Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzan1 schreef:voor mij zijn kinderen meer waard, als een hengst of welk ander paard ook.
bterlaan schreef:Hengsten zijn nu eenmaal speels en een paard heeft geen weet van goed en kwaad. Ik vind het misdadig, een paard af te maken omdat de ouders even niet opletten. Dat paard kan er niets aan doen, had zeker niet de bedoeling, het kleintje te doden en waarschijnlijk heeft hij het niet eens gedood, maar is het kind gewoon ongelukkig tercht gekomen na zijn luchtreis. Als een hengst je bij de kraag pakt, ben je nog niet gelijk dood, tenslotte. Een paard is geen roofdier, dat, als het eenmaal bloed heeft geproefd, weer zal aanvallen. Dit dier wilde gewoon spelen. Als het een hond was geweest, had ik het terecht gevonden, maar bij een hond zit er aanvals-instinct achter. Bij een paard niet. Erg laf om je eigen fouten op een onschuldig dier af te wentelen. Maar zo is de mens nu eenmaal.
KellyG schreef:ik vind gewoon dat je kleine kinderen niet mee moet nemen naar paarden. Te groot risico
juval schreef:bterlaan schreef:Hengsten zijn nu eenmaal speels en een paard heeft geen weet van goed en kwaad. Ik vind het misdadig, een paard af te maken omdat de ouders even niet opletten. Dat paard kan er niets aan doen, had zeker niet de bedoeling, het kleintje te doden en waarschijnlijk heeft hij het niet eens gedood, maar is het kind gewoon ongelukkig tercht gekomen na zijn luchtreis. Als een hengst je bij de kraag pakt, ben je nog niet gelijk dood, tenslotte. Een paard is geen roofdier, dat, als het eenmaal bloed heeft geproefd, weer zal aanvallen. Dit dier wilde gewoon spelen. Als het een hond was geweest, had ik het terecht gevonden, maar bij een hond zit er aanvals-instinct achter. Bij een paard niet. Erg laf om je eigen fouten op een onschuldig dier af te wentelen. Maar zo is de mens nu eenmaal.
wat een drama voor alle betrokkenen!
dat het misdadig is om het paard af te laten maken vind ik niet, er worden zat paarden voor minder afgemaakt. Ik kan me goed voorstellen dat de eigenaren/ouders dat paard niet meer dagelijks in hun wei willen zien...