IJsbaan weigert paarden zonder poepzak

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jenbuc

IJsbaan weigert paarden zonder poepzak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 20:52

http://www.nhd.nl/nieuws/stadstreek/enk ... ?secId=529
nhd.nl

Het ringsteekevenement met paard en ar in de Hoornse ijsbaan is maandag niet doorgegaan, tot woede van bijna 1.500 bezoekers. De paarden mochten van ijsbaanmanager Corinne Persijn het ijs niet op omdat de organisatie Arren on ice niet voor mestzakken had gezorgd.

Organisator Monte Visser van Arren on ice uit Spanbroek zegt dat de ijsbaandirectie vorige week mondeling de eis voor mestzakken had laten vallen. ,,Je kunt geen mestzakken aan een slee vastmaken, omdat er geen ruimte voor is. We hadden een ploeg vrijwilligers klaarstaan om poep van de baan te scheppen. We hadden CO2-blussers om urine te bevriezen. Dit is verschrikkelijk.''

Corinne Persijn: ,,Ik heb steeds gezegd: paardenshow prima, maar ik wil geen mest op het ijs. Ik heb in januari en maart nog kampioenschappen, dan moet de baan in orde zijn. Ik ben nu de gebeten hond, maar dat is niet terecht.''

Bezoekers spraken er schande van. Ze moesten uren wachten voor de kassa om de betaalde 8 euro van Arren on ice terug te krijgen.

Stonde we daar een uur te blauwbekken van de kou met het paard buiten.
paard speciale kalkoenen ingedraaid met punten zodat ze niet uit zouden glijden op het ijs...

gelukkig hadden we gister nog gereden met de slee op het land en daar foto's van gemaakt.

wat een organisatie dit zeg jeetje.
vind het echt heel jammer dat het op het aller laatste moment terwijl me al ingespanne stonden enal toch is afgelast.

eerst ginge de deuren niet open omdat de vrachtwagens verkeerd stonden dat moest eerst geregeld worden en toen kwam dit weer.....

zorg dan voor goede afspraken en goede parkeerhulp die weet waar er wel en geen auto's mogen staan.....
Laatst bijgewerkt door Sammie op 24-12-07 22:10, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: aangepast voor voorpagina

CM_

Re: Arren on ice AFGELAST door poep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 20:53

paarden op ijs ???

ben er eerlijk gezegt niet rouwig om dat het niet doorgaat..
wel een slappe reden...

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 20:55

En dat hadden ze niet net IETS eerder kunnen bedenken?
Wat jammer voor al die mensen die er waren om het spektakel te bekijken en voor de mensen die met hun paarden naar Hoorn gekomen zijn;Voor niets!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 20:55

Nou ja.. Toeschouwers hebben een kaartje gekocht, zitten daar vol verwachting te wachten en dan wordt het afgelast! Wat een onnozele reden, poep op het ijs. Dat weet je toch van te voren ook wel??

peehtje

Re: IJsbaan weigert paarden zonder poepzak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 22:16

ik zou heen gaan.. Maar ben doodziek. Was wel prettig nu.
Iedereen sprak er schande van ( hele vriendengroep ging er heen ).
Echt zonde dat het niet door gegaan is

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 22:18

Niet helemaal met je eens, Marjolein_18. Deze mevrouw had het al diverse keren gezegd en uiteindelijk neemt zij de verantwoording voor de komende kampioenschappen. Wat ze wel had kunnen doen is een leuk vervangend evenement aanbieden zodat de toeschouwers toch nog waar voor hun geld zouden hebben gekregen.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 22:25

ik ben er geweest, het was gewoon schandalig hoe het medegedeeld werd aan de deelnemers! er stonden daar mensen uit het hele land, opgetuigd en al! Echt een fiasco!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 23:36

Tsja, als er geen ruimte voor 'poepzakken' achter de kont is ivm de slee... tsja, dan weet je het bij voorbaat toch al als organisatie?! Dunkt mij...

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 23:55

pfff wordt er eindelijk eens iets georganiseerd wordt er moeilijk gedaan over paardenpoep, lijkt me dat Monte genoeg maatregelen had genomen om niks achter te laten. Er gaan toch ook nog machines over dat ijs heen, wat een gezeur.
Hoe doen ze dat dan bij grote schaatsevenementen, lopen toch ook paarden over het ijs na afloop ?

