Update: Paard doodt 18 maanden oude peuter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Update: Paard doodt 18 maanden oude peuter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 09:20

http://www.horsetalk.co.nz/news/2007/12/093.shtml
horsetalk.co.nz

Een 18 maanden oude peuter uit Perth, Australie, overleedt nadat een paard hem oppakte met zijn tanden en hem een flink aantal meters de lucht in gooide.

Uit onderzoek is gebleken dat het kind in een onbewaakt ogenblik onder het hek door kroop, waarschijnlijk om de veulens te bereiken. De hengst pakte de jongen op en gooide het kind in de lucht. De hengst was voor meer dan 18 jaar in eigendom van Maria Petricivich. Zij won vele prijzen met het dier.

Volgens betrokkenen zijn Maria Petricivich en haar partner niet meer teruggekeerd naar het landgoed.

De hengst is afgemaakt.

Verwant artikel:

[VN] Paard doodt 18 maanden oude peuter

KellyG

Re: Update in zaak: Paard doodt 18 maanden oude peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:20

is het paard afgemaakt?
das belachelijk zeg!

_Mel

Re: Update: Paard doodt 18 maanden oude peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:22

Arm kindje Boos!

Maar dat het paard afgemaakt vind ik ook wel onzin, ja het zal wel moeten omdat het paard dan zogenaamd gevaarlijk is ofzo

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:23

Dus de peuter is toch in de paddock geweest.
Tja, dan is het denk ik vragen om problemen.

Het blijft natuurlijk erg naar dat de peuter niet meer leeft, maar imo is het nog geen reden om de hengst maar af te maken.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:24

ze hadden de ouders moeten straffen, wegens niet opletten.
ik vind wel vaker dat ouders te makkeliijk met kleine kinderen omgaan in de buurt van paarden.
Vaak is het vragen om problemen

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:25

nee dat vind ik dus ook, hoewel ik het wel snap; als een hond geslagen wordt door kinderen en daarom van zich afbijt wordt deze ook afgemaakt neem ik aan terwijl het 'zelfverdediging' was?

Silence

Ik vind het heel erg voor het kindje en helemaal voor de ouders, maar vind het ook belachelijk daar het paard daarvoor afgemaakt moet worden...

Anoniem

Is het geen staf genoeg dan dat hun kind dood is? Zij zullen nooit meer een van de andere kinderen uit het oog verliezen denk ik hoor.

Maar dat het paard dood moet snap ik ook niet helemaal nee.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:36

Wat een onzin dat de hengst afgemaakt is!!!! Boos! Boos!
Paard heeft puur uit kudde(Instinct) gedrag gereageerd. Kind hoorde daar niet.
Vind het vreselijk voor de ouders maar om dan maar en dier af te maken. Erg gemakkelijk natuurlijk. Je krijgt je kind daardoor niet terug!!!!
Ik blijf het zeggen, oppassen met kleine kinderen in de buurt van ieder dier! ook op een boerderij.

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:41

voor mij zijn kinderen meer waard, als een hengst of welk ander paard ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:43

Ik snap je reactie daar in wel ja, maar maak het voor de ouders wat uit? Kun je zeggen omdat ons paard jullie kind gedoodt heeft maken wij ons paard af? Voor de ouders zal het weinig nog uit maken denk ik, bovendien was het volgend mij niet hun eigen paard.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:44

Suzan1 schreef:
voor mij zijn kinderen meer waard, als een hengst of welk ander paard ook.

tuurlijk. en daarom moeten ze ook niet onbewaakt een paddock in kunnen kruipen

en dan vervolgens het paard afmaken omdat de ouders niet op hun kind konden letten. al blijft het bizar dat het paard met dat kind is gaan gooien.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:46

