst bijgewerkt door Pebbles9 op 08-01-08 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:19

Ik heb er geen zin in om ergens dood in de greppel te belanden doordat mijn paard op hol slaat en een paard wat tegen een auto aanspringt met alle gevolgen van dien. Wanneer ik er naast sta heb ik meer macht over hem en kan ik hem meteen kalmeren, daarbij komt dat mijn leren rijlaars veel harder aankomt dan een zweepje. Lachen

Pebbles9: Als die hond eenmaal losloopt, als een gek op je afstormt en de eigenaar is een heel eind verderop dan ga ik niet wachten tot die eindelijk door heeft dat het mis is, tegen de tijd dat hij die hond weer te pakken heeft is mijn paard misschien al aan de kletter gegaan en lig ik ergens in een struik.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:21

Wat dat betreft zeg ik: Lang leven de zweepjes! Whoosh!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:21

Ik vind dit echt té vaak gebeuren..
Gelukkig werd het paard nu opgevangen maar het had ook de weg op kunnen rennen.
Over de gevolgen wil je niet nadenken.
Je kunt nog niet rustig een ritje maken..
Dan denk je zelf veilig te zijn door een cap op te doen, word je aangevallen.