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 00:35

maak er maar 3000 bezoekers van Knipoog
die moesten uiteindelijk dik een uur bij de kassa staan om hun geld terug te vragen.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 03:34

Op de haarlemse ijsbaan is al 2 keer "Horses on Ice", een evenement met (ijslandse) paarden georganiseerd. Niet als onderdeel van een breder geheel, maar als "hoofd act", de gehele middag en avond. De paarden zijn daar allemaal MET ijsbeslag en ZONDER poepzak het ijs op geweest.

Als organisatie hadden wij een team van een aantal mensen te schaats klaarstaan, die tussen de wedstrijdonderdelen door de mest van het ijs ruimden. Natuurlijk bleven er wel restantjes achter, maar die beschadigden het ijs slechts oppervlakkig. In de aanloop naar het evenement toe was hiermee al rekening gehouden door de ijsmeesters, zij hadden de ijsvloer gedurende de de week voorafgaand aan het evenement een centimeter dikker opgebouwd dan dat deze normaal gesproken is.

Na afloop van het evenement is de beschadigde toplaag van de baan afgeschaafd en REEDS DE VOLGENDE MIDDAG hebben op de volledig herstelde baan de clubkampioenschappen van ik meen de ijsclub van Oud-Ade plaatsgevonden, welke GEEN ENKELE hinder hebben ondervonden van de activiteiten die de vorige dag hadden plaatsgevonden.

Dit hele gedoe had dus vermeden kunnen worden met één telefoontje naar de collega's van de Kennemer Kunstijsbaan in Haarlem, die gelukkig wèl kennis van zaken hebben mbt. tot het maken en instandhouden van een bovengemiddeld goede ijsvloer (en dat is een understatement) en die daarnaast óók nog eens het lef hebben gehad om hun horizon te verbreden.

Tot slot wil ik jullie nog een citaat van één van de haarlemse ijsmeesters niet onthouden: "Ik heb één dag voor een wedstrijd veel liever een kudde paarden op mijn baan, dan een stel van die kneuzen die met vaste buizen mijn bochten er helemaal uit trappen, die maken véél meer schade."

Vincent_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 09:01

ik vind het kinderachtig eerst organiseert die het en dan om zown klein dingentje mag het niet terwijl al die paarden al ijsbeslag enandere dure voorbereidingen hebben gedaan!

Vincent_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 09:03

en voor de poep, het is ijs dus je kan het zo opzei schuiven

natascha78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 10:14

hi ik kan wel voorstellen dat de eigenaar van de ijsbaan voorzichtig is....maar dan moet je dit gewoon niet plannen...ik weet t niet hoor maar ik denk eerder dat plas een probleem zou zijn dat kan tenslotte toch bevriesen en het zijn geen zuinige plasjes van een paard daar krijg je dan toch eerder bulten enzo van op het ijs....en wel heel sneu voor de deelnemers!!!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 10:24

uiteraard is de eigenaar / organisator voorzichtig

maar dit had nooit hoeven te gebeuren
ze wisten eerder dat de zak niet kon
(iets waarvan ik zoiezo al iets heb van okee ..urine is slechter voor het ijs
en daar is die zak niet voor )

daarbij als men had rond gevraagd
aan andere organisatoren
dan had men geweten dat daar een goede degelijke oplossing voor was (zie reactie eric prast)

het op het moment supreme cancellen is not done

een dure les voor de organisatie ,
en een grote tegen valler voor zowel het publiek als de deelnemers
denk dat de helft een volgende keer garanties wenst

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 10:43

ik weet zeker dat dit heel goed is geregeld allemaal,want de organisator(monte visser)ken ik zelf en ik zou zelfs nog gaan helpen(als mestruimster) als ik niet moest werken.
echt heel erg rot zoals dat zo is gegaan!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 11:05

neem aan dat organisatie de ijsbaandirectie wel aansprakelijk zal stellen voor de gemaakte kosten ?

erg zonde iig , denk dat het juist voor de paarden sport
in nederland goed is dat er dit soort dingen worden georganiseerd

wat ook leuk is voor het niet paard rijdende / mennende publiek

merkte in de bollenstreek altijd wel een mentaliteits verandering
vlak na het ringsteken van het niet paard hebbende/rijdende/mennende mensen
dat een paard in het straat beeld ineens weer leuk was ipv vervelend