Ok maar omdan zomaar dieren af te maken terwijl het vaak aan de mens ligt!
Onzin vind ik. Kinderen kunen er niets aan doen, zijn nieuwsgierig en vaak erg jong en zien geen gevaar. Maar omdat wij mensen er zijn en dus kunnen beslissen dat het dier maar dood moet?
Dat brengt bij mij vragen op! Ik denk dat de hengst in kwestie verder dus nog nooit zoiets gedaan heeft en waarschijnlijk omdat er dus veulens liepen dit heeft gedaan. Dus is het gedrag van de hengst toch verklaarbaar? Waarom dan dood.
Kinderen moeten gewoon niet in een paddock of wei kunnen komen daarin ligt de oplossing niet het doden van een dier.
Zo makkelijke oplossing voor ons mensen als een dier zich niet gedraagt zoals het "hoort" hup spuitje en probleem is opgelost? Dacht het niet.
Laatst bijgewerkt door _Luziream op 21-12-07 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:47

Jeetje dat paard doet niks en hup afgemaakt.
Snap hun kant wel maar het is een beetje zwart wit Lachen Lachen

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:53

Maar ik denk dat als je je kind door de lucht ziet vliegen dat je dan wel anders piept. Wie zegt dat dat nooit meer kan gebeuren? Het paard "verdedigt" zijn veulens wel maar ja...als je wil voorkomen dat ie het zeker nooit meer doet zal hij voltijds op stal moeten en of dat nu zo een fijn lot is en dan nog, een kind kan ook de stal in kruipen (zeg niet dat je kinderen altijd in de gaten kan houden, je kan je best doen, maar er zijn zo van die momenten...). Ik denk dat je gewoon niet meer met een gerust hart je paard achter kan laten. Ik denk ook dat je reactie richting dit paard gaat veranderen waardoor de kans bestaat dat ie veel "gevaarlijker" wordt. Ik zou mijn paard niet meer recht in de ogen kunnen kijken. Als je moet kiezen tussen je kind en je paard, is de keuze snel gemaakt, denk ik.

Daarbij, ik kan ook bedenken dat er intens verdrietige ouders met meute lynchers kunnen komen opdagen. Dan heb ik liever dat het in alle rust door mijn eigen hand is.(moest het mijn kind niet zijn)

Je weet ook niet hoe dat paard algemeen is he. Wat je ook zegt, een normale reactie vind ik het absoluut niet.

Ik kan de reactie echt begrijpen, ze willen het risico niet lopen dat het nog een keer gebeurt, maar ik ben wel dolgelukkig dat mijn ruin verzot is op kleine kinderen en al eens een ontsnapte peuter heeft "opgevangen"(zo zachtaardig en voorzichtig terwijl het anders soms zo een ruwe lomperik is).

Je weet te weinig om te zeggen dat het onzin is...Als een hond bijt, schreeuwen ze ook dat ie afgmaakt moet worden. (lang niet altijd mee eens) maar er is een heel verschil om je hand tussen een bijtende hond te steken dan om je te bemoeien met een "gevaarlijk"paard. Ik weet echt niet wat ik zelf zou doen, maar ik begrijp het echt.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:58

ik vind gewoon dat je kleine kinderen niet mee moet nemen naar paarden. Te groot risico

en even een voorbeeldje over een hond die bijt; mijn ouders hadden vroeger een herder, en mijn broertje (was toen een jaar of 4) zat met knikkers tegen de hond te pieken. De hond was al 5x ergens anders gaan liggen, maar mn broertje ging maar door. Toen was de hond het zat en beet hem, waarna mn broertje vervolgens van mn moeder ook nog op zn flikker kreeg.
(ze had hem ook al 400x gewaarschuwd)
had ze dan ook de hond af moeten laten maken?
Beetje oneerlijk dan he

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:58

Ik ga er verder niet over oordelen maar ik ga ervanuit dat het een incident is met een paard wat niet van de betreffende ouders was.
Waar het mij omgaat is dat er dus altijd dieren worden afgemaakt. Even niet de discussie of dit terrecht is ja of nee. Met honden zie je dit ook.
Tuurlijk kan je je kind niet 24 uur in de gaten houden maar als jij in de buurt van paarden bent doe je dit toch? Ik wel! Ook met mijn eigen paard hou ik kinderen en mijn paard in de gaten. Je weet maar nooit.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:59

De hengst was voor meer dan 18 jaar in eigendom van Maria Petricivich. Zij won vele prijzen met het dier.

