Automobilisten vangen bloedend paard in Zoetermeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Automobilisten vangen bloedend paard in Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 13:13

http://leiden.westonline.nl/nieuwsitem/13948
leiden.westonline.nl

Automobilisten hebben dinsdagmiddag op de Afrikaweg in Zoetermeer een paard gevangen.
Het dier liep los en zat onder het bloed. Achter het paard sleepte een lijn aan. Automobilisten slaagden erin die lijn te pakken. Later nam de politie het over.

De actie met het paard had zoveel voeten in de aarde dat de Afrikaweg zelfs moest worden afgesloten.

Het dier is opgehaald door een medewerker van manege Balijhoeve. Later werd de verzorgster van het paard getraceerd. Zij liep naar het dier te zoeken in het nabijgelegen Balijbos. De verzorgster was met het paard aan het wandelen en toen er een ander paard voorbij rende ging haar paard er achteraan. De vrouw struikelde en liet hierdoor de lijn los. Een veearts heeft het paard onderzocht.

asfact

Re: Automobilisten vangen bloedend paard in Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:17

zo dan het zal je maar gebeuren, ik was een tijd terug ook met mijn jonge paard aan het wandelen toen één of andere idioot het nodig vond om in rengalop voorbij te komen stormen, elkaar stapvoets passeren is er niet meer bij

maar mijn vriend en ik hadden onze handen er vol aan ,om hem bij ons te houden

ik hoop dat het paard er geen ernstige verwondingen van over heeft gehouden

A_n_n_e_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:18

er een ander paard voorbij rende? want vervelend zegh..het zou je maar gebeuren,,nu is haar paardje gewond.. maar de andere is die ook al gevangen of zat er iemand op die voorbij rende?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:22

Ik hoop dat het paard niet al te ernstig verwond is...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:24

Ik hoorde het idd toen ik op stal was. Wat een ellende zeg. Ben overigens wel benieuwd hoe het met het paardje is afgelopen...

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:28

corinatoet schreef:
zo dan het zal je maar gebeuren, ik was een tijd terug ook met mijn jonge paard aan het wandelen toen één of andere idioot het nodig vond om in rengalop voorbij te komen stormen, elkaar stapvoets passeren is er niet meer bij

maar mijn vriend en ik hadden onze handen er vol aan ,om hem bij ons te houden

ik hoop dat het paard er geen ernstige verwondingen van over heeft gehouden

Dat paard zou natuurlijk zomaar op hol kunnen zijn geslagen he... de berijd(st)er hoeft niet per definitie een idioot te zijn. Net zoals jullie jullie handen vol hadden aan jullie paard, kan er bij het andere paard+berijd(st)er ook wel iets gebeurd zijn van buitenaf...

On topic; ik hoop dat dit paard er geen blijvende schade aan over zal houden.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:29

De fatsoensnormen zijn inderdaad vaak ver te zoeken, sommige hebben geen idee wat ze met dit soort aanrichten. Hopelijk is het paard er niet al te erg aan toe. Of het was ook een ongelukje......

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:43

Jemig, dat is nogal wat.
Helaas spannen sommige mensen niet dat je andere paard rustig moet passeren.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:54

hopelijk maakt het paard het goed!

En over die fatsoensnormen, tja tegenwoordig mist er nogwel is wat.
Ik had het laatst ook, reed door het recreatie gebied hier in de buurt over een ruiterpad, ik reed halverwege (in een hand galopje) en zag een tegemoedkomend paard aan het einde van het pad. Ik ben gaan stappen.
Meisje op het andere paard draafde, en vlak voordta ze mij passeerde ging ze in volle galop (oke, een lekker pad om voluit te gaan, maar toch).
Aan het einde van de paden ben ik omgedraaid, en kwam haar op een ander stuk weer tegemoed, dit keer zat ik aan het einde wat voor haar het begin was, en weer ging ze in volle galop langs me heen.

Denk dat ze een jaar of 14/15 was.

De fatsoen regels van in stap passeren zijn dus niet bij iedereen bekend en anders houden ze zich er niet aan)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:13

kally schreef:
De fatsoensnormen zijn inderdaad vaak ver te zoeken, sommige hebben geen idee wat ze met dit soort aanrichten. Hopelijk is het paard er niet al te erg aan toe. Of het was ook een ongelukje......

Je weet helemaal niet wat er gebeurd is Verward Zoals eerder omschreven is misschien was dat een paard wat op hol geslagen is, dan is het onmacht. Hoe snel men hun oordeel klaar heeft....

Hoop voor het paard dat de verwondingen meevallen.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:17

Gister moesten wij idd omrijden omdat de afrikaweg afgesloten was.
Dit is wel heel erg zeg, ik dacht dat er een of ander ongeluk was gebeurd Boos!

lisjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:06

O god, m'n buur is de verzorgster!
Ze had het toevallig gister nog verteld.
Ze was zich helemaal doodgeschrokken, ik zou echt in paniek raken Nagelbijten / Gniffelen
Maar nu lijkt het net of het paard zich kapot heeft gelopen Nagelbijten / Gniffelen
Hij had al een wond op de schouder waardoor de verzorgster steeds met hem aan het lopen is,
en ik denk dat die blijkbaar open is gegaan van het rennen.
edit: paard maakt het goed, zal alleen wat last van zn spieren krijgen hierna.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:16

ook in bossen heb je weilanden, voor hetzelfde geld rende het paard in naastgelegen weiland voorbij Knipoog

maar goed dat t paard weer gevangen is, je schrikt je dood als je je paard zo kwijt raakt

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:57

Over het algemeen is het wel zo dat ruiters geen rekening met elkaar houden door je galopperend voorbij te komen, ik irriteer me er kapot aan!