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 11:58

Wat een blamage, wat een slechte voorbereiding van de IJsmeester (vrouw) en de directie van de ijsbaan. Hoe stom kun je wezen. Bedenk dat niet alleen 1500 mensen zijn teleurgesteld. Dit verhaal komt bij deze 1500 mensen ook aan tafel op eerste Kerstdag. Krijg je letterlijk een sneeuwbal effect om maar in winterse termen te blijven praten.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 12:34

Die ijsmeester zou bij mij alle onkosten kunnen betalen. Er zijn menners die hier een halve dag voor onderweg zijn!
Dit getuigt van een slechte organisatie.
Die ijsmeester heeft lekker haar naam als onberekenbare gemaakt.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 12:52

zeker een zwakke reden om het niet door te laten gaan.
en natuurlijk is ze nu de zwarte piet in het gehele doen en laten .
zoals ik het lees zijn er genoeg voorzorgsmaatregelen genomen dus beetje kinderachtig dat ze het niet door heeft laten gaan .

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:43

Té triest voor woorden. Ik ken de organisatie zeer goed en weet dat zij overal aan gedacht hebben en alles geregeld hebben. Het lijkt me dat de organisatie van de ijsbaan dan wel eerder de eis van de poepzakken kenbaar had kunnen maken, dan had de organisatie van het evenement daar vast duidelijke oplossingen (die er dus ook waren) voor kunnen overlegen. Dit soort evenementen wordt op meerdere ijsbanen gehouden en zonder problemen. Ik denk zomaar dat hierover het laatste woord nog niet gesproken is. Zelf ga ik een mail sturen naar Optisport, de eigenaar van de ijsbaan.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 20:35

sterren poepen op het ijs hahaha

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 21:36

Wat een klungels, zeg, die lui van de ijsbaan. Want dat ijs is sowieso naar zijn mallemoer als daar paarden met scherpe kalkoenen overheen zijn gelopen. Daarna moet de ijsvloer compleet nieuw gemaakt worden, en dan kan een beetje poep er heus ook nog wel bij. Volgende keer staat iedereen klaar met poepzak en dan ontdekken ze ineens dat paardenvoeten met kalkoenen gaten maken in het ijs. En da nhgaat het weer niet door. Ik zou een flinke schadevergoeding eisen van die lui, want dat paarden poepen hadden ze kunnen weten.
Ik heb eens een of ander groot kampioenschap op de TV gezien (ik denk Heerenveen) waarna de schaatsers met arresleeën met Friezen ervoor over de baan werden gereden. Een prachtig gezicht! Maar er werd wel bij gezegd, dat dat alleen kon, omdat de baan daarna toch dicht ging voor ionderhoud of gewoon omdat het seizoen was afgelopen. En inderdaad, je kon de stukken ijs zien vliegen en ja, gepoept werd er ook.
Helaas moet ik steeds vaker vaststellen, dat in Nederland het woord "competent" nver te zoeken is. Ze doen maar raak, zonder na te denken of zich zelfs maar te informeren. Dit is daar weer een staaltje van. Jammer van wat eens zo'n prima land was. Jammer van wat zo'n leuk evenement had kunnen zijn. Namen noteren en met die lui nooit meer in zee gaan.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:57

Inderdaad, klungels. En kul-argumenten, van die poep op het ijs. Had dat eerder bedacht! Paarden poepen, dat weet neem ik aan zelfs zo'n miep van een ijsmeester wel te bedenken.

Wij waren met het IJRN-showteam (IJslanders) vanuit Drenthe en Overijssel gekomen om een show te geven, weken van tevoren geoefend en alles voor nop. Het was nog tot daaraan toe geweest als het een week of dag van tevoren was afgeblazen omdat men het niet zag zitten met die paarden op het ijs. Maar om het af te blazen als het evenement al in volle gang is, met enorm veel publiek langs de baan, en aanspanningen van heinde en verre klaarstaan om voor spektakel te zorgen- sorry, dan ben je als ijsbaanmanagement en (vooral) ijsmeester heel verkeerd bezig. Een hoop gereis en voorbereidingen van de kant van de deelnemers in een moeite tenietdoen, en het dagje uit van honderden mensen duperen, omdat je bang bent voor schade aan het ijs. Daar heb je toch van die mooie Zamboni's voor?? Moet je eens kijken hoe zo'n baan erbijligt na een dagje recreatierijders. En in Heerenveen rijden ze ook de winnaars van schaatstoernooien rond in een arreslee. Nee, de aangevoerde argumenten komen op mij over als drogredenen van een management/ijsmeester die bij nader inzien toch geen zin had in die knollen op het ijs. Of misschien had men geen zin om wat extra uren te werken met kerst om de baan bij te werken? Tja ... je gaat mooi voor schut als ijsbaan op die manier.