Volgens betrokkenen zijn Maria Petricivich en haar partner niet meer teruggekeerd naar het landgoed.

lijkt mij dan de eigenaresse wel toch?
Laatst bijgewerkt door KellyG op 21-12-07 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 10:00

Hoe komen jullie erbij dat de hengst niet van de ouders was? Verward
Dat was hij namelijk wel Lachen

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:01

ok verkeerd gelezen dan?

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:04

Hengsten zijn nu eenmaal speels en een paard heeft geen weet van goed en kwaad. Ik vind het misdadig, een paard af te maken omdat de ouders even niet opletten. Dat paard kan er niets aan doen, had zeker niet de bedoeling, het kleintje te doden en waarschijnlijk heeft hij het niet eens gedood, maar is het kind gewoon ongelukkig tercht gekomen na zijn luchtreis. Als een hengst je bij de kraag pakt, ben je nog niet gelijk dood, tenslotte. Een paard is geen roofdier, dat, als het eenmaal bloed heeft geproefd, weer zal aanvallen. Dit dier wilde gewoon spelen. Als het een hond was geweest, had ik het terecht gevonden, maar bij een hond zit er aanvals-instinct achter. Bij een paard niet. Erg laf om je eigen fouten op een onschuldig dier af te wentelen. Maar zo is de mens nu eenmaal. Boos!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:08

Bij een hond kan je je ook afvragen of er echt killer instinct achter zit of angst!
Veel honden zijn nu eenmaal bij bv kleine kinderen wat argwanender. Mijn hond in ieder geval wel. Zij snapt kleine kinderen gewoon niet. Ze zijn ook onvoorspelbaar waardoor zij angstig wordt dus moet ik haar maar afmaken? Nee dus ik hou haar met kinderen altijd in de gaten. Het gaat al 6 jaar goed maar je weet maar nooit dus blijf ik het in de gaten houden en vertel ik de kinderen ook met haar voorzichtig te doen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:09

bterlaan schreef:
Hengsten zijn nu eenmaal speels en een paard heeft geen weet van goed en kwaad. Ik vind het misdadig, een paard af te maken omdat de ouders even niet opletten. Dat paard kan er niets aan doen, had zeker niet de bedoeling, het kleintje te doden en waarschijnlijk heeft hij het niet eens gedood, maar is het kind gewoon ongelukkig tercht gekomen na zijn luchtreis. Als een hengst je bij de kraag pakt, ben je nog niet gelijk dood, tenslotte. Een paard is geen roofdier, dat, als het eenmaal bloed heeft geproefd, weer zal aanvallen. Dit dier wilde gewoon spelen. Als het een hond was geweest, had ik het terecht gevonden, maar bij een hond zit er aanvals-instinct achter. Bij een paard niet. Erg laf om je eigen fouten op een onschuldig dier af te wentelen. Maar zo is de mens nu eenmaal. Boos!

wat een drama voor alle betrokkenen!

dat het misdadig is om het paard af te laten maken vind ik niet, er worden zat paarden voor minder afgemaakt. Ik kan me goed voorstellen dat de eigenaren/ouders dat paard niet meer dagelijks in hun wei willen zien...

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:10

KellyG schreef:
ik vind gewoon dat je kleine kinderen niet mee moet nemen naar paarden. Te groot risico

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het te belachelijk voor woorden dat de hengst afgemaakt is.

Daarnaast vind ik dat ze bij honden ook eens beter moeten kijken waarom het dier gebeten heeft, voordat ze hem afmaken. Vaak heeft de hond al vele signalen afgegeven, die door de kinderen niet worden begrepen, omdat de ouders ze niet goed voorgelicht hebben. Trouwens de ouders weten het vaak zelf ook niet... Maar dit is offtopic Knipoog

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:11

juval schreef:
bterlaan schreef:

wat een drama voor alle betrokkenen!

dat het misdadig is om het paard af te laten maken vind ik niet, er worden zat paarden voor minder afgemaakt. Ik kan me goed voorstellen dat de eigenaren/ouders dat paard niet meer dagelijks in hun wei willen zien...

Misschien dan verkopen?