Gelukkig dat het paard niet ernstig gewond is geraakt!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:04

Gelukkig dat het paard het naar omstandigheden goed maakt.
Voor wat betreft het onfatsoen van elkaar niet in stap passeren, het is een weerspiegeling van de huidige maatschappij denk ik dan maar Haha!

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:07

het zal je maar gebeuren zeg.
Hoop niet dat het verder ernstig is.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:08

Gelukkig maar dat het voor het paard meevalt!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:15

ben blij te horen dat het paard het (relatief) goed maakt lisjuh_
wens ze maar succes!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:18

Dit is me ook een keer overkomen met mijn hoogdrachtige merrie, ik liet haar na het longeren even grazen naast de sloot (had de longe er nog aan zitten), toen er gehinnik klonk vanuit de wei besloot mevrouw opeens dat ze het zat was en ze rende in een noodgang met die longe (en mij..) er achteraan het pad af, ondertussen deed ik wat pogingen om het touw te pakken, maar dat wou niet helemaal lukken: ben er 2x op gedoken waarna ik mijn handen, kin en knieen helemaal open had liggen maar kreeg dat verrekte ding niet te pakken, en daar ging madame hoor.. door het bos heen, over een weg waar ze met gemak 80 rijden, de rotonde over en toen was ze bij de wei (is ongeveer 200 meter).. Toen ik uiteindelijk hijgend en puffend bij de wei aankwam stond ze daar heel vrolijk te grazen alsof er niets aan de hand was: ze had haar benen helemaal open liggen en mijn touw was aan flarden maar ze stond daar gewoon alsof het niets was. Ik was echt laaiend (blinde woede van de schrik) en heb me moeten bedwingen om haar geen knal te geven, toen ze de weg op rende dacht ik al ''o jezus, daar gaan mijn paard en veulen'' maar godzijdank heeft ze het geluk gehad dat ze geen auto tegen is gekomen want dan was het misschien einde verhaal geweest. Ik heb de terugweg keihard lopen janken, ik was me echt helemaal dood geschrokken. Was trouwens ook heel boos op haar, waar ik nog altijd spijt van heb want zij kon natuurlijk niet beseffen hoe gevaarlijk het was wat ze deed..

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:24

zo nou maar hopen dta het paard er niets ernstig aan over heeft gehouden
vind het wel raar dat er een ander paard langsrende
ik heb toch altijd geleerd een ander paard in stap te passeren

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:27

marrianne schreef:
zo nou maar hopen dta het paard er niets ernstig aan over heeft gehouden
vind het wel raar dat er een ander paard langsrende
ik heb toch altijd geleerd een ander paard in stap te passeren

Hoe weet jij dan dat er een ruiter op zit?

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:31

Dit is mijn verzorgpaard en ik ben de verzorgster.
Het gaat wel goed met hem maar hij is wel spierbevangen omdat hij al een maand stilstond voor een andere wond op zijn schouder.
Ik liep over het fietspad met daarnaast bosjes en een paar meter daarnaast een ruiterpad, er kwam een paard aan galopperen met ruiter en die ruiter zag mij niet, mijn verzorgpaard begon nogal raar te doen en toen zag de ruiter me wel dus die is gelijk gestopt, maar toen was het al te laat en lag ik al op de grond (ik werd zegmaar erachteraan gesleurd maar kon nietmeer vasthouden) daarna heeft ze me gelijk geholpen met zoeken (ik kendde haar) dus het is niet haar schuld, hij was nog een beetje opgefokt van het vuurwerk etc.
Maar gelukkig is alles goed gegaan, en hebben heel veel behulpzame mensen geholpen met zoeken en is hij weer veilig thuis.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:41

Nou hoop dat je verzorgpaard weer helemaal goed zal herstellen Ach gut

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:44

Hopelijk komt het weer helemaal goed met je verzorgaard! Zo zie je maar weer, niet te snel conclusies trekken!
Veel sterkte er mee.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:51

Bij mij op mijn oude stal vonden ze het leuk om terwijl ze de stront uit de wei haalde rond te crossen met de tractor en op de paarden af te rijden. Op een dag was ik aan het longeren op een stuk weiland langs de weg en over het pad bij de boerderij reed een tractor, toen gingen alle remmen los en rende het weiland af en zo de laan(80km) ik rende er als een gek achteraan er stopte iemand en reed met die persoon mee. Een motorrijder zag de pony aan de andere kant van de weg op zich afkomen, hij draaide om en is er heel rustig naast gaan rijden heeft de longeerlijn gepakt en is gaan afremmen.
Was allemaal heel erg eng, maar is goed afgelopen. Het is ook erg fijn dat het in jouw geval goed is afgelopen en nog heel veel sterkte.