Ik hoop dat de organisatie van Arrenonice een goede advocaat inschakelt om die ijsbaan te laten opdraaien voor alle gemaakte kosten! En van mij mag die ijsmeester de zak krijgen Boos! .

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:07

Voor de volledigheid deze reactie, te vinden op de site van arrenonice. Hieruit blijkt overduidelijk de draaikonterij van het management van de ijsbaan:

Een drama voor de organisatie van Arren on Ice. Op een andere manier is de onnodige beslissing tot afgelasting door De Westfries niet te omschrijven. Maanden van overleg, organiseren, bellen en hernieuwd overleg met de ijsbaan zijn op 24 december totaal nutteloos gebleken. Het management wenste geen mest of urine op het ijs en gaf halverwege de goedbezochte en gezellige show geen toestemming meer om door te gaan. Wat een enorme promotie had kunnen zijn voor zowel Hoorn, de aangespannen paardensport én De Westfries werd zo een hele grote flop.

Zorg voor het ijs

Meer dan eens gaf het management in overleg aan ervaring te hebben met paarden op ijsbanen elders in het land, waaronder de ijsbaan die Optisport in Breda exploiteert en in Utrecht. Natuurlijk deelden wij als organisatie de zorg voor het ijs. Bij voldoende belangstelling zouden we dit evenement immers zeker gaan herhalen. De ringsteekpalen werden op verzoek op isolerende platen geplaatst. De deelnemers kregen allemaal een reglement. En meer dan eens werd doorgesproken hoe we het opruimen van mest en urine tijdens de show zouden organiseren. Voor eventuele urine stonden tien CO2 blussers klaar om die onmiddellijk te bevriezen en voor de mest en genoeg vrijwilligers als mestruimers langs de baan, gewapend met scheppen, bezems en kruiwagens.
Mestzakken bleken namelijk niet voor alle authentieke aanspanningen een optie. En al helemaal niet voor de carrousel met de IJslanders die bereden zouden worden. Na intensief overleg leek het ijsbaanmanagement tevredengesteld met onze toezeggingen. Het draaiboek werd afgelopen dinsdag met de ijsmeester en de vrijwilligers nog eens van minuut tot minuut doorgesproken en aangepast. "De insteek is niet: kan niet, maar graag volgend jaar weer!", aldus besloot een schijnbaar tevreden ijsmeester op dat moment.
Met die gedachte en de gemaakte afspraken op zak is het team de 24e in alle vroegte met de voorbereidingen begonnen. Alle plaveisel werd met rubber tegen glijsporen van de arren beschermd en ook het draaiboek later op de dag werd keurig gevolgd. De inzet van alle vrijwilligers was geweldig. Maar terwijl de schoonrijders zich van hun mooiste en beste kant lieten zien aan het in grote getale toegestroomde publiek, voltrok zich buiten het drama. Nadat de arrenrijders een logistiek knelpunt hadden opgelost, wenste het management nu een nul-risico van mest op het ijs en gaf geen toestemming tot starten. Omdat in een kort en intensief overleg geen mogelijkheden tot compromissen bleken te zijn, konden wij niet anders besluiten dan het publiek, de speciale gasten en alle aanspanningen mede te delen dat de show ten einde was. De kaarten werden terugbetaald, maar omdat De Westfries de inkomsten uit de voorverkoop niet wilde afstaan lukte dat niet voor honderd procent. De overige restituties gaan volgens afspraak naar de rekening van een dertigtal bezoekers die hun kaartjes bij de kassa hebben ingeleverd.

Excuus

Met uitdrukkelijke excuses voor de betreurenswaardige gang van zaken die natuurlijk nooit in het draaiboek was voorzien, willen wij als organisatie langs deze weg iedereen bedanken voor vertrouwen, begrip en het zeer correcte vertrekken van alle aanwezigen. Maar in het bijzonder jegens de IJslandergroep uit Exloo en de Friese en andere deelnemers die van verre moesten komen en al weken van tevoren hun aanspanning hadden voorbereid.